Permalänk
Medlem

En noobig fråga om cpu kylare

Tja! denna frågan kanske e löjlig, men kan man byta ut cpu kylar fläkten emot en vanlig chassi fläkt? ( ja har orgrinal intel fläkt på en e6600) Klandra mig inte om detta är en helt störd fråga

// Ive

Permalänk
Medlem

Det är ingen störd fråga.

Du skulle kunna byta ut fläkten, problemet blir bara att du måste hitta ett sätt att sätta fast den nya fläkten så att den inte ramlar av.

Det är fullt möjligt men jobbigt.

Permalänk
Medlem

Vet att någon gjorde det, han var skit nöjd både med ljudet och tempsen

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

0.o låter bra fan vet du hur han fästa fläkten??

Permalänk
Medlem

går det inte använda skruvarna från förra fläkten? i annat fall kanske en limm klick.

Permalänk

Ta bort stock kylaren helt och sätt dit en med heatpipes. Brukar följa med en bra 120mm fläkt till många av dom. Du kan säkert hitta en till bra pris via prisjakt.se. Här har jag en länk till aktiva (med fläkt) cpu-kylare till din socket http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=s14135019#prodlista

Permalänk
Medlem

ty^^ men de va inte de ja va ute efterm utan om man bara kunde liksom sätta dit en ny fläkt

Permalänk

Om jag skulle göra något sådant så skulle jag nog ta en 8cm fläkt. Sedan ta några skruvar som passar hålen i fläkten och gänga fast dom i flänsen. Sedan hur bra kylning det ger är en annan fråga

Permalänk
Medlem

Något sånt här kanske kan vara intressant annars för dig? Fanadapter 80->120mm
För bild, se: Fanadapter #2

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Musikälskare

Buntband?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hmm ser jue väldigt bra ut.. tack för tipsen

Permalänk
Medlem

Smälltlim?

Permalänk
Medlem

men är det nån som verkligen har gjort detta i denna tråd? å hjälper det?

Permalänk
Medlem

Jag har satt fast chassifläktar med lite tjockare dubbelhäftande tejp, blir vibrationsdämpande och de sitter som berget. Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kakann
Jag har satt fast chassifläktar med lite tjockare dubbelhäftande tejp, blir vibrationsdämpande och de sitter som berget. Kanske kan vara något?

Men kyler de bättre? :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ive
Men kyler de bättre? :D:D:D:D:D:D:D:D:D

Eftersom de förmodligen skickar mer luft än original så leder det till att det blir en bättre kylning.
Dvs svar: Ja

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

ja såg fel, trodde de stod cpu å inte chassi sry^^

Permalänk
Medlem

Med lite fantasi så kan en tre åring byta ut fläkten, fäst den med tex buntband eller snöre.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

hoho, ser skit bra ut :D:D:D:D:D:D har beställt en antec fläkt nu