Permalänk

Roccat

Shit roccat musen är helt klart fin den + musmattan blir en fin julklapp enligt mig passar mitt G11 oxå...

finns det andra åsikter så låt höra, kanske finns någon som vet bättre hur stor den är? jag hoppas den är stor då jag hatar små möss, kör ms laser 6000 nu =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Du hade du varit på DH hade du inte köpt någon av deras grejjer ....

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Du hade du varit på DH hade du inte köpt någon av deras grejjer ....

Jasså varför inte, är dom helt kass eller?

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk

Jag är sugen på musmattan. Men är det nånting att ha eller ska man hellre satsa på en Q-pad?

Permalänk

Mera deras sätt att marknadsföra sina produkter ..Är själv trogen min Copperhead som jag gillar .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Är det något speciellt med deras produkter?
De ser ganska plastiga ut.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Jag tycker att musmattan såg skön ut. Men sen när jag såg den så den på en film där de visade den tyckte jag den verkade lite för tunn. Den kan i och för sig vara skön ändå

Permalänk
Medlem

musen sitter som gjuten i min hand men väntar nog ett tag o ser om den håller måttet o inget som strular. Men han som är här o gapar på dh gör att man inte vill köpa fast musen e så go som den är:P

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk

LET ME HEAR YOU SCREAM ROOOCCAAAT ! Lol dom suger

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk
Medlem

Efter Dreamhack kommer jag aldrig nånsin att köpa Roccat's grejer.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Efter Dreamhack kommer jag aldrig nånsin att köpa Roccat's grejer.

Låter förjävligt. Kan du kanske förklara lite mer utförligt varför, så att även vi som inte besökte DH får höra vilka ogudaktigheter Roccat sysslat med.

Permalänk
Medlem

För att dom skriker sitt namn? Who the fuck cares.. Det är produkterna som räknas, inte marknadsföringen.
Spelar väl fan ingen roll om typ sweclockers skulle ha analklådekräms reklam på tv, det förändrar inte faktumet att forumen är bäst.
Mina liknelser är sköna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Vill gärna också ha en mer utförlig förklaring hur och varför deras marknadsföring sög, smutsiga metoder? Fusk? Eller bara väldigt störande reklam? Beskriv gärna mer utförligt varför ni sågar något/någon istället för att bara säga att folk inte ska köpa deras prylar.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

jag har inte kollat in deras produkter, dom är säkert bra, men deras marknads föring på dreamhack var väldigt jobbig, en kille som var uppe på scenen ca 6 gånger ( ca 20-30 min varje gång) höll microfonen i munnen och vrålade :ROCCAT!
det var vääldigt störande var man än befann sig så hörde man det och man hörde inget annat häller för den delen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av happy_hardcore_
jag har inte kollat in deras produkter, dom är säkert bra, men deras marknads föring på dreamhack var väldigt jobbig, en kille som var uppe på scenen ca 6 gånger ( ca 20-30 min varje gång) höll microfonen i munnen och vrålade :ROCCAT!
det var vääldigt störande var man än befann sig så hörde man det och man hörde inget annat häller för den delen

http://www.youtube.com/watch?v=_3EMwOpbLxo
Från 3.50 ungefär, man märker ganska lätt varför han är störande

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Var det någon som vågade hoppa ur helikoptern... jag skulle utan tvekan velat göra det!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Var det någon som vågade hoppa ur helikoptern... jag skulle utan tvekan velat göra det!!!!!

Vart ingenting p.g.a dåligt väder

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju synd

Permalänk
Medlem

Nää fy.. En sådan dekandent orgie i smaklöshet och obskyra sätt att försöka köpa publiken har jag inte sett sedan, ja när såg man det sist egentligen. Snubben har ju helt uppenbart noll hum om vad han pratar om, att han babblar ut CAWNTEHR-STRAJK och TWOO-TAWSANDÄÄTHONDRED-ÄXTIII med brytning värre än självaste Schwarzenegger, och vad är ett 2800XT förresten? Nej, han tycks ju bara vara en inhyrd reklamnisse som lyckas rekorddåligt med att fylla sitt syfte.. Folk med anständighet och smaktycke gör bäst i att hålla sig ifrån detta märke.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk

Ja, vad ska man säga... Imponerande att han orkade fortsätta iafl, publiken var ju verkligen med på noterna ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

FullOner jag förstår fortfarande inte vad en idiot har för koppling till produkternas användarvänlighet och funktioner ?
Om ni nu tyckte han va så jävla jobbig, varför inte bara säga till där på plats istället för att tjäna jäntelagen och knyta näven i fickan och "minsann inte köpa produkten!".

