Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppdaterad: Mycom köper upp Levitech

Permalänk
Melding Plague

Uppdaterad: Mycom köper upp Levitech

Det senaste året har kantats av uppköp på den svenska marknaden. Idag skedde ännu ett uppköp: återförsäljaren Mycom köper upp Levitech AB. De har köpt upp samtliga aktier i Levitech AB för en okänd summa pengar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas Levis låga priser stannar och dom kan ha lite bättre påfyllning i butiken.

Permalänk
Medlem

Mycket udda med tanke på att deras egen butik drevs i konkurs för inte länge sen...
Tyckte dom var inne på rätt spår där i intervjun där de sa att det "känns som om butiken till viss del spelat ut sin roll".

Inte för att jag är direkt insatt i ekonomin för ett sådant företag, men rent logiskt så tycker man att de kunde tjäna mycket pengar på att bara ha butik på internet, pengar som de kunde satt direkt i billigare fraktkostnader till kunden.

Om man fick ner fraktkostnaderna till typ max 20kr, eller t.o.m. gratis som Dustin hade ett tag, så skulle nog många fler beställa via internet. När dustin hade det så köpte jag en del saker ifrån dem, men när de tog vort det så byebye Dustin och hejsan billig-frakt-för-goldmember Webhallen

Permalänk
Medlem

fan va illa! de som hade så konkurrenskraftig prissättning på en del saker!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

jupp där rök den billiga butiken innom promenad avstånd, typiskt. Undrar om garaniti på mitt 8600 och mina ram-minnen gäller fortfarande ?

Hoppas det är samma personal och samma priser bara...så kan vi glömma garnatin.

Permalänk
Medlem

Men för helvetet, jag förstår inte att mycom är så otroligt blinda att dem inte fattar att ingen kommer köpa saker från dem med deras jävla löjliga priser. Är man tvungen till att köpa från en butik går man självklart till webhallen eller någon lagershop inte affärer som säljer i princip lika dyrt som onoff och dylikt...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Så dyrt var inte mycom. Det berodde på vad man köpte, vissa saker var helt sanslöst dyra men många många ggr. skilde det +-10 kr från webbhallen och då skillnaden i kötid lätt kunde gå till en timme så blev mycom ofta det självklara valet.

Självklart kollar man priserna innan alternativt tar kölapp hos webbhallen och sen kollar (gick bra när de var precis bredvid varandra). Sen om det blir bättre nu än det var med levitech vågar jag inte uttala mig om, men om mycom kan bistå med större lager så är i alla fall det positivt. Bland det svåraste med att köpa en dator är att alla prylar ska vara i lager, anser jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grizzok
Om man fick ner fraktkostnaderna till typ max 20kr, eller t.o.m. gratis som Dustin hade ett tag, så skulle nog många fler beställa via internet. När dustin hade det så köpte jag en del saker ifrån dem, men när de tog vort det så byebye Dustin och hejsan billig-frakt-för-goldmember Webhallen

För oss studenter (vet inte om det är mecenat-kort som krävs) så är det alltid fraktfritt (och ofta bättre priser) på Dustin
Jag var lite sen med att upptäcka det så tips till er andra som missat det.

Permalänk
Medlem

Mycom kanske bara är ute efter en hämtbutik likt det komplett har öppnat i sthlm.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Avstängd

Rutger, fy fan vilket namn.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Levitechs butik var ju nästan bara hämtbutik till att börja med. Dom hade nästan inget lager. Misstänker att det kommer bli likadant med mycom då eftersom butiken inte kommer att bli större bara för att det blivit uppköpt.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara... J Ä V L A R - vad tråkigt.

Då är LeviTech snart historia (som det har hänt med många datorbutiker kring Stockholm de sista tio-talet åren som har gått). Man hade varit en nöjd kund till dem med i allmänhet/överlag god service och vettiga priser på många varor.

Mycom efter flytten från PUB-huset till Sveavägen blev de gradivs sämre efter förändringar i ledning/ägarförhållande. På slutet av sin tid på Sveavägen blev servicen allt sämre och utbud lika så med ett allt högre pris på många varor. Det är min upplevelse av dem.

