Permalänk
Medlem

Artifakter på grafikkortet

Artifakter eller vad det nu heter har jag fått när jag klockade mitt grafikkort ser ingenting när jag kommer in i windows hela skärmen får strimlor av blå färg överallt.Hur ställer jag då tillbaka till dom vanliga klockfrekvenserna så det blir normalt igen eller vad man nu måste göra för att få det normalt?

Permalänk
Hedersmedlem

Ifall grafikkortet inte är trasigt så ska det nog gå genom att starta datorn i felsäkert läge. Sen stänga av det överklockningsprogram du använder. Om det autostartas.

Permalänk

Vilket program använde du för att klocka? "Autostart" av klockningen är möjligt i vissa program, men man måste oftast aktivt välja det. Om du inte valt det själv, finns det en överhängande risk att ditt kort pajjat...

Men gör som Coltrasten sa och håll tummarna! Lycka till!

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem

kom in i windows genom att gå in på felsäkert läge och sen backa datorn 3-4 dagar. Men sen när jag slår av datorn sen slår på den igen så blir det samma problem någon som vet varför ?

Permalänk
Medlem

Återigen: Vad har du använt för program för att överklocka?

Visa signatur

Gigabyte GA-P35-DS4 | Intel Core2Duo E4400 2.0Ghz@2.9Ghz (8*370) | 3GB Corsair XMS2-6400 | Geforce 8800GT@ 771/1890/1080 (max)| 3dMark06 score: 11 990p

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?
Själv tror jag du har bränt minnena på grafikkortet.