Permalänk
Medlem

Uppgradering

Halloj.. skulle behöva lite tips på nya grunkor till burken...

Mitt nuvarande system:

PROLLE: AMD Athlon XP 2000+ 1,66Ghz

MB: MSI KT3 Utra2

GRAFIKKORT: Nvidia GForce FX 5200 128mb

RAM: 1,5gb

HDD: 260gb

NÄTAGG: 350W

CHASSI: Chieftec Dragon

Tänkte behålla chassit,HDDoch nätagget om det e möjligt..

TIPS MOTTAGES...!!!

TACK PÅ FÖRHAND

Permalänk
Medlem

Ja du, det mest prisvärdigaste "uppgraderingen" för dig blir en utbyte av de flesta datordelar, det vill säga om du vill göra en uppgradering som räcker mer än några månader. Om du ger en budget så jag kan sätta ihop något till dig.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

För det första så måste du tala om hur mycket du kan tänka dig att spendera, och för det andra så finns det redan en mängd av trådar redan. Kolla runt lite på forumet, och kom sen gärna med ett förslag på vad du vill ha. Du måste också tala om vad det är du vill ha datorn till. Vi du t.ex. kunna spela krävande spel på den?

En tråd som kan vara värd att kolla upp är: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

jag har en budget på ca 6-7000. och det är väl mest spel den skall användas till...

Permalänk
Medlem

Okej,

Ett sådant blir för dig i sådana fall:

Du kommer enkelt kunna spela på upplösningar upp till 1600x1200 / 1680x1050 med denna setup och det finns inte många spel du inte kommer kunna "maxa" om du förstår vad jag menar.
Processorn kan du enkelt överklocka till över 3,4 Ghz utan att behöva köpa en ny processorfläkt.

Edit: Som du ser så kommer du behålla chassit och Hårddisken men inte nätaggregatet då den inte klarar av belastningen (förmodligen).

/Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

okey
då e det bara att spara pengarna då...