Permalänk
Medlem

Checking Nvram..Update Failed m.m

Hej! Min dator har sedan jag flyttade den fått totalt spader. Först så kunde den nt hita någon av mina cdläsare. Efter en omstart kunde den heller inte öppna msn messenger eller itunes (de startades upp i proccesser men tog bara upp 99 procent av cpun och inget hände). Idag när jag skulle starta den så stod det under uppstart Checking Nvram..Update Failed och sedan när windows hade laddats klart så blev skärmen svart d.v.s jag kom aldrig till inloggninsmenyn. Det har gått att starta upp datorn normalt 3 gånger av ca.100 efter att jag bytt plats på ram-minnet ett antal gånger men alla gånger har datorn hängt sig efter ca 5 sekunder. Felsäkert läge fungerar dock alldeles som vanligt. Jag får även upp att datorn har hittat en ny pcienhet varje gång som jag startar datorn, men det sägs ingening om vilken och inga drivrutiner hittas. Någon som har en aning om hur jag åtgärdar detta? Tacksam för all hjälp!

Dator : Operativsystem: Microsoft Windows XP Proffesionol med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Pentium 4 2.4 ghz
Moderkort: Matsonic MS9147C

Visa signatur

//

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

Virus!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ok. Mina virusprogram hittar inte så mycket precis :P. Ngåon aning om var det kan ligga och hur jag får bort det?

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

Jag hade testat med att cleara nvram och plocka ut ev nätverkskort (PCI) och testa med att boota upp igen.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hur clearar man nvram?
Nu får jag iaf inte upp det konstiga felmeddelandet med nvram men lik förbaskad blir skärmen svart efter windowsladdning precis innan jag skall komma till inloggningsskärmen. och jag hittar typ 20 "pcienhet för enkel kommunikation" varje gång jag kommer in i felsäkert läge. jag förstår verkligen ingenting

Visa signatur

//

Permalänk
Hedersmedlem

länge sen windows installerades? Kan vara dags att installera om eller försöka reparera.

Permalänk
Medlem

Ja, jag funderar också på det. Skall hämta och hämta mina windowsskivor och alla drivrutiner imorrn och sedan är det bara att hoppas på det bästa.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Photoshop gör mig snygg, google gör mig smart... vad mer begär du, kvinna?