En bärbar som knäcker den här stationära

Permalänk
Medlem

En bärbar som knäcker den här stationära

Hej,
Har en gammal Amd 3400+ 2,4ghz med 1gb minne, radion 9600 256mb pro.
Undrar om ni kan säga den billigaste bärbara som är bättre än den här, användningen är bara internet, warcart, msn, office, musik!

Läste lite runt och såg att typ alla knäcker den som har dubbla kärnor.
Nån som vet en billig med hdmi utgång då?
Zepto datorer har de inte hdmi eller?

Tack så mycket

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Avstängd

Re: En bärbar som knäcker den här stationära

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aaaaa

Zepto datorer har de inte hdmi eller?

Nope

Visa signatur

Zepto Znote 3415W - T7500 2.20GHz Intel® Core™2 Duo 4mb, 160GB hdd 7200rpm, 4GB RAM, Go8600M GT

Permalänk

köp inte zepto det är ingen kvalite har hört mycket dåliga rykten om deras kvalite o support..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

ok, vill bara ha en som är bättre än den jag har nu, dubbla kärnor så är jag nöjd, och så billigt som möjligt.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
köp inte zepto det är ingen kvalite har hört mycket dåliga rykten om deras kvalite o support..

Och du har alltså inte mer än hörsägen att backa upp ditt trams med?

Hur kan då Zepto ha kommit väldigt bra till i alla tester de deltagit i? Hur kan företaget då gå så pass bra som det gör? Hur kan de då få bra kritik på t ex byggkvalitet m.m.?

Missnöjda kunder finns det alltid, men det är inte alltid tillverkaren av produkten som är skyldig till missnöjet.

Säg den datortillverkare som aldrig haft missnöjda kunder, som det aldrig gått div rykten om dålig kvalitét eller kass support?

MVH Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
köp inte zepto det är ingen kvalite har hört mycket dåliga rykten om deras kvalite o support..

Har hört och upplevt precis tvärtom. Har också en zepto själv.
Har mailat dem ett par gånger och fått bra och utförliga svar inom ett par timmar varje gång.

Kvaliten är också mycket bra.
Deras datorer är lätta och smidiga (2.35kg och 14.1 tums skärm på min 6224w) och har bäst spelprestanda i sin viktklass med sitt 8600m GT kort.
Det enda problemet kan vara att de ibland blir lite varma om man nu stör sig på det.

Vill man ha en smidigt och lätt bärbar med bra spelprestanda så är det i princip bara zepto som gäller idag. Det var därför jag köpte min.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

även jag har en zepto som jag är mycket nöjd med, har ringt deras support en gång och de var mycket hjälpsamma så zepto är inte alls kasst.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Bara att de har värmeproblem.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Bara att de har värmeproblem.

Vilka då "de"??

Zepto?

Alla Zepto?

Vilka Zepto??

Någon modell från Zepto?

Finns det Zepto utan värmeproblem?

Har inga andra märken någonsin blivit varma eller haft några värmeproblem över huvud taget??

Kan du svara nåt vettigt på dessa frågor tro, ja du som verkar ha så bra koll....

MVH Tony

Permalänk

lita inte på dom, dom försöker bara lura på dig zepto, jag vet vad jag snackar om o zepto ska de inte vara.... bättre o köpa acer för det står för kvalite o underbar support

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
lita inte på dom, dom försöker bara lura på dig zepto, jag vet vad jag snackar om o zepto ska de inte vara.... bättre o köpa acer för det står för kvalite o underbar support

Ironi FTW . Dell har i särklass mest returer av laptops med fabrikfel och undermålig kvalitet. Acer har dåligt chassie och är klent byggda. En del 14" Zepto's har värmeproblem, men det med 8600m GT kort och Core2Duo processorer. Felet är att de har samma kylning och inte separat kylning.

exxoritas , ska man lita på någon med en skamfläck? (anmärkning)

BTW, alla vi som hyllar Zepto äger en själva, äger du en?

Permalänk

hadde en Znote 3415W för ett tag sedan!
O aldrig igen säger jag, blir hur varm som hälst, tagentbordet satt löst, färgen lossnade på en del ställen, dvd spelaren slutade o fungera efter 2 månader typ..

Efter de köpte jag mig en acer på 12" Och den funkar kanon bra! Dellen som jag har i min sign har jag hat i snart 1 år o aldrig krånglat..

