Analysföretag förutspår att Nvidia köper AMD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Kapital har inte ens med saken att göra...läs mitt tidigare inlägg.

Visst har du rätt i det du skrev, men premien i det här fallet skulle kunna bli "astronomisk" eftersom vi också talar om värdet av utvecklad teknik och patent. Jag tror knappast att aktieägarna, om de ens vill sälja, skulle nöja sig med en ynklig premie.

Jämför Microsofts bud för Yahoo. Visst är Microsoft mer "desperata" i sitt bud, vilket en köpare av AMD/ATi troligen inte kommer att bli, men AMD/ATi innehåller mer hårdvara på många sätt. Yahoo är i mycket immateriellt och därför svårt att värdesätta, medan AMD/ATi står för konkret och fungerande teknik.

Priset för ett köp skulle bli ruskigt högt.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att kolla om det var 1 April idag.

Jag tror inte på något köp av AMD överhuvudtaget. Jag tror AMD kommer göra en ny revision av Phenom med bättre prestanda som kommer och slår underifrån utan mycket vetskap från omvärlden att den var på gång.

Sen kommer AMD's mainstreamgrafikkort dra in tillräckligt med pengar för att företaget ska kunna se ljusare på framtiden.

Teorier och spekulationer, men om AMD kunde överleva tidigare med sina K6-2 mot Intels Pentium-processorer kan de säkerligen fixa detta med.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Nej nej nej nej nej och åter nej, detta vill vi inte att det ska hända! Plats nvidia, Plats sa jag!!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Men hallå, det är AMD som köper upp grafikkortsföretag - inte tvärtom (Nvidia var ett alternativ då enligt snacket som gick, för just då var ATi och Nvidia jämnstarka och hade varit det ganska länge)!

Det skulle i så fall bli alldeles för komiskt, och världen är tyvärr inte så rolig.

AMD ringer först Nvidia 2006: -"Hey guys, we wanna buy you for $5 bill, interested?"

Nvidia: -"Nah, fuck off, we're doing fine"

Sedan blir ATI tillfrågade: -"Uhm.. That's a lotta cash. Okay, deal!"

(sammanslagningen blir mindre lyckad)

Nvidia ringer nu AMD: "Hey, not doing so well are we? ^^ Now we'll give YOU those $5 bill and pwn YOU!"

AMD: "Oh well... I guess we were fucked anyway. We'll take it!"

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk

Klart fan att värdet av företagen har betydelse. 25 miljarder som köper upp 10 miljarder är en jäkligt stor skillnad jämfört med 250 miljarder som köper upp 10.

Du kan bara byta formen av betalning, betala måste du ändå till slut. Lägger du nästan 50% av företagsvärdet på ett köp riskerar du mycket. 5 miljarders skulden bör dessutom betalas snarast så den inte drar iväg. Borde inte vara så lockande.

Nvidia har aldrig tidigare låtit ett företag de köpt upp göra sin egen grej, så det är inte alls säkert att de skulle låta Amd fortsätta orört vid köp. Men Nvidia har å andra sidan bra mycket bättre ledning än Amd.

Phenom verkar även vara till och med sämre än vad som först kom fram.
Den skalar dåligt i ökade frekvenser och drar rejät med ström för liten ökning. Jag har svårt att se hur den någonsin kommer att bli intressant för quadcore användare. De snabbare modellerna till hösten kommer inte heller att dra jämt med intels gamla quad.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

AMD fick 650 miljoner av oljeshejkerna för de tyckte synd om AMD. Om dem inte gillar att Nvidia pillar med sina smutsiga fingrar i deras gryta så kan man undra hur mycket pengar dem är villiga att pumpa in i AMD.

