World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Men vem ska avgöra vem som har störst användning av en item då? Är det dpswarriorn eller roguen. Magen eller shadowpriesten eller locken? Druiden eller roguen?

Tror jag skrev något om det där längre upp, när det knappt går att avgöra prioritet och ingen känner för att vara hygglig, så rollar man mot varandra.

Citat:

Tvekade inte en sekund att rolla när healingtrinketen i BM droppade mot en holy paladin. (Var där som tank) Anledning, han hade rollat på all annan gear som droppat. [/B]

Se där, du hade en anledning iaf.

Citat:

Hoppas då du anser att tanks ska ha prio på saker före healers i raidinstanser. Trinketen från BM är en av de absolut bästa för druider, medan den för warrior/rogue är betydligt sämre, hört talas om den från gruul? [/B]

Nu delar ju inte healers och tanks loot i sådär värst många fall, men ja, i ett seriöst PvE gille är det givetvis en stor fördel med bra gearade tanks.
Trinketen från BM, jo det där vet jag, även Dragonspine Trophy. Den är dock inget märkvärdigt för druider, snarare rogue/warrior/ enhance. shamaner

Permalänk
Medlem

Visst har du rätt i att Dragonspine Trophy inte är någon supertrinket för druider, det beror på den redan låga AS man har 1.00s.

Ehh, druider/warrior/präster delar all tierloot i TBC, så att man inte delar loot är väl inte helt sant.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

t4 & t5 delar warrior/druid/priest
t6 warrior/shaman/hunter

Permalänk
Medlem

Är det dåligt att vara Dwarf female warrior på något sätt?, racials dvs. som dps warrior.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Så dåligt är det inte beroende på vad du kör mest, i pve kan det helt enkelt inte jämföras med en humans racials. Stoneform är helt ok i pvp, men om mitt minne inte sviker mig så är den oftast inte så användbar i pve.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sosero
Så dåligt är det inte beroende på vad du kör mest, i pve kan det helt enkelt inte jämföras med en humans racials. Stoneform är helt ok i pvp, men om mitt minne inte sviker mig så är den oftast inte så användbar i pve.

Den är rätt bra i PvE också, den clearar Moroes såndär bleed effect och en massa debuffs från bossar. Det är ju rätt många bossar nuförtiden som använder poison, disease och bleed effects. Men visst, den är ingenting som räddar livet på en hela tiden, bara en trevlig bonus, och bättre för mig som hunter än för en warrior skulle jag tro. Men vafan, man ska spela den ras man trivs med... racials är bara bonusar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Men vem ska avgöra vem som har störst användning av en item då? Är det dpswarriorn eller roguen. Magen eller shadowpriesten eller locken? Druiden eller roguen?

Tvekade inte en sekund att rolla när healingtrinketen i BM droppade mot en holy paladin. (Var där som tank) Anledning, han hade rollat på all annan gear som droppat.

Hoppas då du anser att tanks ska ha prio på saker före healers i raidinstanser. Trinketen från BM är en av de absolut bästa för druider, medan den för warrior/rogue är betydligt sämre, hört talas om den från gruul?

Vad pratar du om? Se upp på andra inlägg så du borde se att vi pratar om det var rätt av holy paladinen som rollade på dps plate helm över dps warrior, eller tanks som rolla dps grejor över rogues/hunters, inte shadowpriest över warlocks eller dpswarriors över rogues, de har samma rollen i instances <- DPS så dom alla har rätt att rolla på dps grejor iaf, att tank rollar på healing grejor är annan sak.

Och du hade all rätt att du tog healing trinket pga paladinen rollade på dps grejor innan, annars du borde ha pass trinket om paladinen hade haft passat alla dps grejor.

Och varför är BM trinket sämre för rogues/dpswarriors än druids? Och att det finns annan som är bättre i 25man betyder inte alla healers kan rolla på den som helst. Jag själv har både BM trinket och gruul trinket, använder dom både två just nu.

