Fixidé gällande byte "gammal" 360 till ny med HDMI

Permalänk
Avstängd

Fixidé gällande byte "gammal" 360 till ny med HDMI

Är sugen på en 360 med HDMI då inte min har det.. fick då en idé som ja funderar på om det kan funka?!

1. Åka till en grannstad eller nåt (en butik där man inte kommer visa sig mer sen) och köpa en 360 och se till så att man kan få öppet köp även fast kartongen är öppnad.

2. Betala med kontanter för att inte affären ska kunna spåra en på namn från betalkortet. Måste man ange nåt namn typ på kvittot så hittar man på nåt.

3. Åka hem, packa dit sin gamla maskin (byter hårddisken naturligtvis) och lägger allt snyggt i kartongen så det ser orört ut. Tillbehören behöver man ju inte röra alls.

4. Åker tillbaka och hävdar att det blev ett felköp eller nåt och att man vill häva köpet.. inte alla affärer som lär gå med på detta så det här får man ju kolla upp först i steg 1.

5. Åker därifrån och är nöjd..

Så vad tror ni?? Någon som vågat prova? Mindre välkunniga butiker lär ju inte veta vad HDMI är ändå och det är ju ingen skillnad i utseende på maskinerna i övrigt..

Permalänk
Medlem

Betraktas nog som brott, någon form av bedrägeri.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredlovebot
Betraktas nog som brott, någon form av bedrägeri.

Egentligen är det nog säkert så, men anger man inte rätt namn vid köpet och betalar med kontanter så borde det ju vara lugnt plus att man ser till att inte sätta sin fot i den affären nåt mer, därför de passar bra med en trip till nån annan närliggande stad..

Permalänk
Medlem

jag brukar göra såhär hos bilhandlare

bytte min gamla Polo mot en sprillans färsk SAAB 95 för ett tag sen på en "provtur" då, funkade fint.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Låter som en fungerade idé. Sålänge dom inte frågar efter leg =P

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Låter som en fungerade idé. Sålänge dom inte frågar efter leg =P

Varför skulle dom fråga efter leg?

Annars kan de nog spåra dig via din gamla xbox konton..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

det borde nog gå fast det är nog bedrägeri

Permalänk
Medlem

Vid alla reklamationer måste du ange namn, adress och telefonnr mm. och ja, de kommer be dig legitimera dig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Vid alla reklamationer måste du ange namn, adress och telefonnr mm. och ja, de kommer be dig legitimera dig själv.

Det var ingen reklamation det handlade om i detta fallet utan endast ett öppet köp.

Jag ser ingen anledning till att detta inte skulle fungera, dock så är det självklart inte rätt att göra så.

Tänk på personen som köper din gamla xbox ihop om att få en med HDMI...

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

har du garanti kvar? linda in boxen i en varm filt och gå til jobbet, sen ringer du servicecenter..

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det står HDMI på 360 kartongen om dom har det.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DVD
Det var ingen reklamation det handlade om i detta fallet utan endast ett öppet köp.

Jag ser ingen anledning till att detta inte skulle fungera, dock så är det självklart inte rätt att göra så.

Tänk på personen som köper din gamla xbox ihop om att få en med HDMI...

Dom brukar be om namn och telefon vid öppet köp med, fast har aldrig varit med om att man måste visa legitimation så man skulle ju kunna fylla i vad som helst. Kan ju hända att dom är berädda på den här sortens bedrägerier och kollar redan vid inlämnande att det verkligen är en med HDMI som lämnas tillbaka.

Personen som köper den i hopp om att få HDMI kan ju lätt gå och reklamera den och få en riktig. Jag är dock inte säker på att konsollen säljs direkt igen av butiken utan dom skickar nog den till en serviceverkstad eller liknade för att se att allt är ok med den och att alla tillbehör är med. Den ska ju tillexempel nollställas så att disken är tom.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Inget jag skulle rekommendera... som en tidigare i tråden skrev så kan de nog identifiera dig via xbox-live kontot. Sälj den legitimt och slanta upp istället för att luras.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§8

Jfqvist varnad.