Jag tror AMD skulle kunna få bort sina skulder ganska snabbt genom att sälja alla sina fabriker. Troligen därför de får finnas kvar som företag trots alla skulder, för att de anser att AMD kan klara sig ändå. Och för att inte tala om att AMD har fått bidrag till att bygga dessa fabriker i USA, Tyskland osv så visar det att AMD kan få stöd från regeringar om det skulle peka på att Nvidia skulle förlora x86-licensen och fabrikerna var tvunga att stänga.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd

Köpte inte Intel upp NVidia? och nu köper NVidia upp AMD. Men låt inte Intel köpa upp AMD bara, för då lär väl Intel lägga ner AMD eller låta dom enbart tillverka budget processorer. Låter som Katten på råttan, råttan på repet ungefär

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden, någon kanske redan länkat hit...

http://www.tomshardware.com/2008/02/14/amd_merge_or_not/

Intresant läsning för den som vill...

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att intel är oerhört stora på Grafikkorts marknaden ... omän inte före entusiaster men vem vet. Hursom tror jag att AMD skulle kunna bli riktigt starka på servermarknaden om de blev köpta av IBM.

Visa signatur

Björn.

Permalänk
Medlem

En aktör med väldigt mycket pengar, och som inte ens är med i marknaden, är ju Microsoft. Vore ett billigt men *stort* steg in i den i så fall. Microhard?

Det roliga är, AMD/ATI har inte ens i närheten av DÅLIGA produkter, tvärtom, de är väldigt konkurrenskraftiga. Konstigt att de inte kan kapitalisera på det bättre, kanske ett akut ledningsbyte är vad de behöver om något... Att de är en liten bit efter Intel alt. Nvidias produkter i prestanda är ju bara intressant för entusiaster, vilka står för en mycket liten del.

Lokalpatrioten i mig skulle vilja se ett (eller flera?) europeiskt storföretag köpa upp dem förstås. Vi har varken en stor processortillverkare eller grafikkretstillverkare på den här sidan dammen. AMD/ATI hade gett oss en rejäl skjuts.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MischaL
Skulle vara otroligt naice ändå om nVIDIA köpte upp AMD. Det skulle säkert gå grymt bra!

Eller inte. Då blir det ingen konkurrens... Bättre för nvidia så klart då de nästan får ett fullständigt monopol men inte bättre för konsumenten och utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig till skaran som tror mer på nVidia+Via.

Tillsammans kan de utan problem knåpa ihop en bluray/HDTV-avkodardator i pytteformat redan idag. Det är bara viljan som fattas.

Andra intressanta uppköp torde vara Realtek (för att bli riktigt oundvikliga) eller kanske SiS (har för mig att de har nån x86-processor designad).

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Ja det här var värdigt ett aprilskämt, vi är i slutet av en högkonjunktur och att satsa en astronomisk massa pengar på en så osäker koncern som AMD nu skulle verkligen sänka nvidia och affären skulle dessutom inte tillåtas av konkurrensskäl då det verkligen skapar monopol på grafikmarknaden (struntar i intel!)...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja det här var värdigt ett aprilskämt, vi är i slutet av en högkonjunktur och att satsa en astronomisk massa pengar på en så osäker koncern som AMD nu skulle verkligen sänka nvidia och affären skulle dessutom inte tillåtas av konkurrensskäl då det verkligen skapar monopol på grafikmarknaden (struntar i intel!)...

Nej, precis. Sammanslagningen AMD/ATI var ett skräckexempel och det skulle bli ännu mer problem att slå ihop det paketet med ett välslimmat Nvidia. Det är ett argument emot, Nvidia skulle inte våga riskera paja något som fungerar så bra.

Det andra är ju pengar. Nvidia är trots allt för små. Som det stod i artikeln, Nvidia har inte ens hälften av det cash som behövs. I så fall skulle de köpa ett AMD som reades ut, men det kommer inte att ske då AMD hängt med i 40 år som företag trots att det aldrig gått särskilt bra. AMDs aktieägare om några är tålmodiga.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Listan på företag och andra som har nämnts som tänkbara köpare av AMD börjar bli ganska lång. På listan hittar vi nu Nvidia, IBM, Samsung, ST Microelectronics, Kina (staten).

