Active Directory och Exchange

Permalänk
Medlem

Active Directory och Exchange

Tjenna !

Hade en liten fundering, sitter o försöker få igång en mailserver hemma, men min fråga är då om jag måste ha Active Directory för att kunna använda Microsofts Exhange-mailserver ?

Om jag nu måste detta, vad hade ni rekomenderat istället som är bra och enkelt ?

Tack o hej !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Anderström
Tjenna !

Hade en liten fundering, sitter o försöker få igång en mailserver hemma, men min fråga är då om jag måste ha Active Directory för att kunna använda Microsofts Exhange-mailserver ?

Om jag nu måste detta, vad hade ni rekomenderat istället som är bra och enkelt ?

Tack o hej !

Active directory kommer med Windows Server 2003. Det är ditt centrala managing system.

Exchange knyter sig ihop med det och konton du skapar i AD't binds ihop med exchange mailboxen.

Så svaret på din fråga är: Ja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
Active directory kommer med Windows Server 2003. Det är ditt centrala managing system.

Exchange knyter sig ihop med det och konton du skapar i AD't binds ihop med exchange mailboxen.

Så svaret på din fråga är: Ja.

Active directory kommer med Windows 2000 Server också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Re: Active Directory och Exchange

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J.Anderström

Om jag nu måste detta, vad hade ni rekomenderat istället som är bra och enkelt ?

Kolla lite på POP3 (följer med i Win2k3 lådan).

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T