Problem att packa upp en dvd-fil

Permalänk
Medlem

Problem att packa upp en dvd-fil

Hej!

Jag har ett problem med att packa upp en rar-fil innehållande en iso-fil med en dvd-skiva på. När jag packar upp rar-filen avbryts processen vid runt 70-80 % med felmeddelandet att det inte finns nog med utrymme på hårddisken, trots att det gör det.

Har försökt packa upp filen direkt på en tom dvd-skiva som ska brännas men får samma fel då, och även på en annan hårddisk med samma utgång.
Det är inte heller första gången det sker utan det har hänt flera gånger med olika dvd-skivor så jag tror inte det är fel på just denna.

Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

WinRAR gör ibland en temporär fil med filen som den flyttar dit du vill ha den när den packats upp. Det brukar vara på C:\.

Testa att välja "Extract Here" från högerklicksmenyns så kanske det funkar. Då ska den inte göra någon temp fil

Permalänk
Medlem

Det är när jag väljer "Extract here" som problemet uppstår. Det finns inte nog med utrymme på disken står det som sagt efter en stund, trots att det gör det.

Permalänk

Använder du FAT32?

Permalänk
Medlem

Ja det gör jag!

Permalänk
Medlem

då får inte filmen vara större än 4 gb (om rarfilen innehåller 1 fil dvs)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Finns det något man kan göra åt det då?

Permalänk

Konvertera till ntfs...

Permalänk
Medlem

Bara så jag har fattat det rätt.. kan man ha filer större än 4 gig på ntfs?

Permalänk

Ja, med ntfs så kan du ha filer större än 4 gig.

Permalänk
Hedersmedlem

* tråd flyttad *

För mer information om konvertering lämpar sig följande sökning i lagringsforumet bäst (men frågan hör till windowsforumet, därför åker tråden dit).
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det har löst sig nu tack så mycket för hjälpen!