Nvidia låter som en av dom mest långsökta förslagen men från Nvidias perspektiv låter det inte så dumt. Nvidia går uppenbarligen väldigt bra just nu men det ser inte allt för ljust ut om man blickar framåt. Chipset delen ser riktigt mörk ut, Intel i vandlig ordning är helt dominerande på chipsets för Intel processorer och sedan AMD köpte ATI så har nvidia gått från att vara i princip ensamma på marknaden påå S939 och AM2 tiden till att ligga långt efter AMD/ATI om man ser till Socket AM2+ moderkort. Nvidia riskerar att gå samma öde till mötes som VIA, nämligen att bli utkonkurerade från chipsetmarknaden.

Det kanske inte är hela världen då grafikkretsar är nvidias huvudsakliga sysselsättning och där finns det kanske inte något större hot än på ett tag men Intel (som verkligen avskyr Nvidia) är påväg in i grafikkorts branchen. Från andra sidan atakeras dom av AMD/ATI som iom HD3xxx börjat leverera produkter i tid och dessutom har ett övertag vad gäller tillverkningsprocess. Det är ingen fara än på ett tag men det är väldigt lätt att tänka sig att AMD/ATI och Intel i framtiden konkurerar ut Nvidia även från grafikkortsmarknaden. Med tanke på det så låter den till synes otänkbara idén att köpa AMD ganska logisk. Jag tror däremot inte att myndigheterna kommer att tillåta köpet.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyarlathotep
Nvidia har 2,5 Billioner i madrassen, Amd kostar omkring 10 billioner tack vare deras skuld på 5 billioner.

Det skulle innebära att nvidia skuldsätter sig med 7,5 Billioner. Tror inte att lilla Nvidia skulle må så bra av detta. Nvidia har dessutom en lång tradition av att förstöra företag som de köper upp genom att slakta dom och lägga ner deras varumärken. Vore tragiskt med ett Amd köp.

För IBM är 10 billioner ingenting 4%, fika pengar. och de har monstruösa förutsättningar för ett steg in på x86 marknaden. Skulle bli förvånad om de inte slår till då riskerna är små. Vore helt underbart och intel har sagt att detta är det värsta scenario de kan tänka sig. Moahahaa.

Tomshardware har just skrivit en artikel om Amd´s nergång och kommande uppköp av Nvidia eller Imb. Mycket intressant läsning. Inte ofta man hittar det hos Toms.

Som jag misstänkte så har de inte behandlat Ati särskillt bra efter köpet heller, att de kraschar Ati tycker jag är det jäkligaste. Mycket kompetens inom Ati som lämnat skutan så det lär det dröja innan Ati kommer med någon ny teknik. Tragiskt.

Lite offtopic, och väldigt besserwisser av mig, men har du en aning om hur mycket 1 biljon är?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Användarnamnqwer
Kapital har inte ens med saken att göra...läs mitt tidigare inlägg.

Tack Tobbe; bra exempeltext där.

Jag menar att man får sällan lån på mer än vad man har täckning för i bolaget, vilket borde göra nVidia större än AMD i tillgångar? Det är en stor risk att låna ut om där inte finns täckning.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tomshardware skrev ju om just detta för ett tag sedan.
Samsung fanns med på köpare också om jag inte minns fel.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå inte att nVidia köper AMD. Det har för lite pengar även om det på lång sikt skulle utesluta möjligheten att de blev utkonkurrerade. Extremt riskfyllt. Kan i bästa fall göra dem stora. Kan i sämsta fall sänka dem direkt.

Tänk om IBM köper AMD istället. Snacka om vilken jätte som Intel måste kämpa mot då. Bra eller dåligt vet jag inte.

Nä, jag hoppas AMD rider ut stormen och repar sig själv. Shanghai? R700? Kan ju hända att det går bra till slut.

Men VIA+nvidia vore inte fel. Jag skulle verkligen se fram emot en tredje part som gör x86/x86-64.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Jag tror inte någon vågar köpa ATI...

De är våldsamt dyrt att utveckla processorer... och lyckas man inte får man inte ut den vinst per processor man behöver... och då blir de stora förluster... och de har AMD just nu. Att de samtidigt har varit segt för grafikkorten AMD (ATI) gjort gör att företaget läcker pengar riktigt ordentligt. Om någon ska köpa så måste de vara någon som har råd att förlora duktigt med pengar i ett antal år för att sedan få stora vinster... Och då tror jag Nvidia inte är stora nog för att kunna klara detta.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Visst har du rätt i det du skrev, men premien i det här fallet skulle kunna bli "astronomisk" eftersom vi också talar om värdet av utvecklad teknik och patent. Jag tror knappast att aktieägarna, om de ens vill sälja, skulle nöja sig med en ynklig premie. [...] Priset för ett köp skulle bli ruskigt högt.