Dessutom är alla på Dreamhack ungefär lika patetiska som valfri cs-fjortis eller wow-tönt, går man dit får man väl förvänta sig saker bortom det som kan kallas anständighet och smak/stilrent. Eller ni kanske gick dit och förväntade er operahuset?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Såklart han förespråkar Counter-Strike, det är ett av världens mest spelade spel under snart tio års tid, Roccat, som delvis är en framgångsrik CS-klan relaterar såklart sina produkter till detta. Jag tror att deras produkter håller en riktigt hög kvalité, stabilitet och prestanda även fast jag inte kommer att köpa några av deras produkter.

Att det inte blev någon helikopterfärd är ju naturligtvis tråkigt, men vinnaren av den tävlingen fick i ersättning en Acer-laptop värd €2500 vilket inte heller är fy skam.

Permalänk
Medlem

Jag trodde nästan att SweC skulle recensera Roccats grejer så fort dom kommit ut. Varit inne här och kollat efter en review sen Dreamhack gick av stapeln.
Kalla mig otålig men jag skulle väldigt gärna se en review på hårdvaran, inte bara på människorna bakom det och deras marknadsföring.

Kom igen SweC, do it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
FullOner jag förstår fortfarande inte vad en idiot har för koppling till produkternas användarvänlighet och funktioner ?
Om ni nu tyckte han va så jävla jobbig, varför inte bara säga till där på plats istället för att tjäna jäntelagen och knyta näven i fickan och "minsann inte köpa produkten!".

Dessutom är alla på Dreamhack ungefär lika patetiska som valfri cs-fjortis eller wow-tönt, går man dit får man väl förvänta sig saker bortom det som kan kallas anständighet och smak/stilrent. Eller ni kanske gick dit och förväntade er operahuset?

På något sätt måste dom ju begripa att dom inte kan marknadsföra sig hursomhelst, detta är ju nästan en förolämpning mot datoranvändarnas intelligens. Förhoppningsvis så ser Roccat kritiken och tar åt sig av den så att sådant här slipper hända igen, jag menar, titta på killen.. Nu säger jag inte att deras produkter är dåliga på något sätt, tycker t.ex. tangentbordet Valo ser riktigt trevligt ut och jag tycker företaget verkade ha en någorlunda seriös framtoning tills jag såg deras marknadsföring, en ursäkt från Roccat själva hade varit på sin plats, då hade jag möjligen gett dom en andra chans, men tills dess..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

HATA ROCCAT!!!!!!! inte bra passform för lillfingret heller

SteelSeries Ikari Laser Mouse

Testade den på DH och testade även då Roccat, G9an, intellis

(edit) Även Razer Lachesis liten, pytte händer :S

kan bara säga detta:
Roccat passar inte i handen som dem själv säger eftersom dem säger att man ska styra den mest med fingrarna? lillfingret känns bara ivägen,
Testade sen SteelSeries ÅÅÅÅÅH fyfan vilken passform har förövrigt "ganska" stora händer inget över noprmallt eller nåt men oj oj o j Väntar på den från MAxfps

Kärlek vid första smektet

SteelSeries Ikari Laser Mouse
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1211

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forzzzz
http://www.youtube.com/watch?v=_3EMwOpbLxo
Från 3.50 ungefär, man märker ganska lätt varför han är störande

Tycker det är så sorgligt att han säger att man får jättebra grafikkort om man går med i den där tävlingen... "ATI 2800XT". För det första, 2800XT finns inte, för det andra, han menar nog 2900XT som är skitkasst.

Ujujuj.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | Antec P182 | Corsair VX550 | Q6600 G0 | Noctua NH-U12F |
Crucial Ballistix 8500 4Gb | 8800GT @ 700Co 1750Sh 1054Me

Permalänk
Medlem

Roccat musen är bra men ska kännas plastg och inte så skön.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maah91
Tycker det är så sorgligt att han säger att man får jättebra grafikkort om man går med i den där tävlingen... "ATI 2800XT". För det första, 2800XT finns inte, för det andra, han menar nog 2900XT som är skitkasst.

Ujujuj.

Nej värre än så, min polare vann ett av korten och det var ett 2600xt han bytte det mot ett headsett och 300kr.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk

ok det kändes väldigt pinsamt med det gigget på DH... men... produkterna verkar ändå helt ok och möss är fan svåra då alla har olika händer!

Permalänk
Medlem

Dessutom har lanseringen av Kone samt Valo skjutits upp till februari...

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3