Permalänk
Medlem

Kommer inte in på dc++ eller Msn

Jo som sagt, kan inte logga in på msn eller få upp någon hubblist på dc++. Verkar vara någon brandvägg eller liknande som blockerar. Har provat att avinstallera brandvägg och virusprogram samt att stänga av windows brandvägg, men samma problem kvarstår. Har även provat olika hublists. Någon som vet vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

Haha, låter verkligen smart o avinstallera allt. Säkert o allt... Vara kunde du inte bara trycka på inaktivera?

OnTopic: Något spärrar, funkar det att surfa/pinga? Om det går är det alltså något filter/programmen/drivdutinerna till nätverkskortet som du bör kolla upp

Permalänk
Medlem

Girgoo: Är man desperat så är man....=P Ja det går att surfa. När jag försöker ladda hublists på dc++ står det: Download failed: en socketåtgärd försökte utföras till ett nätverk som inte går att kontakta.

Ska kolla upp drivrutinerna till nätverkskortet.

Permalänk
Medlem

jag kanske vet vad de e för fel..

1: angående hublistan så kan de va så att servern är nere och att de helt enkelt inte går att ladda hem listan.. (testa en annan eller bara quick connect till en hub du vet adressen på)

2: jag hade problem med msn förut, jag kunde nämligen inte logga in för mina datuminställningar var fel även klockan var fel inställd så se till att de är rätt!

Permalänk
Medlem

Vet fortfarande inte vad felet beror på Varken Msn eller Dc++ fungerar. När dc++ ska ladda hublistan står det: Download failed: en socketåtgärd försökte utföras till ett nätverk som inte går att kontakta.

Huh?