Men man får avvakta händelsen ett tag och se vad som händer med personalen på LeviTech och allt det andra kring butiken nu när Mycom tar över den i egen regi. Sedan får man ta ställning om man ska "dumpa" dem eller inte.

/Saint25

Permalänk
Levitech.se

LEVITECHS KÄRLEK TILL SERVICE OCH PRISER LEVER VIDARE

Först vill jag säga att det är himla kul att se så många som engagerar sig i det som händer i vårt bolag. Jag vill dämpa den oros stämning som denna tråd har fått.

Levitech och Mycom har gått ihop. Mycom har under året byggt en enormt bra webbshop som möjliggör snabba , säkra leveranser i stora volymer. Detta är något som Levitech saknat tidigare. Levitech har under samma tid skapat en butik känd för bra service och låga priser.

Levitechs personal och butikschef arbetar kvar och kommer ge samma goda service som vi gjort oss kända för. Vi älskar att hjälpa våra kunder och det upphör inte bara för att vi byter namn.

Mot marknaden har vi valt att använda oss av Mycoms varumärke då det är ett mer inarbetat med banor tillbaka till början av 90-talet.

Så för er kunder så

* Samma höga service nivå
* Möjlighet för fler uthämtningsplatser. Butiken kommer inom kort kompletteras med ytterligare en uthämtningsplats i stockholm.
* Större volymer (vilket innebär bättre priser)
* Bättre webbshop
* Snabbare leveranser
* Mer personal som kan hjälpa våra kunder.

Ni är alla välkomna att besöka oss för att själva bygga er en uppfattning.

Hälsningar Johan Hagén / VD Levitech AB och Butikschef på Odengatan 36

Visa signatur

//Levitech . www.levitech.se Odengatan 36 Stockholm

Permalänk
Medlem

Så länge det finns artiklar med bra pris som intresserar entusiastmarknaden så är det väl toppen att webshoppen och leveranserna blir bättre? Mer konkurrens i webhandeln FTW

IRT Levitech
Trevligt att få en kommentar direkt från källan. Tummen upp för bra engagemang!

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Avstängd

Vart inte Mycom uppköpta av Datorbutiken.com ? Så det är nog snarare DB som köpt upp dem...

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aircut64
Vart inte Mycom uppköpta av Datorbutiken.com ? Så det är nog snarare DB som köpt upp dem...

Nope, det är nog JME du tänker på.. Och om jag förstod det rätt så var det mer en officiell sammanslagning med utbyte av aktier/cash mer än ett rent uppköp.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nyheten är nu uppdaterad med en liten intervju med Thomas Treitler som är VD på MyCom.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

När det gäller bättre priser så avvaktar iallafall jag. Mycom har ju inte direkt gjort sig kända för sina "låga" priser vare sig förr eller senare. Vad som kommer att ske framöver får som sagt framtiden utvisa men jag är skeptisk...

Permalänk

Jättebra med en riktig butik tycker jag.
Webhallen lever nog mycket på en centralt placerad butik, det känns bra att ha ett faktiskt ställe att gå till om man får problem med någonting. Utan att känna till marknaden i någon större utsträckning så skulle jag vilja påstå att webhallen nog är huvudkonkurrenten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klab0
Trevligt att få en kommentar direkt från källan. Tummen upp för bra engagemang!

Håller med, särskrivning till trotts

ED: Formatering

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Jättebra med en riktig butik tycker jag.
Webhallen lever nog mycket på en centralt placerad butik, det känns bra att ha ett faktiskt ställe att gå till om man får problem med någonting. Utan att känna till marknaden i någon större utsträckning så skulle jag vilja påstå att webhallen nog är huvudkonkurrenten.

Håller med, särskrivning till trotts

ED: Formatering

ja det är mellan dom man springer om man inte vill beställa på det "läskiga och farliga"... INTERNET

Permalänk
Medlem

alltid skoj när ställen slås ihop.
dock kommer ja håller mig till DB & Webhallen.

Men lycka till Mycom

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Trevligt Saknar butiken vid Sveavägen bara! Hoppas att den dyker upp snart !

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo