Permalänk

uppdatera bios

Eftersom ja ska klocka grafikkortet och ja läst nån stans att ja har för gammalt bios för drivrutinerna så hade ja tänkte och uppdatera bios.

kollat på diverse guider och i manualen för moderkortet.

Ja har tänkt och göra så här:

starta dos me en dos start diskett.

sätta in en annan disket me afudos och .rom filen på och skriva afudos /ixxxxx på

skulle d funka lr exploderar daton?

anledningen att ja inte gör som d stor i manualen att man ska lägga d två filerna på startdisketten direkt, är att dom får inte plats, tar typ 1,5 MB sammanlagt.

Visa signatur

e6750 @ 3200 / asus p5w dh deluxe / leadtek 8600gts / memory expert ddr2 1GB PC5300 @ 800 / 480W / 2 * 250 GB samsung / 500 GB Freecom extern usb

Permalänk
Medlem

De enda filer som behövs på startdisktten är
IO.SYS
MSDOS.SYS
COMMAND.COM

Vill du kunna få svensk tangentuppsättning på tangentbordet måste du spara KEYB.COM

Övriga kan du radera. Då blir det plats för flash pådisketten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Ok, tack för svaret. Problemet är dock att när ja gör en startdiskett i vista får ja ingen av ovanstående filer på den.

Skulle göra en i dos om d skulle göra nån skillnad, men format a:/s funka inte som d stog i manualen. Nått fel har ja gjort.

Visa signatur

e6750 @ 3200 / asus p5w dh deluxe / leadtek 8600gts / memory expert ddr2 1GB PC5300 @ 800 / 480W / 2 * 250 GB samsung / 500 GB Freecom extern usb

Permalänk
Medlem

Jag läste inte hela inlägget så noga så jag vet inte varför du har valt att krångla på detta sätt. Jag har samma moderkort och då är det bara att att lägga in den nya bios filen i en tom diskett. Sedan startar du om datorn och går in på BIOS och väljer EZ-flash eller vad det heter. Då slipper du allt krångel med startdiskett och skit...

Permalänk

Ok tack för svaret, fick det inte att funka. Ska fundera och återkommer.

Nu har ja funderat, kommer inte på nått, kan kolla vidare och får göra så om d inte är nån som kan säga hur man uppdaterar bios.

Nu fixa ja d, gjorde som ja tänkt från början, fast ja hade tagit all os istället för dos.

Visa signatur

e6750 @ 3200 / asus p5w dh deluxe / leadtek 8600gts / memory expert ddr2 1GB PC5300 @ 800 / 480W / 2 * 250 GB samsung / 500 GB Freecom extern usb