MacWorld 2008 - Här sköter vi snacket

Permalänk
Medlem

En tyst uppdatering av iMacarna till Penryn är nog jäkligt troligt, förmodligen samma sak med Macbook Pro. Utannonsering av en iPhone med 3G till sommaren känns också väldigt troligt.

Ett iTunes-hopp till ny version, kanske? De flesta andra i-program har ju uppdaterats till helt ny version 2007.

Jag hoppas på en ny kub. Macbook Nano känns tyvärr väldigt osannolik. Och en Mac Pro Mini skulle vara trevlig, men det kommer aldrig hända.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Hade MacBook Nano släpts hade jag köpt den samma sekund!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan inte vara lätt att "vara" Apple.
Kommer inte en slimmad Macbook/Pro så kommer folk bli jättebesvikna, oavsett vad de kommer med för något annat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

En Mac pro mini skulle jag köpa. VILL HA.

Permalänk

Någon som har några spekulationer kring iPod? Ändrade priser? Ökad prestanda? Eller bara tugga på i de gamla hjulspåren?

Har lite funderingar på att köpa mig en Classic 80Gb att ha i bilen, men om något händer den 15:e så vill man ju inte ha en gammal modell!

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem

ipodar uppdateras oftast under septembereventet, åtminstone de senaste åren
en gång om året dvs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Någon som har några spekulationer kring iPod? Ändrade priser? Ökad prestanda? Eller bara tugga på i de gamla hjulspåren?

Har lite funderingar på att köpa mig en Classic 80Gb att ha i bilen, men om något händer den 15:e så vill man ju inte ha en gammal modell!

Vänta med att köpa tills efter den 15 då
Är ju inte mer än 5 dagar kvar tills den 16, borde inte vara så jobbigt.
Sen har jag inte läst några rykten om att iPodsarna ska få någon uppdatering. Möjligen mer minne i Touch eller något sådant.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Någon som har några spekulationer kring iPod? Ändrade priser? Ökad prestanda? Eller bara tugga på i de gamla hjulspåren?

Har lite funderingar på att köpa mig en Classic 80Gb att ha i bilen, men om något händer den 15:e så vill man ju inte ha en gammal modell!

iPod-eventet är September varje år, så det var bara 4 månader sen iPod-lineupen uppades. Så nåt nytt på iPod-fronten blir det inte förrens i September

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Om ni har tråkigt kan ni ju leka lite. Dags att planera en SteveNote:

http://spil.kathart.dk/stevenote/index.php

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Nån som vet en sida som kommer streama detta och vilken tid börjar det hela?

Permalänk
Medlem

är aldrig videostream, istortsett alla macsajter kommer dock köra livefeed av text och bilder

Permalänk
Medlem

bla. keynote.se

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seBusiness?type=bizse...

Fick precis mail om detta.

"Nya Mac Pro"

"8-core som standard." "Ännu mer fart." "Turboladdad grafik." "Bygg ut som du vill."

Så dom har valt att inte ta med Mac Pro update på MacWorld. Varför? Dom måste ha massa andra vråltunga announcements isf Nice!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/seBusiness?type=bizse...

Fick precis mail om detta.

"Nya Mac Pro"

"8-core som standard." "Ännu mer fart." "Turboladdad grafik." "Bygg ut som du vill."

Så dom har valt att inte ta med Mac Pro update på MacWorld. Varför? Dom måste ha massa andra vråltunga announcements isf Nice!

Bara ett par dagar efter

Det spekuleras om att dem inte skulle haft tid eller att det skulle ha blivit för många saker som lanserades/uppdaterades under "keynote:en". Hittar dock inte sida just nu där alla dess spekulationer och teorier om just varför Mac Pro uppdaterades innan MacWorld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Kan förstå att det är svårt för dig att förstå som spelar att folk vill ha mac. Men kan du förstå att det faktiskt finns folk som inte spelar så mycket men även hänger här på swec?

