WoW i Skolan, Fungerar inte. Snälla hjälp

Permalänk
Medlem

WoW i Skolan, Fungerar inte. Snälla hjälp

Hejsan, Jag går IT-Linjen på JB i Jkpg. Skolans proxy är blockad för wow, Steam m.m. I avtalet för våran laptop vi fick stod inget om att man inte fick spela, utan dom har blockat dessa portar antagligen för att man inte ska ladda ner någonting. Våran IT Lärare sa att vi gärna kunde spela på Raster Och/Eller, före/efter skolan om vi bara lyckades komma runt proxyn, Så min fråga är, Är det någon på detta forum som vet någonting om detta, antingen hur jag sätter upp en proxy hemma och tunnlar från skolan, (Your freedom) funkar inte, eller om jag på något sätt kan öppna upp portarna för detta.

Blir väldigt glad för svar, och självklart kommer jag ändast använda WoW på raster och innan lektionerna börjar på morgonen. Lektions tid är till för lektioner och inget annat.

Permalänk
Medlem

Lycka till

skulle också säga så till er om jag visste att ni inte hade en suck i helsike att ta er runt en skolas proxy/brandväggar.

Enda sättet jag kan se är om du skulle typ.. bounca wow till en dator hemma hos dig eller nåt sånt men de skulle skapa sånt jävla lagg att det inte var sant.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Har ni prövat prata med IT personalen?

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde var att tunnla wow över en ssh tunnel det funkade bra, vet inte hur bra det funakr i cs och andra spel.

Fast när administratören såg att det var en jävla massa med trafik på port 443 så blev han inte glad, jag var tvungen att gå och prata med rektorn och sånt, dom sa att jag kunde bli reglerad om jag fortsatte.

Jag går andra året på JB i malmö

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jag går på JB i Borås och där är det strängt förbjudet att sitta inne på WoW och Steam m.m. Så att dem kan ta din dator om du gör det, eftersom att det är ifrån Jkpg som alla klagomål kommer ifrån om att vi tunnlar så tror jag inte att ni heller får hålla på med dessa sakerna. (Fler talet i klassen har fått datorerna ominstallerade och begränsade konton pga det, kanske också var pga vi satt och spelade på lektionerna? >.<)

Annars så använde vi oss utav Freedom och något mer program som jag inte kommer ihåg namnet på.

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Ja men vi FÅR, spela bara vi gör det på rasterna, Och nej det går inte med your freedom.

Permalänk
Medlem

Gå ut och få lite frisk luft på rasterna istället. Var inte så nördiga... hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Gå ut och få lite frisk luft på rasterna istället. Var inte så nördiga... hehe

håller med!

kan man inte klara sig den korta stunden utan dator eller spelandet är det snart dags att fråga sig om man inte är på gränsen till spelberoende.

Permalänk
Medlem

Dock var det ju inte det tråden handlade om. Tunnla över dns kanske vore nått.

Sitter själv i skolan med laptopen. Dock går jag på ITgymnasiet i Skövde och där är inte ett skit blockat, låter inge vidare att gå på stazi-skolor som JB etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

#0 du kan ju förklara lite för dom hur det ligger till, inte lätt att hjälpa om dom inte vet hur nätverket ser ut

Förra året fungerade allt perfekt, men efter dom installerade denna ISA server måste allting gå genom en webbproxy som bara tillåter http trafik för att komma åt internet.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

Rätt gött när man gick JB i Jönköping som första årskullen någonsin. Hela nätet var öppet för allt och inget gnäll

Det var bättre förr, mohaha.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Om ni riskerar att bli "reglerad" och dylikt kanske ni ska fundera på att spendera mer tid på skolarbetet.

Permalänk
Medlem

är du i skolan ska du fan inte spela wow, förbannade ungar!

Permalänk
Medlem

Jag går på JB i jönköping och förra terminen funkade det att köra wow genom your freedom och sockscap. Dock har dom gjort om hela strukturen på nätverket och blockerat det mesta som går att blockera. Har inte hunnit testa spela än dock så vetifan om det fortfarande går faktigst.

Permalänk
Medlem

Your Freedom + SockCap (y)

btw, satsa mer på skolan, bättre o spela när ni kommer hem istället..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
är du i skolan ska du fan inte spela wow, förbannade ungar!

Word!

Det finns en anledning till att skolan och företag blockar dessa portar och loggar allt som händer i nätverket.. är för att ni inte en ska fundera
på att spela när ni kan göra massa annat istället.. plugga Ma t.ex så slipper ni den när ni kommer hem:)..