Marknadsvärdet av ett företag innehåller ju precis sådana faktorer, det återspeglar värdet av företaget och dess tillgångar (såsom t.ex. patent/affärshemligheter/kunnande), dvs vilka vinster dessa tillgångar kan inbringa i framtiden. Man får inte blanda ihop marknadsvärde med bokfört värde av aktierna. Vilka patent mm är det förövrigt som gör att det skulle bli astronomiskt jämfört med marknadsvärdet, har AMD något extremt värdefullt patent, så noga har jag inte kollat på AMD? Men om så skulle vara fallet skulle det ju också vara något som aktieägarna missat, i annat fall skulle marknadsvärdet av företaget vara högre.

Premien tillkommer ju vid ett uppköp främst eftersom Nvidia i så fall ser en betydlig synergieffekt i en merger och alltså tror att värdet av AMD är högre om företaget samarbetar än vad det är separat. Då kräver ju säljarna att få del av den kakan för att sälja, man ger ju inte pengarna till någon annan bara. Så premien är ju till stor del i denna teori mycket att Nvidia ska kunna utnyttja AMD's kunskaper inom CPU. Vet inte om det skulle göra den astronomisk direkt...

Sen kan ju premien blir högre om AMD är extremt "undervärderat" på marknaden, vilket jag inte är så säker på att det är, framtiden ser ju inte direkt lysande ut och företaget har ju som sagt en hyffsat hög skuldsättning vad jag förstått. Den hävstången gillar man inte som aktieägare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag menar att man får sällan lån på mer än vad man har täckning för i bolaget, vilket borde göra nVidia större än AMD i tillgångar? Det är en stor risk att låna ut om där inte finns täckning.

Självklart får du inte låna mer än vad du har säkerheter och cashflow för i företaget, men vem talar om lån?
Du behöver inte låna en krona för att köpa upp ett företag. Du behöver inte ens ha "täckning" (vad du nu menar med det) i sitt företag. Det enda du behöver rent tekniskt är att ägarna av företaget som blir uppköpt också tror att det är bra, i vilket fall de gärna accepterar nyemitterade aktier som betalning. Och det kostar inget att emittera aktier för ett företag (jaja, courtage, avgifter osv). Visst, man betalar ofta delar av priset med kontanter, men det är absolut inget krav. det är inte alltid aktieägarna i köpande bolag ser en sådan investering som positiv...

Ledsen att jag är en "messerschmit" på detta med ekonomigrejerna...=/
Försök se det som ett "brinnande intresse" istället

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har egentligen inte så olika mening om detta Användarnamnqwer och mitt tidigare inlägg var inte tänkt att ifrågasätta din tanke. Precis som du skriver är marknadsvärdet ett mer svårdefinierat värde enär det är marknadens uppfattning som styr, inte nödvändigtvis ekonomiska nyckeltal. Min tanke var mer att de stora ägarna av AMD/ATi knappast säljer sig billigt.

Däremot är jag något frågande till varför du skriver "om så skulle vara fallet skulle det ju också vara något som aktieägarna missat, i annat fall skulle marknadsvärdet av företaget vara högre", eftersom marknadsvärdet inte är ett fixerat tal. Det är ju helt normalt att uppfattningarna går isär mellan potentiell köpare och säljare om objektets värde, och ifall förhandlingar inte leder till en samsyn så går affären om intet. Ibland kommer marknadsvärden ur synk med det ekonomiska lägets verklighet, vilket kan leda till en stagnerad marknad ifall inga åtgärder görs.

Summan av allt mitt dravel är att jag inte tror att prislappen blir så låg som vissa inlägg här tycks mena.