Jag själv kommer aldrig köpa en zepto igen iaf, har själv en polare som har liknade problem med sin!

svar på din fråga ang dell, så säljer dom nog minst 10 ggr mer datorer än zepto gör så självklart får dom tillbaka fler då det är ett av världens största dator företag.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Bara för att du hade otur betyder det inte att Zepto är skit. Jag har en 3415W sen ett halvår tillbaka ungefär och den är som ny idag fast jag använder den aktivt under tung belastning dagarna in och ut. Visst blir den´varm men inte varmare än någon annan 15" med C2D och 8600m GT. Och inte heller farligt varm. Du hade nog otur att få ett måndagsex eller ett ex byggd av en praktikant eller så kanske.

Och dell, det är det företag som bryr sig minst om sina kunder, om man inte har guldsupport DVS.

Permalänk

har läst många trådar här ang zepto datorer som krånglar också, så e nog inte bara jag =D aja men gör så, zepto är ett nystartat företag så man vet inte hur det ser ut om 2 - 5 år i framtiden, dell kommer iaf finns kvar men zepto? osäkert..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

mja, exxoritas även om du haft otur så kan du inte dra alla över en kam sådär. läs lite på forumet här så ska du se att dell har mycket problem med sina (speciellt xps m1330) och zepto om några av sina datorer men att säga att zepto därför är skit är ju inte riktigt sant, isf kan du ju säga att laptop och datorer över huvutaget är skit. för det finns måndags ex hos alla.

kan säga att väldigt många av oss som har zepto på forumet är nöjda. det bevisar väl ändå nåt!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

som jag sa, zepto är ett nystartat företag, dell har funnits ett bra tag längre på marknaden än zepto, så självklart får ju dell fler datorer i retur då det är ett av världens största dator företag.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Den som lever får se Gott Nytt År

Visa signatur

Peak76

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
lita inte på dom, dom försöker bara lura på dig zepto, jag vet vad jag snackar om o zepto ska de inte vara.... bättre o köpa acer för det står för kvalite o underbar support

Nej!!! Jag försöker inte lura någon att köpa en Zepto, eller någon dator över huvud taget. Det enda jag försöker göra är att få folk att se objektivt på saken, och inte vare sig sprida rykten eller lögner, eller tro blint på dem.

Skulle jag göra det, tro på alla rykten, så hade jag då fan ta mig aldrig vågat köpt en enda dator, oavsett pris eller märke.

För det har kastats mycket galla över kass kvalté på Acer, på HP, på Dell och alla andra, ink. Zepto. Liksom på supporten.

Likaså finns det de som skryter över kvalitén och supporten på alla dessa märken. Så vad kan man lita på egentligen? Ja, det viktiga är kanske att börja med att sålla lite och se vad som just bara är rykten, oc vad som kan ha någon substans, och sen kolla vad det egenligen handlar om och varför.

Likaså vore det ju trevligt om de som vill kritisera ett märke, gör det med lite nyansering. Så att man klankar på det som krånglar, och inte på hela märket. Det kan ju faktiskt vara en modell som spökar, men de andra modellerna funkar.

MVH Tony

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
som jag sa, zepto är ett nystartat företag, dell har funnits ett bra tag längre på marknaden än zepto, så självklart får ju dell fler datorer i retur då det är ett av världens största dator företag.

Det jag menade var inte att dell är skit för de har problem med en del datorer då de är ett sånt stort företag, det jag menade var att ALLA märken har problem med datorer så som måndagsexemplar.....

dvs. Man kan inte dömma ett märke efter ett eller två felande exemplar.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
hadde en Znote 3415W för ett tag sedan!
O aldrig igen säger jag, blir hur varm som hälst, tagentbordet satt löst, färgen lossnade på en del ställen, dvd spelaren slutade o fungera efter 2 månader typ..

Efter de köpte jag mig en acer på 12" Och den funkar kanon bra! Dellen som jag har i min sign har jag hat i snart 1 år o aldrig krånglat..

Jag själv kommer aldrig köpa en zepto igen iaf, har själv en polare som har liknade problem med sin!

svar på din fråga ang dell, så säljer dom nog minst 10 ggr mer datorer än zepto gör så självklart får dom tillbaka fler då det är ett av världens största dator företag.

Hatade du inte acer och avrådde alla från att köpa en acer för några månader sen?

