Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Palit börjar producera moderkort

Permalänk
Melding Plague

Palit börjar producera moderkort

Grafikkortstillverkaren Palit har idag tillkännagivit att de ger sig in på moderkortsmarknaden. De startar med fem stycken moderkort som baserar sig på diverse kretsar från Intel och Nvidia.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

mums för server användare^^

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd

Bra med fyrfasig spänningsmodul.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
mums för server användare^^

Nej, det är inte ett moderkort för server marknaden. Det är ett "vanligt" moderkort för vanliga desktop PC datorer.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Inte budget? Man har använt Realteks fungerande, men långt från top presterande nic, man inkluderar ett hårt begränsat antal kablar för att ansluta enheter, osv. Det mest påkostade kortet, har för all del 2x16 PCI-E platser, men den andra är 'som vanligt' bara x4 i realiteten. I jämförelse med andra, icke budget kort, är det även hårt begränsat med avseende på USB portar, och extra anslutningsmöjligheter för diskar och atapi enheter är inte speciellt ovanligt. Här finns dock inga.

Nä, det här ÄR ett budget kort.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Det ska nog till nån unik funktion/lösning eller väldigt bra priser för att palit ska kunna sälja bra, finns redan allt för mycket o välja på tycker jag

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Inaktiv

Om Palit satsar på samma kvalité på sina moderkort som på sina grafikkort lär det bli en så hård flopp att jag kan känna nerslaget härifrån. Troligtvis det sämst skitmärket någonsin.

Permalänk
Medlem

Palit har alltid varit ett budgetmärke.
Deras grafikkort har som ovanstående talare, varit "skit" ur kvalitétssynpunkt.

Skulle aldrig köpa ett moderkort ifrån dom.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Avstängd

De enda som inte har varit så bra hos Palit är hur deras kort klarar överklockning. Ja har haft några och de senaste vart ett 7900GT 512MB med samma spec som ett 7950GT. De kortet vart väldigt bra och de gick dessutom att klocka ordentligt. Mitt rekord utan volt modd vart 665MHz GPU och 1490MHz minne.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Hade ett Palil Geforce 4 Ti4200 å det var inget fel på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Hade ett Palil Geforce 4 Ti4200 å det var inget fel på det.

Ingen har sagt att det behöver vara fel på produkterna bara för att det är ett budget-märke...

Permalänk
Medlem

Kul med lite kunkurens på marknaden, blir allt fler och lär komma en del till som börjar göra kort och det gynnar oss köpare.
Har ganska bra erfarenheter av Palit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Hade ett Palil Geforce 4 Ti4200 å det var inget fel på det.

Ingen har sagt att det behöver vara fel på produkterna bara för att det är ett budget-märke...

Nja....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Om Palit satsar på samma kvalité på sina moderkort som på sina grafikkort lär det bli en så hård flopp att jag kan känna nerslaget härifrån. Troligtvis det sämst skitmärket någonsin.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Palit har alltid varit ett budgetmärke.
Deras grafikkort har som ovanstående talare, varit "skit" ur kvalitétssynpunkt.

Skulle aldrig köpa ett moderkort ifrån dom.

Jag har själv haft mer problem med Gainwards grafikkort, än med Palits, men det är antagligen för att Gainwards kort har varit deras värsting "pushing the edge" kort, medan Palit korten jag varit i kontakt har varit mellan segment, budget, helt enkelt. Jag förstår varför KulanZ känner sig manad att uttrycka att han inte haft några problem med tanke på de tidigare inläggen i tråden. Det är inte fel på budget, budget är en "tillräckligt bra" produkt, till lågt (rätt) pris.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Nostalgivarning!

Det här påminner mig om mitt palit mx440-agp 8x.... Då mina övriga grafikkort pajat utan anledning tar man upp det finfina kortet ur byrålådan och lirar cs och hl

Budget och budget.. jag gillar dom ändå

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.