Permalänk
Medlem

I behov av ny mus, vänsterhänt!

Hej alla glada!
Min mus gick precis sönder. Den har tjänat mig under många år men nu gav den helt enkelt upp. Har glappat lite till och från den senaste veckan fast nu är den omöjlig att få liv i.

Jag skulle vilja ha en mus som är bekväm även för vänsterhänta. Hade innan en Intellimouse 1.1 och den var riktigt skön.

Det får gärna vara en prisvärd mus och ingen värsting.
Spelar inte så mycket snabba FPS-spel men den får gärna vara lika snabb som min gamla.

Har lite begränsade möjligheter att söka då jag just nu sitter och tabbar mig omkring. Hittade att Razer Copperhead ska vara bra också för vänsterhänta men jag tycker den är väl dyr.

Vad har ni för tips?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Vad hade du för mus förut?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Mighty mouse.

Permalänk
Medlem

Jag är själv vänsterhänt och kör med en Razer Diamondback, det är en trevlig mus som inte är alltför dyr, men den är lite liten för mig då jag har rätt stora händer, annars fungerar den perfekt, har använt den flitigt i snart över ett halvår och den är fortfarande som ny, så det är en mus jag kan rekommendera om du inte har för stora labbar

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Microsoft Laser Mouse 6000, billig och bra i mitt tycke.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Razer, vilken spelar egentligen inte så stor roll i och med att du inte gejmar så mycket, men jag har kört med en Diamondback i typ två år nu och den har ALDRIG svikit mig!

Permalänk
Medlem

Tack för era tips!
Bestämde mig för att köpa en Diamondback. Ska nog bli nöjd med en sån

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Tack för era tips!
Bestämde mig för att köpa en Diamondback. Ska nog bli nöjd med en sån

Du blir görnöjd...

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver sidoknapparna kan Razer Krait vara ett lite billigare alternativ också. Har själv en Diamondback som varit underbar i över 2 års tid hittils.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Jag kör med min MX1000, har använts i över 2år och ser fortfarande ut som ny nästintill

sitter ett par timmar varje kväll och surfar en del

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
Jag kör med min MX1000, har använts i över 2år och ser fortfarande ut som ny nästintill

sitter ett par timmar varje kväll och surfar en del

Den verkar inte så skön att hålla med vänster hand.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar in recensioner av Razer Lachesis. Vill ha en sladdmus, till min vänster...

http://www.sweclockers.com/nyhet/6337-razer_lanserar_spelmuse...

http://www.razerzone.com/images/lachesis_1.jpg

Permalänk
Medlem

Jag kör med en enkel Logitech med sladd, som bara är aningen formad. Funkar bra för min vänster fast det är en (aning) högermus. Hittar ingen beteckning på den, så det här var inte mycket att komma med! Ursäkta!

Permalänk

hur fan trycker du på sidoknapparna på musen när du kör me vänster??

testade köra me vänster å ja e inte fan å kunna trycka på dom utan att släppa musen. (logitech mx510)

ja e me vänsterhänt men har lärt mig köra med höger

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vänstermus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
hur fan trycker du på sidoknapparna på musen när du kör me vänster??

testade köra me vänster å ja e inte fan å kunna trycka på dom utan att släppa musen. (logitech mx510)

ja e me vänsterhänt men har lärt mig köra med höger

Ursäkta. Den här tanten råkade bara ramla in och tänkte inte på att ni nog pratar om mer avancerade möss (musar), Har inga sidoknappar. Och jag är högerhänt men handikappad så jag har lärt mig använda vänster! Tur vi är flexibla i alla fall!

Permalänk
Medlem

Köpte en logitech G3 på elgiganten idag. Lite rasliga knappar och lite för liten för mig. Men den duger nog, bara jag blir van...