Permalänk
Medlem

Det är ju Halloween holiday nu.
Sett warriors springa runt med The Horseman's Helm.

Någon som vet hur man får tag på den !?

Och finns det mer items som man kan få endast genom denna holiday som skulle vara bra att ha som warrior ?

/Dia

Permalänk
Medlem

Det är en halloween daily-quest i SM graveyard, där du summonar "The Headless Horseman" vilken är en 5-manna boss. The horseman's helm är en av hans drops. Droppar också en ring med typ 30 sta och 60 sta, vet inte om det finns något annat som är användbart för en warrior.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Vad pratar du om? Se upp på andra inlägg så du borde se att vi pratar om det var rätt av holy paladinen som rollade på dps plate helm över dps warrior, eller tanks som rolla dps grejor över rogues/hunters, inte shadowpriest över warlocks eller dpswarriors över rogues, de har samma rollen i instances <- DPS så dom alla har rätt att rolla på dps grejor iaf, att tank rollar på healing grejor är annan sak.

Och du hade all rätt att du tog healing trinket pga paladinen rollade på dps grejor innan, annars du borde ha pass trinket om paladinen hade haft passat alla dps grejor.

Och varför är BM trinket sämre för rogues/dpswarriors än druids? Och att det finns annan som är bättre i 25man betyder inte alla healers kan rolla på den som helst. Jag själv har både BM trinket och gruul trinket, använder dom både två just nu.

Om det är rätt eller inte kan vi väl inte avgöra iom att vi inte vet all fakta. Sen kan du ju köra den hur många gånger som helst per dag så, eller (24x5 = 120 gånger) vilket borde ge minst en hjälm

Skrev jag att BM trinketen är sämre för dessa, nej. Jag skrev att Dragonspine Trophy var sämre för druider än för rogues/furywarriors/enh shamaner. Iom att druiders AS =1.0 från början så blir vinsten ganska liten med Dragonspine.

Använder bara BM trinketen och sen den från heroic badges. Kommer nog försöka fixa Tsunami Talisman så snabbt det bara går.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Om det är rätt eller inte kan vi väl inte avgöra iom att vi inte vet all fakta. Sen kan du ju köra den hur många gånger som helst per dag så, eller (24x5 = 120 gånger) vilket borde ge minst en hjälm

Skrev jag att BM trinketen är sämre för dessa, nej. Jag skrev att Dragonspine Trophy var sämre för druider än för rogues/furywarriors/enh shamaner. Iom att druiders AS =1.0 från början så blir vinsten ganska liten med Dragonspine.

Använder bara BM trinketen och sen den från heroic badges. Kommer nog försöka fixa Tsunami Talisman så snabbt det bara går.

Säg mig, skulle du köra 5-man instancen som du vet inte vad som droppas där, såklart man är alltid ute efter något där.

Och du skrev "Trinketen från BM är en av de absolut bästa för druider, medan den för warrior/rogue är betydligt sämre, hört talas om den från gruul?" Så ljug ej.

Det var inte jag som var ledsen för holy paladin som tog horseman hjälmen, det var nån annan här som skrev, jag har annan hjälm som är bättre redan. Och ditt "man kan köra fler runs ändå"-argument är helt dåligt skäl att tillåter healers får rolla på annan grejor som är inte för healing, samma som dps som rollar på healing grejor.

Jag hade aldrig haft nåt problem med loot, för jag brukar fråga partyn om det är ok för dom om jag får rolla på XXX om jag är ute efter nåt annat än tanking grejor, och som de flest här vet att det är helt olika reglerna på alla realms, samma som greed/need på BoP grejor eller marks i PuGs etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Säg mig, skulle du köra 5-man instancen som du vet inte vad som droppas där, såklart man är alltid ute efter något där.

