Permalänk
Medlem

Silverstone TJ10 vs. TJ09

Hej, Silverstone släppte TJ10 för ett litet tag sen, säljs väl snart på nätet... Dock så tycker jag att TJ09's design är snyggare. TJ09 har några månader på nacken, men säljs fortfarande, db.com har den bl.a.

Så, vad är det som är bättre på TJ10 jämfört med dess föregångare? Har kylningen förbättrats eller något i den stilen?

Malo, behöver din hjälp här!

TJ09

TJ10

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Har inget utav chassina men av bilder så verkar det som dom inte gjort något annat än bytt front och satt dit en lucka.

http://www.phoronix.net/image.php?id=811&image=silverstone_tj...

just dom 2 chassina på varandra, har hört att chassina skall vara väldigt bra och ha bra kvalitet, så gillar du lucka så köp 10an eller om den andra tilltalar dig så köp den

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska kolla in TJ07, bättre än TJ09 och TJ10.

http://www.silverstonetek.com/products/p_contents.php?pno=tj0...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Tyvärr så gillar jag inte designen på TJ07, annars så verkar det vara ett topppenchassi.

Läste någonstans att dem fixat bättre kylning i det nya, vet inte om det stämmer.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Hej unisol!

Det som skiljer är att dom har förbätttat möjligheten att fästa lösa kablar på fläkthållaren framför grafikkortet så dom inte ramlar ner framför intaget när man sättre på sidplåten plus att det skall vara enklare att byta fläkten bakom samma hållare men annars är det samma.

Jag tycker fronten är mycket fin på TJ09(Silver)

Annars är lådan ganska ful från sidan då lådan är så stor men det är en smaksak fast ingen kan klaga på utrymmet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Såg att TJ10 kostade ca 800 kr mer än Tj09 så där avgjordes nog redan valet. Dock så tycker jag chassit är assnyggt från alla vinklar, fram, bak? och sidorna

Jo, tänkte på en annan sak, hur är det med att dra sladdar och liknande? Kan man fästa de på ett bra sätt utan att hindra luftflödet?

Behöver man ha extra långa kablar iochmed att nätagget sitter i botten?

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Det som kan vara ett problem med nätagget är att den extra 4/8-pin kontakten som skall i moderkortet kan vara för kort om uttaget sitter på moderkortet överkant men du kan köpa en förlängning om så är fallet.

Morderkortsplåten har lite hål man kan använda att fästa kablar och fläkthållaren har också några fästen men annars är det snålt med fästen. Nu är lådan så stor att det inte är ett problem alls.

Ja som du säkert läst skar jag mig på lådan ett par gånger och även på fronten när jag gick förbi den så den kan bitas...Fast bättre låda blir svårt att hitta då aluminium gör lådan mycket lätt och sval. En läcker sak på Silver modellen är att när man drar handen över ytan på fronten är att det känns som man får ström genom handen men det är bara ytan som är så skön.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har inte den svarta varianten den läckra funktionen? :D:D:D:D

Ska läsa lite mer om de recensioner som finns, sen blir det att köpa!

Såg den coola video-recensionen med 3d gameman, så jävla skön

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte tagit mig till att lägga handen på en svart TJ09 tyvärr.

3d gameman är grym men han nämner inte alltid svagheterna dock. Sidplåtarna är lite tunna med så är dom så stora att de hade varit tvungna att vara riktigt tjocka för att inte kännas tunna...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

FInns det nån svensk affär som säljer SP09 Sidopanel till TJ09? Har letat utan resultat.