Vad göra åt folk som gjort en egen passage genom buskar på min uteplats?

Permalänk
Medlem

Vad göra åt folk som gjort en egen passage genom buskar på min uteplats?

Något elakt förslag tack!

Så här ligger det till. Jag bor i lägenhet och till lägenheten tillhör det en lite uteplats om man bor på bottenvåningen. I ett av hörnen av min uteplats står det en stolpe som angränsar till buskage som går som i en halvcirkel runt min och mina 3 grannars uteplatser.
Nu har några okända personer valt att gå bärsärk över buskarna precis intill stolpen vid min uteplats. Det var okej om någon av min grannar gjorde så 1 gång varannan månad, men nu är det några andra idioter som går där varenda dag! Å till råge på det så glor dem storögt in i mitt vardagsrum varenda jälva gång

Precis där dem går är inte riktigt på min uteplats, utan det är min fastighetsägare som äger den.

Så vad ska jag göra för att få dem att fatta att dem inte ska gå igenom buskarna!?!? Jag hinner aldrig på dem när dem går där, för det går så snabbt.

Om jag sätter upp något osynligt hinder, kletig färg, smällare, eller björnsax. Gör jag något olagligt då? Vad kan jag råka ut för då? Om jag sätter upp en skylt som varnar för elaka hinder, är det bättre?

Fan hjälp mig, jag är desperat!!!!

/Niclas

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

prata med fastighestsvärlden som kan sätta upp nåt hinder.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Sätt upp ett staket inuti buskaget som är tillräckligt högt och starkt så att de inte orkar hoppa över det eller ha sönder det.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Björnsax är aldrig fel. Om dem inte sitter kvar i saxen så kan du alltid leta efter någon med ett ben... (blodigt sådant)

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Avstängd

Dra en fiskelina genom buskarna. Sedan lägger du vassa plåtbitar, glas och grus ca 160-190cm från tråden. Så har de något att dänga nyllet i.

Permalänk
Medlem

Blotta dig.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Även om de personer du pratar om gör någonting som du inte tycker om det är troligtvis ingen god idé att sätta upp fällor eller dylikt som kan resultera i anmälningar eller motattacker då det lär bita tillbaka ännu värre.
Jag kan dock inte säga annat än att det är lockande att skada eller förnedra människor som stör en.
Prata med din fastighetsägare och kom fram till en "fredlig" lösning. Hinder eller liknande.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Köp ett parti exotiska spindlar som du placerar ut i buskarna. Se till att de spinner nät precis där inkräktarna brukar gå. Nästa gång fienden går genom buskarna går de rakt in i näten och spindlarna går till attack. Efter det kan jag garantera att du får ha dina buskar i fred

Permalänk

Gå ut och säg till dem nästa gång dem går där? Be dem att sluta och hitta en annan väg istället.
Hånar dem dig bara och ignorerar dig borde du plantera någon slags taggbuske eller liknande

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Spring efter de jävlarna med bössan laddad med salthagel. Svider så in i helvete har jag hört.
Nä, men som andra har sagt innan, tala med fastighetsägaren. Denne vill säkert inte heller ha en passage rakt genom området.

[edit] Eller så fyller du buskarna med grön taggtråd. Om polisen knackar på så säg att du är rädd för älgar eller något!

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Sitt och runka när de går förbi, då blir de allt skrajja

Permalänk

Försåtminera passagen med Armen's truppmina, och sätt dig
sen på passande avstånd med en kall öl och vänta in finalen!

Får du inte tag på en truppmina så kan du försöka göra som vietnameserna gjorde:

- Gräv en djup grop
- Sätt stavar i hålet av vässade bambustavar insmorda med skit.
- Sätt en tunn masonitskiva (typ) över hålet med grus eller gräs ovanpå.
- sätt dig på passande avstånd med en kall öl och invänta finalen.

Hittar du ingen bambu så återstår nog bara en egen konfrontation eller att anlita HA eller Bandidos som konsulter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikM
Sitt och runka när de går förbi, då blir de allt skrajja

Kan också fungera! - TESTA!!

Mvh

Permalänk
Medlem

Eller så kan du skiva en skylt som säger "Privat område" - om det inte hjälper så kan du ta använda lite mer radikala medel för att de skall sluta gå igenom din trädgård.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Blotta dig.

haha,fan vad komiskt det hade vart om han bara skuttade fram bakom nån buske och gorde helikoptern och samtidigt skricker en massa obcena ord!

''Scared For Life'' då haha:D

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Lite väl oseriös nivå i den här tråden.. nu var det inte att döda/lemlästa/orsak psykiskt lidande som det var frågan om.. utan att få stopp på objudna gäster.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||