Permalänk
Medlem

Om någon ska köpa AMD så är det helt klart IBM. Hoppas dock AMD läser sina problem på egen hand och åter blir som de var för några år sedan. Dock har de ju skullder så det både räcker och blir över. Hmm. Återstår att se hur det blir.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden...men IBM har en del egna cpu´s...vet inte om dom behöver köpa?..men N-vidia vill nog gärna ha en cpu avdelning till framtiden...
Men ATI måste säljas av...för i annat fall kommer inte USA eller EU att godkänna detta...

Eller så har gamla IBM nya cpu och gpu planer. Vore skitkul om dom köpte amd med deras kunskap, i stället för någon annan tillverkare.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Mycket tveksam till att IBM skall köpa upp ny tillverkning när dom precis avyttrat densamma. Först hårddiskarna till Hitachi och nu senast PC tillverkningen till Lenovo, IBM har haft en medveten strategi mot att bli en tjänsteleverantör och inte en hårdvarutillverkare de senaste åren (iaf sen runt 2000).

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Ganska drygt att folk här inne inte använder ögonen och läser det Användarnamnqwer skriver.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Däremot är jag något frågande till varför du skriver "om så skulle vara fallet skulle det ju också vara något som aktieägarna missat, i annat fall skulle marknadsvärdet av företaget vara högre", eftersom marknadsvärdet inte är ett fixerat tal. Det är ju helt normalt att uppfattningarna går isär mellan potentiell köpare och säljare om objektets värde, och ifall förhandlingar inte leder till en samsyn så går affären om intet. [...]

Fixerat, har jag inte sagt heller? Det jag tycker är fel i ditt resonemang om en "astronomisk premie" är att om ägarna skulle kräva en så stor premie kan det bara bero på att en merger skulle ge en än mer astronomisk synergieffekt:

Om det fanns ett "hett" patent eller något som har ett stort värde som du säger, så måste ägarna vara medvetna om det redan nu (hur ska de annars kunna kräva en astronomisk premie för det vid ett uppköp om de inte ens vet vad det kräver premie för?). Så om ägarna vet att AMD har t.ex. ett värdefullt patent, så skulle de ju inte sälja aktierna till ett så lågt pris på marknaden idagsläget, det skulle ju vara att kasta pengarna i sjön.
Den enda möjligheten till att värdet skulle vara väldigt mycket lägre mot marknaden än mot en specifik köpare är om t.ex. patentet är väsentligt mer värdefullt för köparen än företaget som blir uppköpt. Dvs: Det är en synergieffekt. QED.

Men visst, marknadspriser är långt ifrån matematiska formlera...Jag skulle kunna tänka mig att AMD kan vara lite överprisat på marknaden nu eftersom AMD just nu ser ut lite som ett tänkbart objekt för uppköp pga den dåliga utvecklingen och "ryktena". (Eftersom en premie betalas av köparen vid ett uppköp så kan man alltså göra fina snabba pengar på att ha aktier i ett sådant företag...)

Permalänk
Hedersmedlem

Vi får väl helt enkelt se hur det utvecklar sig. Ta inte mit "astonomisk premie" för bokstavligt. Jag upplever det dock som att aktiemarknaden inte nödvändigtvis återspeglar vad det scenario vi nu talar om skulle innebära, men jag kan naturligtvis ha fel. Synergieffekten blir även den endast en spekulation och jag är långt ifrån tillräckligt insatt i vad dessa hemlighetsfulla företag sitter inne med för dolda resurser, om några. Först när en verklig köpare träder fram lär vi få se hur det kommer att påverka aktievärdet. Så länge som ingen egentligen förväntar sig ett köp kan nog inte aktierna återspegla mer än förväntningarna på framtida avkastning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
*ehum*
http://en.wikipedia.org/wiki/Moore%27s_Law
?

Du förstår säkert att jag överdrev en smula.
Dock anser jag att de flesta analytikerna ofta spår fel.

Sen får vi se hur länge Moore's lag håller...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Skulle det hända lägger jag ner datorer. Utan tvekan. Alla steg som för ett företag närmre monopol äcklar mig. Microsoft är ju äcklet på täppan med sin stil.
Hoppas VERKLIGEN inte detta händer.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR