CS hjälp (choke ping loss)

Permalänk
Medlem

CS hjälp (choke ping loss)

Hejsan.

Har ett sjukt problem med mid min config i cs, jag har 100 fps, ca 20-25 i ping (stabil) men får choke upp till 90, och den ligger och pendlar mellan 0-90 hela tiden, ser ut som ett räkneverk.

kan inte påstå att det känns speciellt mycket i spelet, men bara tanken att se skiten är jobbigt som fan, så jag undrar va man kan göra för att motverka loss/choke. datorn är relativt ny, och jag har ett nvidia 8500gt som borde duga till cs?

de jag gjort är:
instalerat om steam och cs,
försökt med andra cfgs
systemåterställt datorn,
installerat om drivisar till kortet

men ingen ändring!. jag kan även meddela att jag nyss "uppgraderat" till 24/mbit @telia. och förut när jag hade 8mbit så hade jag inga problem.
men tycker att det borde va konstigt om man får problem med snabbare lina?

ja jag har rätta rates osv, nej jag är inte 12 år, och ja jag har spelat cs förut, och aldrig varit med om detta sjuka problem innan

tacksam för tips!

mvh

Permalänk
Medlem

Beror ju vilka servrar du spelar på också. Detta har som sagt med INTERNET att göra, det har inget med hårdvaran i datorn att göra. Så du kan ju sluta leta fel i drivrutiner och sånt tjosan

Det du kan göra är att leka med rate, cl_updaterate , cl_cmdrate. Bara för att andra säger att man ska ha en speciell rate så är det inte säkert att din lina ska ha samma...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

spelar ingen roll va jag har i cmdupdaterate samma choke osv, spelar på samma server, haft bra choke där innan, dom har inte gjort något med servern heller.. lite sjukt. :/

Permalänk
Medlem

Testat med annan router? Utan router? Kanske är ett internet problem? Testat om du får nått problem med andra program?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

tjall med linan? instabilitet. Har du bara provat en server? har du inte jättemycket choke och loss på andra servrar kanske du ska börja fundera hur din koppling med just den servern funkar...kan ju vara serverns lina som blivit ostabil..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

hört talas om gamehosting? ;> "världens" bästa spelaservrar, tror inte dom blir ostabila bara sådär av slumpen. men visst kan de va internet, men hur kan jag få reda på det liksom, kan man inte mäta "in" "ut" med något slags program? så man ser om man fps droppar mkt

Permalänk

cl_cmdrate 100 och cl_updaterate 100. Alternativt cl_cmdrate +100 och cl_updaterate +100 detta gör att TAB knappen visar att du har 5 i ping och sen 1 när servern byter bana. DOCK SER DET BARA UT SÅ! Men det är rackarns kul om det är n00bs som inte vet det!

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calee
hört talas om gamehosting? ;> "världens" bästa spelaservrar, tror inte dom blir ostabila bara sådär av slumpen. men visst kan de va internet, men hur kan jag få reda på det liksom, kan man inte mäta "in" "ut" med något slags program? så man ser om man fps droppar mkt

Nä för internet kan ju aldrig bli ostabilt av slumpen...jag vet alltid en dag innan det är tänkt det ska bli ostabilt...

med tanke på din sista mening vet jag inte riktigt hur mycket jag jag orkar skriva
för ping, lagg och internet har så mycket med fps att göra...

Har du dålig fps är det din dators fel.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!