Klocka grafikkortet bättre prestanda i vista?

Permalänk
Medlem

Klocka grafikkortet bättre prestanda i vista?

Som rubriken säger, tror ni att t.ex aero flyter på bättre? eller har det bara med hur mycket minne man har på grafikkortet?

tack på förhand..

Permalänk
Medlem

de e väl processorn som har allt me vista o göra? och jag har intel p4 3.4 ghz och jag klarar mig grymt ;D

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror inte att Vista "flyter" bättre med klockat graffe, om du upplever Vista som segt bör du skaffa 2gig minne i första hand, om du inte har det. Sen är det en snabbare processor som gäller.

Permalänk

Aero läggs ju på grafikkortet, så någon skillnad gör det säkert.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Jo det var det jag tänkte blomqvist, men jag vet inte om aero bara använder sig att minnet på grafikkortet t.ex 128mb som i mitt fall eller om den använder gpu:n också

Permalänk
Avstängd

Såhär är det, vista går efter MINNE (för att få sidopanelen(saken) Och GRAFIKKORT, inte efter minne utan hur snabbt det är, så här ser det ut hos mig i vista poeng!

CPU: 5.4
Minne: 5.7
Grafik: 5.9
Spel Grafik: 5.3
Hårdisk: 4.0

Sammanlagt får jag 4.0 eftersom vista går efter det lägsta delresultatet ska snart ska jag byta hårddisk så ska jag komma upp på 5.3 något:D

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bacel93
Såhär är det, vista går efter MINNE (för att få sidopanelen(saken) Och GRAFIKKORT, inte efter minne utan hur snabbt det är, så här ser det ut hos mig i vista poeng!

CPU: 5.4
Minne: 5.7
Grafik: 5.9
Spel Grafik: 5.3
Hårdisk: 4.0

Sammanlagt får jag 4.0 eftersom vista går efter det lägsta delresultatet ska snart ska jag byta hårddisk så ska jag komma upp på 5.3 något:D

Det är meningslöst att kolla på dom där siffrorna, du kommer högst sannolikt inte få bättre "score" om du byter HDD. Börja med att defragmentera din nuvarande.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Det är meningslöst att kolla på dom där siffrorna, du kommer högst sannolikt inte få bättre "score" om du byter HDD. Börja med att defragmentera din nuvarande.

Kan de hjälpa?

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bacel93
Såhär är det, vista går efter MINNE (för att få sidopanelen(saken) Och GRAFIKKORT, inte efter minne utan hur snabbt det är, så här ser det ut hos mig i vista poeng!

CPU: 5.4
Minne: 5.7
Grafik: 5.9
Spel Grafik: 5.3
Hårdisk: 4.0

Sammanlagt får jag 4.0 eftersom vista går efter det lägsta delresultatet ska snart ska jag byta hårddisk så ska jag komma upp på 5.3 något:D

Off-topic: Jag ligger på 5.9, vill upp till 6 snart
God jul !

Permalänk
Medlem

5.9 är max just nu!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

Önska kan man men inte allt. För att trimma vista får du stänga av nåt som heter prosesser som finns massor av.
God JUL

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Anderström
Off-topic: Jag ligger på 5.9, vill upp till 6 snart
God jul !

Vad har du för grafikkort minne och processort, ? samt hdd,, sheett,, bra grejer:D God Jul

Visa signatur

AMD 4400+ X2 1MB 2.3ghz @3.1ghz, 3GB RAM DDR2 667mhz, Asus 2600Pro 512MB (Welcome to tray)