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Go mr troll, GO!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Kan förstå att det är svårt för dig att förstå som spelar att folk vill ha mac. Men kan du förstå att det faktiskt finns folk som inte spelar så mycket men även hänger här på swec?

hehe jo iofs d e sant, tenkte inte riktigt så långt lol

men ja skulle iaf aldrig klara av en mac, måste ha min spel

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
hehe jo iofs d e sant, tenkte inte riktigt så långt lol

men ja skulle iaf aldrig klara av en mac, måste ha min spel

Installera Windows på den, spela vad helst du vill. Njut av ett vettigare OS annars, OS X.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
hehe jo iofs d e sant, tenkte inte riktigt så långt lol

men ja skulle iaf aldrig klara av en mac, måste ha min spel

Du kanske borde spela mindre och gå i skolan mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Som sagt kan man ju installera windows på en mac...

Annars måste jag faktiskt säga att jag gillar begränsningen i OS X... Då får man gjort det man ska och blir inte frestad att spela hela tiden =D

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Var får man bästa täckningen av MacWorld i morgon? Vilka sidor uppdaterar snabbast osv?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Installera Windows på den, spela vad helst du vill. Njut av ett vettigare OS annars, OS X.

Tänk om där.
Vilka nya spel (Crysis, Bioshock) kan man köra med ex. iMacs grafikkortsval ?
Ett HD2600Pro kommer nästan ingenstans i spelväg.
Man är ju tvungen att gå på dem svindyra Mac Pro ifall man nu skulle vilja spela på en Mac.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Tänk om där.
Vilka nya spel (Crysis, Bioshock) kan man köra med ex. iMacs grafikkortsval ?

Om man ska spela köper man väl inte en dator med kasst grafikkort vare sig det är en Mac eller inte?

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Det var min första kommentar då jag på en arbetsplats fick sätta mig vid vid min dator som i.o.f.s. var en pc. -Va fan är detta för jävla skitdator, det finns ju inga spel på den skrek jag högt till managern.

Nä Mac kör man för slippa vissa vissa problem som finns i windows, allt från virus & antivirus till icke användarvänliga program.
Dock är programvaruutbudet på macOs inte det bästa, annars hade det för mig varit det enda oset jag hade kört. Som flera har sagt så är det inget problem då man t.o.m. kan köra windows samtidigt som macOs.

Angående täckning imorgon så kommer http://www.macrumors.com/ vara min primära sida.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petrusss
Om man ska spela köper man väl inte en dator med kasst grafikkort vare sig det är en Mac eller inte?

Jag menade mer att det är inte samma sak att bara installera Windows på en Mac och sen "off you go".
Det är så han får det och låta genom sitt inlägg.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Det var min första kommentar då jag på en arbetsplats fick sätta mig vid vid min dator som i.o.f.s. var en pc. -Va fan är detta för jävla skitdator, det finns ju inga spel på den skrek jag högt till managern.

Nä Mac kör man för slippa vissa vissa problem som finns i windows, allt från virus & antivirus till icke användarvänliga program.
Dock är programvaruutbudet på macOs inte det bästa, annars hade det för mig varit det enda oset jag hade kört. Som flera har sagt så är det inget problem då man t.o.m. kan köra windows samtidigt som macOs.

Angående täckning imorgon så kommer http://www.macrumors.com/ vara min primära sida.

Programutbudet för Mac OS bryr jag mig inte om, däremot tycker jag Mac OS X programutbud är mer relevant Nog med wise guy snack. Vad är det för program du inte hittar till OS X? Det som jag kan tänka mig sakna är en del spel. Annars skulle jag kunna rada upp flera nytto program som jag inte skulle klara mig utan som finns till OS X men som inte finns till Windows (XP).

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk

macbookair.com tar en till www.apple.com

är det ett tecken eller bara en slump

WHO KNOWS? nobody!

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbits
haha fattar inte varför mac?????? finns inag spel ju

typ wc3 o wow finns inge annat lol skulle inte klara d om ja var ni hehe

Och jag förstår inte varför du tror att vi inte uppmärksammar din fråga om du inte pekar ut den med sex frågetecken, men jag respekterar ditt språkbruk ändå. Man använder Mac för att man vill kunna surfa, chatta osv på en plattform som inte suger så mycket kuk att Jenna Jameson framstår som en amatör. Vill jag spela har jag en PC till det, som jag enbart använder till spel. Och för att dela ut tangentbord och mus till MacBooken via Synergy.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio