Permalänk
Medlem

Dator till lumpen

Va ett bra tag sedan man va här inne.
Skulle hursomhelst vilja ha köpråd till en bärbar som jag ska ha i lumpen till lediga stunder, och ska klara av spel bra och ha stor skärm. Dessa är väl ungefär de krav jag har samt att den får kosta runt 10.000.
Gillar i vanliga fall inte "märkesburkar" men kanske kan göra ett undantag om det blir prisvärt.. Vista måste även ingå.

Tack på förhand. Tänkte köpa datorn idag eller imorrn så lite snabba tips skulle sitta som en fläskläpp.

Permalänk
Medlem

Zepto har några modeller med 15,3 skärm, kanske passar?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Med så kort framförhållning så vore det nog mest praktiskt att gå runt och titta på de stora elektronikvaruhusen som exempelvis mediamarkt eller siba.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Dell om du inte behöver datorn direkt och vill ha stor skärm a la 17".
Elgiganten/siba/onoff/mediamarkt/pc city om du måste HA datorn i morgon och inte bara vill köpa den och sen vänta på leverans.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Dell XPS M1530, har beställt en kostar 8800kr. Kolla i M1530 tråden för mer information.

Annars finns det Zepto 6625.

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

De vart en http://www.webhallen.com/prod.php?id=83973 till slut. inte direkt bärbar men jag gillar den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
De vart en http://www.webhallen.com/prod.php?id=83973 till slut. inte direkt bärbar men jag gillar den

Den där kan man inte kalla bärbar

Bra pris dock, trodde den kostade ~20000kr innan jag scrollade ner och såg priset

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Batteriet på den datorn är ruskigt bra faktiskt..

Battery - 3 Cells(Li-Ion) (working time ~15min)

Känns väldigt bärbar när man kan ha den igång i en kvart innan batteriet tar slut, men har man tillgång till uttag hela tiden så är den säkert helt okej. Men jag själv hade prioriterat en dator med mer batteritid och mindre skärm!

Men smaken är som baken

Permalänk

den där datorn är ju SJUKT opraktisk.. men du får iaf mkt för pengarna

Visa signatur

Hej!

Permalänk

Jävligt bra kilo pris på LG'n för att vara en bärbar dator!

Permalänk
Medlem

Bärbar dator? Jag hoppas för din egen skulle nu att du vet hur stort 19" är, annars lär du få en chock.

Man får väl egentligen inte mer för pengarna än någonting annat. Så fort man kommer under 15" så stiger priserna markant.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>