Och du skrev "Trinketen från BM är en av de absolut bästa för druider, medan den för warrior/rogue är betydligt sämre, hört talas om den från gruul?" Så ljug ej.

Det var inte jag som var ledsen för holy paladin som tog horseman hjälmen, det var nån annan här som skrev, jag har annan hjälm som är bättre redan. Och ditt "man kan köra fler runs ändå"-argument är helt dåligt skäl att tillåter healers får rolla på annan grejor som är inte för healing, samma som dps som rollar på healing grejor.

Jag hade aldrig haft nåt problem med loot, för jag brukar fråga partyn om det är ok för dom om jag får rolla på XXX om jag är ute efter nåt annat än tanking grejor, och som de flest här vet att det är helt olika reglerna på alla realms, samma som greed/need på BoP grejor eller marks i PuGs etc.

Det finns fakitiskt fruktansvärt mycket människor som inte har koll på vad för loot det finns. undra hur många människor som har undrat var jag har fått tag på mina warchief mantel shoulders(old hillsbrad questen) och var jag fått tag på honors call (rep tank svärdet från hellfire peninsula)

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Säg mig, skulle du köra 5-man instancen som du vet inte vad som droppas där, såklart man är alltid ute efter något där.

Och du skrev "Trinketen från BM är en av de absolut bästa för druider, medan den för warrior/rogue är betydligt sämre, hört talas om den från gruul?" Så ljug ej.

Det var inte jag som var ledsen för holy paladin som tog horseman hjälmen, det var nån annan här som skrev, jag har annan hjälm som är bättre redan. Och ditt "man kan köra fler runs ändå"-argument är helt dåligt skäl att tillåter healers får rolla på annan grejor som är inte för healing, samma som dps som rollar på healing grejor.

Jag hade aldrig haft nåt problem med loot, för jag brukar fråga partyn om det är ok för dom om jag får rolla på XXX om jag är ute efter nåt annat än tanking grejor, och som de flest här vet att det är helt olika reglerna på alla realms, samma som greed/need på BoP grejor eller marks i PuGs etc.

Märkte nu att du/ni har rätt, skulle förstås ha stått "Trinketen från BM är bra för alla meleedpsklasser, medan den från gruul är värdelös för druider" Så

Headless horseman är ett väldigt väldigt enkelt event, kan göras hur många gånger som helst. => Alla får den loot man vill ha.

Brukar dock hålla mig ifrån pugs och nonheroics så långt det går, har inget därifrån. Eller, vill jag skaffa moonkingear så kanske det skulle vara nått. Men det har jag inte ens en tanke på.

Rätt skojig sak är när dpsare i gruppen gör mindre skada än mig som tank. Och sen vill ha saker som jag vill ha också ;D

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

babbe: Det är oftast de som är nyligt dingat 70 som vet inte om loot i instances, då de lär behöva grejor till deras mainly specc då de är helt grönt som irländare på st-patricks day , Och som sagt jag brukar säga till gruppen att jag behöver xxx och xxx grejor innan vi börjar för undviker loot drama och det funkar rätt bra.

Henrik21: Det är lugnt, alla gör misstag ibland.

Och sant horseman event är lätt som fan, grupp med 65-69lvl skulle kunna ta ner honom då det borde vara inget problem för paladinen att passa och ta nästa gång den droppas för vara schysst eller hur?

Ja och det är lite skillnad som feral druid och prot warrior faktiskt, Feral druids behöver dps leather grejor och ring/neck med ap/crit som är rätt bra för tanking då dom har 100% rätt att rolla på rogue grejor men caster grejor jag vet inte..kanske mage i partyn blir sur hehe. Jag kör pugs sällan men ibland man måste köra med pugs med alts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
babbe: Det är oftast de som är nyligt dingat 70 som vet inte om loot i instances, då de lär behöva grejor till deras mainly specc då de är helt grönt som irländare på st-patricks day , Och som sagt jag brukar säga till gruppen att jag behöver xxx och xxx grejor innan vi börjar för undviker loot drama och det funkar rätt bra.

Henrik21: Det är lugnt, alla gör misstag ibland.

Och sant horseman event är lätt som fan, grupp med 65-69lvl skulle kunna ta ner honom då det borde vara inget problem för paladinen att passa och ta nästa gång den droppas för vara schysst eller hur?

Ja och det är lite skillnad som feral druid och prot warrior faktiskt, Feral druids behöver dps leather grejor och ring/neck med ap/crit som är rätt bra för tanking då dom har 100% rätt att rolla på rogue grejor men caster grejor jag vet inte..kanske mage i partyn blir sur hehe. Jag kör pugs sällan men ibland man måste köra med pugs med alts.

Horseman är som sagt nästan för enkel

AP/Crit är helt värdelöst, stats är det som gäller för druider

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Horseman är som sagt nästan för enkel

stats är det som gäller för druider

Hoppas du menar PvE nu?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
Hoppas du menar PvE nu?

Samma sak gäller i PVP, för druider skalar bäst med Str&Agi. AP/Crit är för rogues/warriors.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Horseman är som sagt nästan för enkel

AP/Crit är helt värdelöst, stats är det som gäller för druider

AP är inte helt värdelöst för drullar iomed 2.3 ändringarna, men råa stats kommer alltid vara druidens främsta val.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
AP är inte helt värdelöst för drullar iomed 2.3 ändringarna, men råa stats kommer alltid vara druidens främsta val.

Nja, inte helt värdelöst, men fortfarande betydligt sämre än str/agi. Och critstrike rating kommer fortsätta vara värdelöst.

Vill få ner Vashj/KT nån gång snart så man får se MH/BT snart

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

arena

Hörde att snart s3 arena skulle komma ut. Min fråga är då om någon har bilder på dom för en i min guild sa att dom inte skulle se ut som t6

Permalänk
Medlem

De kommer se ut som t6, och vapnena kommer ha BT/MH looks.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

exakt. precis som s2 och s1. olika färger inget annat.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk

kommer det nya veteran delar också?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Bracers, boots, bälte etc. med namnet "vindicator's..." kommer ja.

Visa signatur

E6400 | Freezer 7 pro | P5B-Deluxe | 2gb xms2-6400 | x1900xt 256mb | Tagan 580w easycon | 320 GB sata2 & 160gb+80b sata | X-Fi Xtrememusic | Thermaltake Tsunami

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man hittar patch till wow från nyinstallation (2.0.0) till senaste i 1 packet så man slipper tanka 4545 patchar eller använda blizzdownloader för den går seegt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Nån som vet vart man hittar patch till wow från nyinstallation (2.0.0) till senaste i 1 packet så man slipper tanka 4545 patchar eller använda blizzdownloader för den går seegt.

huh?
När jag nyinstallera det så tanka jag 2x patchar på ca 640mb(gick som ett skott). Och 2x små på ca 4mb respektive ca 7mb

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

går svinsegt nu när jag tankar, öpnnat portarna går segt endå. därför jag ville tankat dom från någon sida där det går fort. har jag tankat från FZ som jag gjort många gånger går det fort, men nu hittar jag inte alla dom patchar jag vill ha, utan bara massa små typ 1-2 2-3 3-4 så man får tanka som en tok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Nja, inte helt värdelöst, men fortfarande betydligt sämre än str/agi. Och critstrike rating kommer fortsätta vara värdelöst.

Vill få ner Vashj/KT nån gång snart så man får se MH/BT snart

näe, precis... men nu har vi iaf en ursäkt när vi ninjar rogueloot ;D

och lycka till för er, själv ska jag ikväll titta på när flickvännen kämpar mot illidan

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otillåten annons(länkning) borttagen - §9/8.

Permalänk

Jag skulle vilja ha en lista över _alla_ saker i AV som ger bonus honor, någon som har en sådan?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.