Vart får jag tag på detta kort? (X800GT EVO)

Permalänk

Vart får jag tag på detta kort? (X800GT EVO)

Hejsan, har sedan tidigare ett gammalt Powercolor X800GT liggandes och kom och tänka på att det fanns för inte allt för längesen en annan variant med vattenkylning bundlad.

Och min fråga är - Vart finns det att få tag på?????

http://www.bjorn3d.com/Material/ReviewImages/PowerColor_X800G...

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Menar du att du vill ha vattenkylningen eller både vattenkylning och grafikkort. X800GT är så pass gammalt att det inte längre säljs, så om du vill ha ett grafikkort så är det bättre att köpa ett modernt kort. Om du vill ha vattenkylning så får du nog leta på t.ex. blocket och liknande sidor.

Permalänk

Mjo hela kittet hade jag tänkt mig. Men antar att man måste höra av sig till powercolor själva om detta?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk

Dom tillverkar det inte längre, det är gammal förlegad teknologi.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk

Jag har sett den vattenkylningen säljas löst för nåt år sen. Vet inte vem som är tillverkaren dock.

Får man fråga varför du vill ha ett kort som inte var det bästa ens när det släpptes? (2004)

Jag gav bort mitt gamla x850XT för att det var så gammalt och inte ens stödde SM3 utan bara 2.b.

EDIT:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318417

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag har sett den vattenkylningen säljas löst för nåt år sen. Vet inte vem som är tillverkaren dock.

Får man fråga varför du vill ha ett kort som inte var det bästa ens när det släpptes? (2004)

Jag gav bort mitt gamla x850XT för att det var så gammalt och inte ens stödde SM3 utan bara 2.b.

EDIT:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318417

Har ett sånt fast utan vattenkittet o de fungerar bra om man bortser från prestandan ;b

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Har ett sånt fast utan vattenkittet o de fungerar bra om man bortser från prestandan ;b

? Så du har ett X800GT? Det finns många kort som fungerar bra. Mitt gamla voodoo 3500 fungerar alldeles ypperligt sålänge man inte försöker spela med det...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
? Så du har ett X800GT? Det finns många kort som fungerar bra. Mitt gamla voodoo 3500 fungerar alldeles ypperligt sålänge man inte försöker spela med det...

Ja vadådå? Var mest en cool grej med grafikkortet och vattenkylning.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Ja vadådå? Var mest en cool grej med grafikkortet och vattenkylning.

Isåfall kan du ju köpa vattenkylningen löst på komplett (länken jag postade) och sätta den på vilket grafikkort du nu än vill ha.

Att skaffa 3 år gamla grafikkort för att kylningen ser cool ut är nog första gången som jag varit med om.

Kylningen jag länkade till ska vara samma sak. Den kyler som en kratta och låter lika mycket som normal kylning. Men den ser... häftig ut.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if