Asus 8800GT 512mb - populäritet

Permalänk
Medlem

Asus 8800GT 512mb - populäritet

Hur kommer det sig att just detta 8800GT-kortet är det mesta populära (på exempelvis prisjakt)? Är det något speciellt som utmärker det bland alla andra 8800GT-kort?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Avstängd

Det finns hur många trådar som helst om just 8800Gt i framtiden sök är du snäll!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x38
Det finns hur många trådar som helst om just 8800Gt i framtiden sök är du snäll!!

Jag har läst oooooooooootaliga trådar om 8800GT, men jag har bara hittat en massa subjektiva åsikter om alla olika fabrikat. Jag undrar istället om det finns någon konkret anledning till varför det faktiskt är så pass populärt, eller det bara är en bandvagn alla har hoppat på som gjort just asus-kortet så populärt.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

blev populärt för att det var det första kortet som kommit med extremt bra pris/prestanda , på flera år. Men nu finns det två till från ati som oxo har bra pris/prestanda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hnns
blev populärt för att det var det första kortet som kommit med extremt bra pris/prestanda , på flera år. Men nu finns det två till från ati som oxo har bra pris/prestanda

vadå, asuskortet skiljer sig från andra 8800GT i prestanda och pris? eller har du eller jag missuppfattat trådskaparens fråga? q

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

läste visst för snabbt

Permalänk
Medlem

Asus kortet var det billigaste kortet en längre tid nästan 300kr billigare. Jag köpte mitt för 2080 kr samma dag som 8800gt lanserades. Deras klockade version är också bra i pris och var det första kortet som kom med bättre kylning än referenskylaren. Troligtvis det som bidragit att många sökt på det.

Nu finns det mycket mer kort med olika kylning och bra priser att välja på.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W