Permalänk
Medlem

Razer deathadder problem!

Fick just hem min nya Razer DA, den funkade hur bra som helst till jag provad byta dpi i det medföljande programmet. Då tvärdog musen!
Den lyser fortfarande men det händer inget när man rör på musen.
Och det kommer upp ett felmedelande där det står nått liknande
"Usbenheten fungerar inte korrekt osv, osv!"

Har provat koppla i musen i flera olika datorer!
Provat installera och ta bort och installera igen ca 100ggr!
Men den vägrar fungera!

Har bara haft musen i 2dagar så jag är ju ganska besviken.
Är det bara skicka tillbaka den eller finns det nån lösning?

har inte sovit på ett bra tag så ni för ursäkta för formuleringen.
Mvh. empty

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem

Re: Razer deathadder problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty_2k
Fick just hem min nya Razer DA, den funkade hur bra som helst till jag provad byta dpi i det medföljande programmet. Då tvärdog musen!
Den lyser fortfarande men det händer inget när man rör på musen.
Och det kommer upp ett felmedelande där det står nått liknande
"Usbenheten fungerar inte korrekt osv, osv!"

Har provat koppla i musen i flera olika datorer!
Provat installera och ta bort och installera igen ca 100ggr!
Men den vägrar fungera!

Har bara haft musen i 2dagar så jag är ju ganska besviken.
Är det bara skicka tillbaka den eller finns det nån lösning?

har inte sovit på ett bra tag så ni för ursäkta för formuleringen.
Mvh. empty

Du har inte lyckats flytta den till ett annat usb-uttag? Än det du använde när du installerade drivrutinerna alltså..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Du har inte lyckats flytta den till ett annat usb-uttag? Än det du använde när du installerade drivrutinerna alltså..

han har ju testat den på andra datorer?
jag skulle lämna tillbaka den. Men visst testa i ett annat usb uttag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
han har ju testat den på andra datorer?
jag skulle lämna tillbaka den. Men visst testa i ett annat usb uttag.

Jo, tänkte bara att min DA inte funkar i andra uttag än det som användes vid installation.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Jo, tänkte bara att min DA inte funkar i andra uttag än det som användes vid installation.

jag missuppfattade

Permalänk
Medlem

Det felmedelandet kommmer upp när jag kopplar i musen, spelar ingen roll i vilken dator eller i vilken usb-port i datorn!

En sak till, den pulserande dioden slutade att pulsera efter musen gav upp också!

Edit:
Har snackat med en kille på DB nu och han sa att jag skulle skicka tillbaka musen och sen skickar dom en ny utan att det kostar någon frakt.
Så det blir väl till att göra så!

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem

jag har en känsla av att det e ett "vanligt" problem på razers möss, hade samma fel på min copperhead, den funka i några sekunder precis när man kopplade in den sen kom det där meddelandet upp. fick byta min också

Visa signatur

Asus M2N-SLI Deluxe | Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 | AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ | GeForce 8800GTX OC2

Permalänk
Medlem

Ja. Nu är jag inne på min 3:e DA.
Fick samma problem på den andra.

Och nu på den nya så är det också något fel !!
När man gör väldig mjuka och lugna rörelser ex småpill i photoshop så "fintar musen" asså den typ hackar fram. dock bara när man flyttar musen ner eller åt höger!

Är det jag som har fått en massa måndags ex, eller är det helt enkelt en skitmus?

Blir nog att byta tillbaka till min gammla ms 1.1a snart!

edit:
Jag slår aldrig i musen eller liknande så det är INTE att dom blir dåligt behandlade!

Visa signatur

Mina tår är oftast snabbare än det blå skåpet!

Permalänk
Medlem

Mina razermöss har fungerat prima! Hade innan en diamondback, men min deathadder e skön

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewter
http://xs320.xs.to/xs320/07431/felmedelands0001.JPG
Det felmedelandet kommmer upp när jag kopplar i musen, spelar ingen roll i vilken dator eller i vilken usb-port i datorn!

En sak till, den pulserande dioden slutade att pulsera efter musen gav upp också!

Edit:
Har snackat med en kille på DB nu och han sa att jag skulle skicka tillbaka musen och sen skickar dom en ny utan att det kostar någon frakt.
Så det blir väl till att göra så!

Har samma problem med min Deathadder, lysdioden började pulsera och musen går inte att röra. Sedan när jag startade om så fick jag ett felmeddelande om någon .exe-fil så jag kunde inte starta Windows. Fick koppla ut musen och starta om så fungerade det, men nu lyser inte ens musen. :/

Om din mus fungerar någorlunda nu så uppdatera din Firmware! Finns nytt på hemsidan med nya drivrutiner.

Meckar med det atm.

Visa signatur

// mint
ASUS A8N-E AMD Athlon64 Venice 3200+@2,5Ghz Corsair TWINX 2x512 DDR PC3200@2-4-4-7 1T Dual PowerColor Radeon x800GT