Precis som på tgy , dom loggar allt, en polare blev anklagad för att ha olagligt nerladdat material på sin EXTERNA HDD när han hade den kopplad till våra stationära datorer fast den var inte nerladdad från skolan utan mig:p, dock fick han den av mig i skolan...:s finns idioter på tgy och dom kan inte ett skit, inte mkt iaf :/

jaja end of story:)

Permalänk
Medlem

Men rasterna är ju dock ingen lektions tid, då gör man väl vad man vill. eller ?, jag undrar hur man gör, och ja ! dom har installerat en ISA server på skolan. Och nej Sockscap+yourfreedom funkar ej

Permalänk

Det finns en anledning till proxyn och de blockade portarna.. Ni ska vara sociala och umgås på rasterna. Vara utomhus och få frisk luft. Spela när ni kommer hem.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

vafasen, sweclockers är moraltanter

Har ni provat VPN?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

kanske för att man ser här på forumet vad det gör av folk att vara asocial.

Permalänk

Det finns en andledning till proxyn och blockerade portar ja.

Ultra education som äger John bauer vill väl antagligen ha striktare regler och få bort märket om att johnbauer är en slapp skola m.m.

De som har hand om våra datorer heter Yrkesmästarna och jobbar under Ultra de också, de fick antagligen som uppdrag under sommaren att fixa ett "säkrare och mer instängt" nät.
Eleverna och lärarna sitter på 2 olika domän, de började med att lärarna inte kom in på internet då de använder trådlöst inne klassrummen. Det fanns alltså inget internet utdelat till Lärarna.
Vi elever kan komma in i vilken som helst dator, som har avstängd branvägg.
De har antagligen glömt "$".
Detta kommer resultera att folk tar bort andras skolarbeten för att de tycker det är spännande och "hacka" som många vill kalla det.

Jag antar att Ultras vision är en bättre skola med bättre rykte.
Ska bli kul och se hur det utvecklas.

btw. Your freedom ska fungera då den tunnlar via http som är öppen.

Permalänk
Medlem

Skriver som många andra redan skrivit.
Spela kan du göra hemma. Ägna den lilla skoltiden som du har till att läsa, det tjänar du på när du kommer till universitetet/högskolan.

Permalänk

Men hur konstruktivt är det att bara klaga på att han vill spela på rasterna? Han borde väl få göra vad han vill då. Om ni inte klarade er igenom gymnasiet utan att plugga på rasterna, synd för er. Jag gjorde det iaf, och jag anser att rasterna är till för att ta en paus från skolarbetet. Jag går på högskola nu, och klarar mig bra.

@mxhmk: Your freedom borde som sagt funka, men gör det inte det så har de väl gjort nätet ännu säkrare, och då är det nog ganska kört. Själv gick jag på JB i Kalmar förra terminen, och då funkade YF.

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem

Det krävs troligen mer än moralpredikan från oss på Sweclockers för att skolarbete och kraven som predikas av er skall övervägas av TS. För övrigt så finns det ingenting som antyder att TS på något vis inte skulle ha tid över från skolarbetet. Visst är det som Freelancer42 säger, på högskolan behöver de flesta den lediga tid som bjuds på rasterna för att antingen repetera eventuella frågetecken från föreläsningar, kolla igenom kommande föreläsnings innehåll och utbyta tankegångar med sina studiekamrater.

Däremot så anser jag att det verkligen inte behövdes på gymnasiet, som i stort kunde klaras ypperligt med flitigt arbete på enbart schemalagd lektionstid!

Som svar på TS fråga så kan man exempelvis sätta upp en AntiNAT socks-server på hemdatorn, din egen lämpligtvis, och tunnla den trafiken via en öppen port. Ett tips är att försöka finna någon öppen port och trafikerad som används utav skolan i sig. Ett exempel från min gymnasietid var 6888 som användes utav webbtjänsten Fronter (som en hel del skolor använder som jag förstått det..). Fronter har en inbyggd Javachat som använder den porten och således var den öppen. 443 är ju vad alla andra kör på..

AntiNAT: http://antinat.sourceforge.net/
SocksCap*: http://soft.softoogle.com/ap/sockscap-download-5157.shtml.

*Med reservation för att det inte är den nyaste versionen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkan
Däremot så anser jag att det verkligen inte behövdes på gymnasiet, som i stort kunde klaras ypperligt med flitigt arbete på enbart schemalagd lektionstid!

För att klargöra så var det även min poäng

Visa signatur

CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim_a
Skriver som många andra redan skrivit.
Spela kan du göra hemma. Ägna den lilla skoltiden som du har till att läsa, det tjänar du på när du kommer till universitetet/högskolan.

endast när det kommer till kampen om att få bort det där wow från jordklotet!

jag menar, inte ens jag som är vuxen kommer undan "wow-snacket" på luncherna!

spelet går mig på nerverna

Permalänk
Medlem

Lol, lovar att alla som skriver här spelar själva, jävla moraltanter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ahha totalt fel, jag laddar inte ner och spelar i skolan, tar ´med mig
blockland till skolan på fickminnet only^^

Permalänk
Medlem

ingen som tänkt på hamachi?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

Behöver man plugga i på rasterna i gymnasiet borde man ta och uppgradera sin hdd, så den rymmer lite mer.