Beställer datorn IDAG, Sista sekunden koll! :D

Permalänk
Medlem

Beställer datorn IDAG, Sista sekunden koll! :D

Beställer äntligen datorn! Hoppas att det inte finns några problem

Datorbutiken & Komplett & Net2World

Chassi: Antec P182............................................................1 249:-

Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3........................................929:-

Processor: Intel Core 2 Quad Q6600(Q9300?).......................2 250:-

Processorkylare: Scythe Infinity...........................................439:-

Ramminnen: REDAN KÖPT!(OCz 4 gb 800mhz).....................0:-

Grafikkort: billigaste 8800GT................................................~2100:-

Grafikkortskylare: Accelero S1 fast ingen har ju den i lager! Ge tips (gärna länkar) till bra, gärna passiva kylare edit: Blir nog VF900

DVD Brännare: Samsung SH-S203N/RSMN..........................419:- E den okej?

Nätaggregat: Corsair 520w...................................................895:-

Chassifläktar(tillval): Nexus/Scythe/Noctua............................100-200:-

Hårddisk: Samsung HD501LJ 500GB....................................840:-

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Tänk på att XP inte hittar alla 4gb bara, vill du få alla 4gb måste du ha vista 64.

Har dom ett 8800GT för 2100 kr i lager?

Permalänk
Medlem

Ska du köra 4GB minne, så måste du ha antingen XP 64-bit eller Vista 64-bit. Ska du köra DX10 spel måste du ha Vista.

Det är inte smart att köra passivt kylning på ett 8800 kort, för de blir ganska varma även om du har bra luft igenom strömning.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Kan tipsa att inet.se har ganska bra priser, bl.a på scythe infinityn och moderkortet. De andra delarna kan du också kolla upp.

Permalänk
Medlem

Ett annat tips. Köp allt ifrån en och samma leverantör.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hur mycket minne han får beror ju på grafikkortet XP 32-bit har ju en gräns på 4GB = RAM + Grafikminne... Själv ska ja köpa 4GB och använda XP 32-bit system tills jag/kompisar tycker att Vista fungerar som det ska... Kör på 4GB du borde få 3,2- 3,4 + GB ram iaf

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag har 64 bitars Vista här hemma. 4 gb plus 512 mb från grafikkortet, klarar den det?

Alla leverantörer har inte allt hemma.. Kan hända att jag köper några saker från Inet också men vill inte ha internetbutiker så jag kan lämna tillbaka defekta grejer...

Finns skit lite i lager ju Nätagg, dvdspelare o grafikkort är några exempel!

Scythe Mugen är samma sak som infinity fast med en annan fläkt.. ska jag köra på den? Samma pris ju

Kan ni tipsa på en tyst o bra 500gb hårddisk under 900 kr som är från antingen Komplett eller Inet. För just nu är hårddisken det enda som ska inhandlas därifrån.

Tack för all respons

Net2World har 8800gt i lager, sist jag kollade kostade dom 2400 kr fast priset har ju höjts.. aja jag beställer allt utom grafikkortet då.. Har allt utom grafikkort o hårddisk(tipsa!) nu i kundvagnen hos Inet och Komplett Nöjd med priset faktist

Edit: VF900 e ju inte passiv

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Okej, men det kommer att bli dyrare om köper från olika internet butiker pga fraktkostnaderna. Samsung gör bra och tysta hårddiskar har jag hört.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Men det är bara Inet som är internetbutiken och dom har billig frakt! Hämtar varorna från Komplett direkt i Malmö..

http://www.inet.se/index.asp?page=product&stockid=6909435

kolla den länken.. Finns den i lager eller inte? :S Ska beställa från postorder.

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Jag har 64 bitars Vista här hemma. 4 gb plus 512 mb från grafikkortet, klarar den det?

Finns skit lite i lager ju Nätagg, dvdspelare o grafikkort är några exempel!

Scythe Mugen är samma sak som infinity fast med en annan fläkt.. ska jag köra på den? Samma pris ju

Ja, ditt Vista 64 fungerar fint med dina minnen.
Att det finns lite i lager stavas antagligen jul ;), många som har handlat nu.

Scythe Infinity finns inte längre, det är Mugen du ska ha, dom har bara bytt namn på den.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Istället för Scythe Infinity så kan du ta Scythe Ninja Plus.

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

Okej men om Mugens fläkt är tystare jämfört med Infinity så tar jag den... har ni nån länk till nåt test eller något? Annars blir det Ninja..

Datorn är beställd nu.. tack! Hoppas allt funkar och att mugen är tyst!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3