koppla om nexus fläkt eller köpa adapter

Permalänk
Medlem

koppla om nexus fläkt eller köpa adapter

Någon som vet var man kan köpa nån adapter eller något som sänker volten till 9 eller 7 volt? Billigt också tack Annars så kan man väl koppla dom annorlunda?

http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html

vill inte ha någon switch, det räcker med att de konstant körs vid 7 eller 9 volt. Är det bara o leka med sladdarna lite? O hur får man ut den ur molexen?? xD

Det är två fläktar som ska sänkas.. Och om det ska vara en hel fläktkontroller så ska den vara billig och inte ha några tuffa lysdioder...

tack på förhand

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd

Zalman fanmates är billiga och simpla men funkar riktigt bra.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd

Har du adaptrar från tre-pins till modex eller ska du mata spänningen från modex kontakterna typ via 12V linan?

Ska du använda 3pins o inte har några kunskaper inom lödning/ohms lag så skulle jag tipsa om dom här då har du på ett enkelt sett fått 7V utan att lägga några stora pengar, eller så räknar du ut via ohms lag (u=r*i) fast jag har ingen lust att tjata om det, men om du vill lära dig så använd den här ^^

/fjortis_barn..

Måste fan byta nick nu, förjävligt larvig..

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Zalman fanmates är billiga och simpla men funkar riktigt bra.

Har en faktist just nu i nån låda, men vill inte ha dom, dom e stora, fula och bidrar till att förstöra kabeldragningen... Behöver två st så det blir inte bättre av det heller:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjortis_barn
Har du adaptrar från tre-pins till modex eller ska du mata spänningen från modex kontakterna typ via 12V linan?

Ska du använda 3pins o inte har några kunskaper inom lödning/ohms lag så skulle jag tipsa om dom här då har du på ett enkelt sett fått 7V utan att lägga några stora pengar, eller så räknar du ut via ohms lag (u=r*i) fast jag har ingen lust att tjata om det, men om du vill lära dig så använd den här ^^

/fjortis_barn..

Måste fan byta nick nu, förjävligt larvig..

Jao en sån letade jag efter Hittar bara adaptrar som sänker till 5.5v

Nexus fläktarna kommer med både en molex kontakt och en tre pins kontakt, det finns ingen adapter, dom kommer ihopsatta..

Det märkts att du inte är fjortis så det är lugnt

tack

Efter jag köpt in sånahär så är det väl bara o klippa av molexkontakterna gissar jag?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Fläktens plus på gul och fläktens minus på röd i en molex, på detta sätt kan du få ut 7Volt ifrån nätagget.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Menar du såhär? http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html

Hur tar man ut dom kontakterna? Är det bara o dra ut dom? Har inget verktyg för o få ut doom :'(

Annars fastnade ögat på den här:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2725

men veti nte hur mycket dom lyser :/ Och tre pins kontakterna är inte alls långa..dvs att det inte går?

Något tips på fläktkontroller som inte lyser och är billig? Behöver bara fläktkontroller inget annat Minst 3 fläktar ska den ta.. Annars väntar kjell troget men fläktkontrollers är så sexiga..

edit: försökte ändra på molexkontakterna lite och fick damp o klippte av dom.. så jag kan bara ha 3pins kontakter nu ;D

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3