Permalänk
Avstängd

.bat/.cmd hjälp

skulle vilja veta om det finns en möjlighet att skriva skriva någon av dessa filler till att kopiera på detta viset

kopiera från usb (E:\Backups) kopiera mozilla profil (hela mappen mozilla)
och lägga på detta plats (C:\Documents and Settings\z2oloka03\Application Data) så det var steg ett

sen vill jag att detta skall kunna göras bakvänt med mindre modifiering

ta bort mozilla från usb
flytta mozilla-mappen ifrån app..data till backup-mappen på usb.

går detta? har läst att det inte går då det är andra enheter (i detta fallet C: och E:) men går det i så fall i .cmd i så fall hur?

anledningen är att jag kör firefox på jobbet och vill kunna göra sådana här saker utan att lämna spår efter mig ^^ explorer på jobbet har inga plugins likt java flash alls, vilken sida man än kommer in på så klagar det över något. (så jag löste det med min firefox hemifrån men blir lite jobbigt att kopiera flytta etc manuelt 5 dagar i veckan.

tacksam för hjälp.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

Skriv "xcopy /?" i en DOS-prompt och läs hur det används.

Är du medveten om att all din webbtrafik kan kollas up både i realtid och i efterhand trots att du raderar din lokala Firefox-cache?

Permalänk
Avstängd

oki skall kolla upp det. jo jag vet men eftersom vi inte får installera något på datorn (och jag inte gör det) så vill jag inte att dom skall tro jag har intallerat något. internettrafiken är jag inte orolig över då vi får sitta så mycket vi vill XD så länge som vi jobbar...

(ser att jag formulerade mig lite taskigt i natt

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W