Permalänk
Medlem

Crysis fps problem

Nu ha jag äntligen fått mitt 8800gt, men det är inge bra i just crysis. andra spel kan jag ganska lätt maxa.

I alla fall, jag kör nu med 1024x1280 och allt på high utom objecs som är på medium. Allt går fint i 25-40 fps. Men när det kommer någon stor fight, då sjunker fps:en till 15 eller i bästa fall 20.
Det lustiga är att samma sak händer med allt på meduim, dock får jag ju mer fps när jag bara går runt ensam.

Övriga komponenter är amd athlon x2 4200+ och 2gb RAM.

Någon som har en möjlig lösning?

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att din CPU inte orkar med all AI, fysik och sånt när det börjar hända lite för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag gissar på att din CPU inte orkar med all AI, fysik och sånt när det börjar hända lite för mycket.

mjo så tänkte jag med, men när jag sänkte objects och physics (som väl är de mest cpu krävande) så gick det inte ändå

@Leifiplomerosftw: Som jag sa så blev det samma sak med allt på medium (iaf i stora strider, dock går det fint med med och high om man bara går och chillar:P).

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Ai:n är faktiskt bland det mest processor krävande i spel, beror ju på hur avancerad och optimerad den är men det blir oftast krävande i vilket fall när det väl är många samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frey117
mjo så tänkte jag med, men när jag sänkte objects och physics (som väl är de mest cpu krävande) så gick det inte ändå

Det kanske är AIn som är krävande då? Den är väldigt smart och det måste väl betyda att den är krävande (även om den är bra optimerad, som Crysis är).

Testa lite allt möjligt. Byt drivrutiner till grafikkortet (även om det verkar vara CPUn). Har du installerat AMD Dual Core patchen? Defrag. hårddisken?

Permalänk
Medlem

Dual core optimizer har jag, defrag var inte alltför länge sen. Men jag gör som du säger och testar lite olka saker.

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Crysis flyter riktigt najs i 20 fps.