Permalänk
Robot

Diodbyte på gammalt tangentbord

Hej

Hade ett gammalt Logitech-tangentbord liggandes hemma med tråkiga gröna dioder. Så jag fick för mig en dag att byta ut dessa mot oranga dioder, tyvärr så hade dom inte det på ClasOhlsson så det fick bli blå. Dom oranga hade passat kanon och matchat mitt Logitech DiNovo Edge

Ber om ursäkt för dom dåliga bilderna, frugan är i Grekland och har digitalkameran med sig.

Dioderna är inte så starka som bilderna kanske visar, utan tangentbordet är behagligt att använda.

Kostnad: 19kr för 5st 3mm dioder

Diodbyte på gammalt tangentbord

Permalänk
Medlem

ok, tycker de fortfarande e gröna :/

Permalänk
Medlem

coolt med blått röda ee åxå nice, hade det på ett av mina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne92
ok, tycker de fortfarande e gröna :/

Jag vet inte om du är färgblind, men dom är helt klart blåa nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

nuja, men förut hade han bra en bild, den första...

Ont: nice

Permalänk

har ochså byt dioder på min t-bort men till röda.

edit: använd inte 5mm dioder om dom gammla var 3mm hände mej

Visa signatur

amd 5000+,xfx Geforce 8600gt,4gb ram

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk

lyser dem inte väldigt starkt?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för någon mobil kamera? Min 8310a med 1.3mp tar i alla fall lite bättre bilder

Visa signatur

Alienware Area-51 7500

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vad har du för någon mobil kamera? Min 8310a med 1.3mp tar i alla fall lite bättre bilder

Men man får väl lov att gratulera till att din mobil är bättre? Vilket jävla meningslöst inlägg.

Permalänk
Avstängd

jäkla taskiga bilder, och är dioderna så starka som det ser ut så lär det blir rätt iriterade om ett tag.

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Håller med glenn, Skaffa en kamera

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

Han påpekade att han inte hade tillgång till en kamera för tillfället....

Snälla, låt inte forumet sjunka så lågt som fragbite.com.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk

Snälla.. Han visade vad han hadde gjort och jag ser hellre fler sånna här gallerier än : WAAZZZAAAPP KOLLA MIN FETASTE DOTA! som är tagna med en 10mpx systemkamera... 10p

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Ska ta nya bilder med min kamera när den kommer hem, ljuset är inte så startk som bilderna visar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ser bra ut! Undra om man törs ge sig på något liknande själv. Har länge drömt om att byta ut några dioder så att dom matchar allt det andra...

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk

Snygg tutorial, bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Snälla.. Han visade vad han hadde gjort och jag ser hellre fler sånna här gallerier än : WAAZZZAAAPP KOLLA MIN FETASTE DOTA! som är tagna med en 10mpx systemkamera... 10p

Håller helt med
Inget slår ett seriöst hemmabygge:D

Permalänk

Bilr en 8:a då jag själv använder samma tangentbord, har både det vanliga vita och ett svart trådlöst.

Har märkt att dessa tangentbord är väldigt stryktåliga och hållbara. Inga problem att ta bort och sätta tebax knappar eller dusha ur det.

Hadde ett logitech ultrax före men det pajjade ungarna efter 3 dar. Köpte ett extra noname tangentbord, det pajjade ungarna på 2 dar.

Har även dessa tangentbord på jobbet där de används 24/7 efter att hp/compaq tangentborden blivit utslitna.

Men det blå ljuset var inget vidare, du skulle som sagt ha kört med orange istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glenn9
jäkla taskiga bilder, och är dioderna så starka som det ser ut så lär det blir rätt iriterade om ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ep_data
Vad har du för någon mobil kamera? Min 8310a med 1.3mp tar i alla fall lite bättre bilder

- Bilderna är inte alls specielt dåliga, de är bara tagna i svagt ljus och med helt fel exponering.

Permalänk
Medlem

Shit vad nödvändigt... NOT! 2p, bara för det faktiskt funka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Shit vad nödvändigt... NOT! 2p, bara för det faktiskt funka.

din kommentar va inte alls nödvändig för en 3 år gammal tråd
OT bra gjort i allfall

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Inga vackra bilder ;D men du fick mig inspirerad så blir nog att byta dioder på mitt tagentbord någon dag (Y)

Visa signatur

ASRock P45TS - Intel core 2 duo 2,8Ghz Thermaltake bigtype +12mm CM rödLED - ASUS ENGT240, DDR2 Samsung 2Gb x2, maxtor 160Gb, 3st SEAGATE 250Gb. 420Watt

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande projekt jag gjorde fast med tre blinkande röda