Permalänk
Medlem

Vilkren kylning

Hej!

har ett https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327137

och böver byta kylning på det då fläkten har börjat väsna som attans =(

vad skulle ni rekomondera för nån till ovan grafik kort?

Har kolla på https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332762
eller en https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=319310

vad tycker ni?

Rickie

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är det som gör den bra? Kan du inte motivera ditt svar lite hakkas?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

vf 900 är bra, tyst och kyler bra men det kan bli problematisk att kyla x1950 pro:s voltregulatorer.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem

Hade Thermaltake AT2 klarat det bättre?

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Avstängd

voltregulatorerna är ett jäklans problem. Vet själv då jag har ett x1900xt som inte vill överklockas alls (blackscreen, weeee). Köper du en VF-900 (som jag har) skulle en fläkt under som blåser på voltreglagen så ska det nog gå (för damn va de blir heta snabbt!)

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

VF900 ska du nog satsa på. jag har ett X1900GT med en zalman vf900 och den ligger på 35c idle och aldrig över 60c i load. Ska dock tilläggas att tempen mätes alldeles nyss med ATItool och det är hyffsat kallt ute.

Permalänk
Medlem

Då blir det den, men menar ni att volt regulatorn sitter på undersidan av kortet? blir ju knas att få in en fläckt där...

Btw, nån som vet om det följer med nått till att kyla minnerna med? Eller behöver jag köpa det till? Vad rekomenderar ni då till att fästa dom med?
Är lim/kylningspastan nått att ha, det som finns på komplett? För själva fläkten skruvar man på plats va?

//Rickie

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

ehh han har en AC- X2 där och det är den tystatse jag vet iaf
kylare mitt 1950xt till max 50 load utan att jag hör den
antingen har du inte powercolor eller så har du stålmannens hörsel

Permalänk
Medlem

lol...jo, det är samma grafik kort som på länken, dock så är inte problem att kortet inte var tyst när jag fick det...Men det har börjat väsna nu på senare tid, fläkten ligger emot plasten nån stans, vet inte var..

Det stämmer som du skriver, det var mkt tyst i början, men det har börjat väsnas nu på senare tid.

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Inaktiv

Angående VF900. Du får med kylflänsar att fästa på kortet som fästes med dubbelhäftande tejp (sitter redan på). Fläkten skruvar du på och skruvar ingår.
Angående tempen på mitt X1900GT så kommer den antagligen inte ens upp i 60c när det är såpass kallt ute. 60 i load hade jag när det var varmare ute.