World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk

någon som har erfarenhet av warrior tanking i kara? funderar på att börja raida med pvp warriorn men har aldrig tankat kara, hur mkt hp/defence behövs för att inte bli helt sönderslagen av de första bossarna?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

490 defense och minst 11k hp. så klarar du attumen enkelt. men det är enkelt att få mer hp än så redan tidigt. men se det som en riktning. är du inte critimmun ska du inte raida. då kan du lätt bli dödad.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

466 defense 12k+ hp räcker ett tag i sånna fall slipper jag socketa om min crap tanking gear

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

du kommer att behöva 490 def som warrior, annars kan mobsen och bossarna critta dig vilket inte är bra, dvs ifall du inte har lite resilience också + dina 466 def.

Permalänk
Medlem

Har precis om intallerart wow, vilken patch är det jag ska ladda ner, tar år med auto download saken, men det finns så sjuk mycket patchar så vilken bör jag ta för att slippa tanka patchar hella natten?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har precis om intallerart wow, vilken patch är det jag ska ladda ner, tar år med auto download saken, men det finns så sjuk mycket patchar så vilken bör jag ta för att slippa tanka patchar hella natten?

2.2 full?

Gick bra fort med auto downloadern för mig i helgen.. tutade på i 800kb/s

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Har kollat men hittar ingen 2.2 full endast på 140mb vilket jag har svårt att tro på hehe..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
466 defense 12k+ hp räcker ett tag i sånna fall slipper jag socketa om min crap tanking gear

466 räcker inte. Såvida du inte kan kompensera med resilience.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Alltså första bossarna i kara är ju INTE svåra, jag springer runt med min arms warrior och tankar dem med ~420 defense och lite över 10k hp. (syftar mest på attumen och moroes då, maiden kan vara lite svår men opera är lätt som en plätt med, alla dem 3 olika bossarna).
Är du osäker så är det bara grinda heroic instancer och geara upp + fixa BS gear.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shameee
Alltså första bossarna i kara är ju INTE svåra, jag springer runt med min arms warrior och tankar dem med ~420 defense och lite över 10k hp. (syftar mest på attumen och moroes då, maiden kan vara lite svår men opera är lätt som en plätt med, alla dem 3 olika bossarna).
Är du osäker så är det bara grinda heroic instancer och geara upp + fixa BS gear.

Beror ju också på hur bra healers och dps man har. Moroes kan ta en stund med dålig dps och jobbig att heala man inte har 2+ priests.

Permalänk
Medlem

Finns det någon snäll själ som kan hjälpa mig?
Det vart såhär sist jag skulle uppdatera, så jag fick hämta förra patchen från en mirror på nätet.

http://i21.tinypic.com/ri9p2e.jpg

Finns det någon som skulle kunna lägga upp den nya patchen?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Har du testat köra Repair-saken i WoW-katakigen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Beror ju också på hur bra healers och dps man har. Moroes kan ta en stund med dålig dps och jobbig att heala man inte har 2+ priests.

såklart, vi har ju clearat kara ett antal gånger. men vi brukar köra med bara folk som behöver något därifrån och då brukar hälften vara trys eller alts.

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och återinstallerar wow. Håller på med BC-skivan nu.

Kollar in patchkatalogen hos FZ och undrar om jag kan spara in tid med att ladda ner patcher själv men vet inte med vilken jag ska börja eller inte ens riktigt hur jag ska göra.

FZ patcharkiv för wow

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Har du testat köra Repair-saken i WoW-katakigen?

Japp, men som tur va så hittade jag uppdateringen på http://wowsource.4players.de/downloadspatches.php

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Sitter just nu och återinstallerar wow. Håller på med BC-skivan nu.

Kollar in patchkatalogen hos FZ och undrar om jag kan spara in tid med att ladda ner patcher själv men vet inte med vilken jag ska börja eller inte ens riktigt hur jag ska göra.

FZ patcharkiv för wow

ta dom tre första, resten kan du tanka av blizzard tror jag.. går nog hyffsat snabbt

Visa signatur

mjau

Permalänk

Prot warrior FTL! det nästintill enda man kan göra är instance, knappt döda nån i pvp, knappt grinda, knappt questa, nae det blir nog till o specca tillbaka till min lilla mace

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Prot warrior FTL! det nästintill enda man kan göra är instance, knappt döda nån i pvp, knappt grinda, knappt questa, nae det blir nog till o specca tillbaka till min lilla mace

Mm..saknar också min mace Men instanser är la skoj det med.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Prot warrior FTL! det nästintill enda man kan göra är instance, knappt döda nån i pvp, knappt grinda, knappt questa, nae det blir nog till o specca tillbaka till min lilla mace

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=43276

Prot pvp

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Prot warrior FTL! det nästintill enda man kan göra är instance, knappt döda nån i pvp, knappt grinda, knappt questa, nae det blir nog till o specca tillbaka till min lilla mace

Man kan cappa flaggor i wsg som prot warrior

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Tycker att ms, deathwish pvp såg roligare ut än shield bash pvp

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Tycker att det är lättare att köra en del grindande som prot, t.ex. daily quests.
Och i PvP så blir det enklare att farma honor, man dör ju fan knappt (om man inte gör något dumt som att t.ex. springa in i fiendebasen ensam).

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

Jag behöver hjälp med att skapa ett macro, något som jag aldrig har förstått mig på öht.

Vad ska jag skriva för att få kill command att automatiskt aktiveras när jag gör en critical?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Jag behöver hjälp med att skapa ett macro, något som jag aldrig har förstått mig på öht.

Vad ska jag skriva för att få kill command att automatiskt aktiveras när jag gör en critical?

Den kan inte automatisk, du måste trycka på nån knapp för at kasta den, jag har ett macro med arcane shot + KC macro och det vanliga steady PvE Macrot med den it.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Den kan inte automatisk, du måste trycka på nån knapp för at kasta den, jag har ett macro med arcane shot + KC macro och det vanliga steady PvE Macrot med den it.

Risigt, hur tusan ska man komma ihåg att casta den då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Risigt, hur tusan ska man komma ihåg att casta den då?

Du kan väl göra en custom event i sct eller nåt sånt?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Du kan väl göra en custom event i sct eller nåt sånt?

Jag tror det är det som standard, jag har för mig jag ser Kill Command Now eller nått liknande på min hunter genom SCT.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Blir väl att ladda hem det då, tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som lirar Rogue ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Blir väl att ladda hem det då, tack för tipset.

Gör så, själv har jag bytt ut sct/sdt mot Miks scrolling battle text.
Riktigt gediget gjort men funkar nog inte för alla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quezyw
Nån mer än jag som lirar Rogue ?

jupp

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf