Permalänk
Medlem

Prisvärd skillnad på core2duo?

Skillnaden mellan dessa processorer... e de värt 170kr elr är det ingen skillnad?

Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz

Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?

Permalänk
Medlem

Skillnaden är multiplikatorn.

E6750 har en x8 multi medans medans E6550 kör med x7
Om du ska oc:a så kommer du högre med E6750

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

För min del skulle jag tycka att det var värt 170kr lätt då 6750 är en grymt prisvärd cpu:):)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

oc:a?

Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pengo
oc:a?

Överklocka

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

okey... det tror jag inte jag kommer behöva dock!

ser inte ut som om dom gör någon större skillnad... men o andra sidan, varför snåla på 170kr?
men jag skulle inte vilja påstå att skillnaden e direkt prisvärd... om man inte är ute efter o trimma, men det behövs inte trimmas nått...

Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?

Permalänk

Sen finns det ju mer än spel att jämföra, T ex uppackning, uppstart av program etc. Lika bra att spotta ut 170 kr extra!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MiSiL
Sen finns det ju mer än spel att jämföra, T ex uppackning, uppstart av program etc. Lika bra att spotta ut 170 kr extra!

Haha är det inte det man har en dator till? Spela alltså?

(Obs ironi, man blir ju tvungen att skriva det på det här forumet för folk verkar oförmögna att fatta)

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

fanns så många diagram över det men man tjänar inte så mkt poäng så de skulle va värt nån krona extra... handlar om några enstaka % bättre! men jag tog bara speldiagrammen för det är egentligen det jag personligen va intresserad av... dock e det ganska gamla spel, men skillnaden är nog lika stor på alla spel.
men jag kommer köpa E6750an ändå för på ett år kanske man tjänar nån timmes stirrande på skärmen + statistiken
sen vet jag inte om domhär diagrammen är direkt pålitliga... ska ta all info på nätet med en nypa salt!

Men somsagt E6750an har ingen större fördel mer än att specs ser bättre ut imo

dinoman: om du känner så... be my guest!

Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?