Permalänk

gjorde jag? =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
gjorde jag? =D

** = kommentator
"" = exxoritas

*AIK tar bollen*
"Heja AIK, Heja AIK"
*Djurgården tar plötsligt bollen och gör ett överraskande anfall*
"Heja Djurgården, Heja Djurgården, AIK suger"
*vänta vad är det där. Nu intar Hammarby planen och sparkar ner alla*
"Heja Hammarby, "hej hå, hej hå, hata AIK..., Buuu djurgården"
*AIK tar bollen*
"Heja AIK"

Permalänk
Medlem

no comment!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ironi FTW . Dell har i särklass mest returer av laptops med fabrikfel och undermålig kvalitet. Acer har dåligt chassie och är klent byggda. En del 14" Zepto's har värmeproblem, men det med 8600m GT kort och Core2Duo processorer. Felet är att de har samma kylning och inte separat kylning.

exxoritas , ska man lita på någon med en skamfläck? (anmärkning)

BTW, alla vi som hyllar Zepto äger en själva, äger du en?

Köpte en Acer 5520 för ett litet tag sedan och jag tycker att byggkvaliteten är mycket bra. Stabilt chassi och hittills har jag inget att gnälla på förutom att de hade en del onödigt krafs installerat från början men det är ju bara att avinstallera.

Jag kollade lite vad ett 9600 får och googlade fram resultat på 1500-2000 i 3dmark05. Detta är vad jag får med min 5520 med ett HD 2400 XT:

3dmark05 - 2797

3dmark06 - 1626

PCmark05 - 3849

I PCmark05 får jag 3750 med min stationära (se sign) så min bärbara är ungefär lika bra overall men mitt 6800 GS ger en bätttre poäng dock (ca 55600 i 3dmark05).

Acer Travelmate 5520:

http://www.pricerunner.se/pl/27-978595/Baerbara-datorer/Acer-...

Ingen HDMI men den har DVI.

Permalänk
Medlem

Zimma, Acer Aspire 5520 är inte uppbyggd på samma sätt som de andra "ihåliga" Acerna, problemet är inte att kvaliteen är dålig. Utan att det är för mycket tomrum i datorn som gör att de knakar och känns klena. Och alltid varierar kvaliteten på hårdvaran, faktorer som personal, maskinernas skick, maskinernas noggrannhet osv. påverkar alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Zimma, Acer Aspire 5520 är inte uppbyggd på samma sätt som de andra "ihåliga" Acerna, problemet är inte att kvaliteen är dålig. Utan att det är för mycket tomrum i datorn som gör att de knakar och känns klena. Och alltid varierar kvaliteten på hårdvaran, faktorer som personal, maskinernas skick, maskinernas noggrannhet osv. påverkar alltid.

Jag har inte en Aspire. Det är en Travelmate jag har och den känns inte "ihålig".

Att sådant som kvalitet på hårdvara, personal, maskinernas skick med mer varierar bör väl gälla för alla tillverkare? Vad jag har hört så hade Acer problem för 2-3 år sedan men att har skärpt sig på sistonde. Jag ringde till deras svenska support eftersom jag hade en fråga inför köpte och det tog mig 1 minut att komma fram och även om personen fick leta runt lite för att hitta svaret på frågan så hittade hon iaf svaret till slut.

Permalänk
Medlem

ASUS tillverkar ju Apples bärbara och måste säga att jag är mycket nöjd med min, så en ASUS är väl inte fy skam att rekommendera. Har inte hört mycket dåligt om dom.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339879

Tyvärr så sticker priset så fort man vill ha lite grafikprestanda som vanligt. Dock så bör HD2400 klara WC3/WOW utan större problem.

Lycka till!

Peace.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
ASUS tillverkar ju Apples bärbara och måste säga att jag är mycket nöjd med min, så en ASUS är väl inte fy skam att rekommendera. Har inte hört mycket dåligt om dom.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339879

Tyvärr så sticker priset så fort man vill ha lite grafikprestanda som vanligt. Dock så bör HD2400 klara WC3/WOW utan större problem.

Lycka till!

Peace.

Är det verkligen ASUS som tillverkar Apples bärbara? Det tvivlar jag på.

MVH Tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
ASUS tillverkar ju Apples bärbara och måste säga att jag är mycket nöjd med min, så en ASUS är väl inte fy skam att rekommendera. Har inte hört mycket dåligt om dom.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=339879

Tyvärr så sticker priset så fort man vill ha lite grafikprestanda som vanligt. Dock så bör HD2400 klara WC3/WOW utan större problem.

Lycka till!

Peace.

Acer Travelmate 5520 som jag länkade till har i princip samma spec. Det som skiljer är att den har en lite sämre AMD-processor och lägre upplösning på skärmen. Den kostar dock 6995 istället för 8995.