Permalänk
Medlem

Ang skins till vista

Går det att ändra skin på windows vista? då menar jag inte färg eller till vista basic.

Är det lagligt/får man ändra skin?

Mvh

Permalänk
Medlem

Ja det går.. eller Theme som det heter. Vet inte om det finns att ladda ner, kanske kommer med nästa "STORA" uppdatering av "Vista Ultimate Extra" klart att det är lagligt, tänk om det hade varit olagligt att lacka om bilen=(

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

Re: Ang skins till vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Octanee
Går det att ändra skin på windows vista? då menar jag inte färg eller till vista basic.

Är det lagligt/får man ändra skin?

Mvh

Själva huvudskins'et som är standard på Vista Theme Aero går inte att ändra (än så länge, inte hitta några andra skins heller)
Därimot så går det att ändra i olika färger eller ha det genomskinligt det är vad jag har hittat.
Det du behöver göra är att patcha om en del DLL-filer i systemet
eftersom det annars inte går att använda de andra färg-skinsen.

Edit se mitt nuvarande skins

http://img166.imageshack.us/my.php?image=mittskrivbordll0.jpg

Visa signatur

Låda Chieftec LCX-01SL-SL-B + Nätagg bluestorm 500W P4: 2.90 Ghz Minne: 3 GB DDR Dual Moderkort: Abit IC7-G Graffe: Saphire 1950 Pro AGP Ljudkort: AC97 6-Kanals Högtalarsystem: Cambridge Soundworks FPS 1600