Permalänk
Medlem

Dator köp innan jul 25k

Tja, en kompis ska köpa dator, han kan vänta tills jul.

Användningsområden: Spel, enbart spel.

Priset är 25k, i detta ingår BARA burken.

Prioriterar: Tyst, enkelt att sätta ihop.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Sonata III | Pentium D 820 2.8 GHz | Zalman CNPS9500 | 1024 MB RAM | Asus Extreme X1950 PRO 256 MB Crossfire Edition | 3DMark06 4453

Permalänk

Ett ord, Alienware.

Permalänk

ailenware`??så du får ett klistermärke för 25k ?

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10208

ta bort skärmen...

ta bort skärmen och ändra OS:et från ultimate till premium.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Alienware är bara att kasta en jäkla massa pengar i sjön... Kör på det som CarlSars rekommenderade, stabilt och fint.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CarlSars
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10208

ta bort skärmen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
ta bort skärmen och ändra OS:et från ultimate till premium.

Ta bort skärmen, ändra OS:et från ultimate till premium, byt processorn till Q6600, byt nätagget till Corsair HX 620W, byt raptorn till en Samsung 400GB om du vill ha en tyst dator och samtidigt spara pengar, ta bort extra hårddisk 1 helt och hållet, byt multikortsläsaren till eMagic höghastighet, ta bort tangentbordet.

Så skulle jag ha gjort ^^
Billig, bra och tyst spel rigg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ta bort skärmen, ändra OS:et från ultimate till premium, byt processorn till Q6600, byt nätagget till Corsair HX 620W, byt raptorn till en Samsung 400GB om du vill ha en tyst dator och samtidigt spara pengar, ta bort extra hårddisk 1 helt och hållet, byt multikortsläsaren till eMagic höghastighet, ta bort tangentbordet.

Så skulle jag ha gjort ^^
Billig, bra och tyst spel rigg.

Gjorde precis samma sak nyss, frågan är dock om amd hinner komma med något nytt och intressant innan jul. Jag bytte ultra mot ett GTX också, får se om det släpps annat senare också.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Alienware är bara att kasta en jäkla massa pengar i sjön... Kör på det som CarlSars rekommenderade, stabilt och fint.

Motivera gärna varför det är att kasta pengarna i sjön.

Alienware kan du ju konfigurera precis som du vill ha den + att du får en gediget byggd dator med garanti och support. Det tycker jag är mycket bra, speciellt om man inte är en hejare på att bygga själv o få sakerna att funka bra ihop. Sen att det är dyrt är inte riktigt sant då du kan få en billig dator från alienware oxå beroende på hur du konfigurerar den. Det finns många mycket nöjda kunder som köpt av dem. Det man betalar för är ju mycket märke och utseende men det handlar enligt min uppfattning inte om några fantasisummor utan några tusenlappar.

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

alienware e kasst för sina pengar.. jag skulle konfigrurat ihop något på datorbutiken.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Snacka om att bumpa tråd...

Hur som haver, jag tycker att det är att kasta pengar i sjön eftersom det handlar om betydligt mer än några tusenlappar, och för mig är även några tusenlappar insparade en otrolig vinst. Du bygger utan problem en dator med samma prestanda för flera tusen mindre, det är inte svårt att bygga dator och det är dessutom roligt! Alienware är för människor i behov av IT-penisförlängare, eftersom du kan köpa en färdigbyggd datorn från t.ex. Komplett eller DB med samma prestanda och som även de är billigare... Men vill du ha en så be my guest, det är ditt val.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Snacka om att bumpa tråd...

Hur som haver, jag tycker att det är att kasta pengar i sjön eftersom det handlar om betydligt mer än några tusenlappar, och för mig är även några tusenlappar insparade en otrolig vinst. Du bygger utan problem en dator med samma prestanda för flera tusen mindre, det är inte svårt att bygga dator och det är dessutom roligt! Alienware är för människor i behov av IT-penisförlängare, eftersom du kan köpa en färdigbyggd datorn från t.ex. Komplett eller DB med samma prestanda och som även de är billigare... Men vill du ha en så be my guest, det är ditt val.

Ha ha, det där om penisförlängare var kul. Det ligger nog lite i det skulle jag tro. Hmm, jag kan hålla med dig om att du får en klart billigare dator om du bygger själv eller bygger ihop en egen på t ex DB. Man får göra som man vill så klart. Dock ska man vara medveten om att om man bygger själv så kan vissa problem uppstå som inte alltid är så roliga + att du inte har någon support eller garanti. Nåja, tror inte det var detta tråden handlade eg, jag kapade den sorry.

För att ge konkret råd så följ CarlSars tips men modifiera den lite. Synd att det inte går att välja ett 9800GX2 kort bara. Kanske kan du kontakta Komplett o fråga om du får byta GTX:et mot ett sådant?

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

Du har garanti på delarna i vilket fall, dock får du i de flesta fall agera support själv, tillsammans med SweClockers medlemmar det räcker långt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Dåligt

det är ju ETT 8800GTX med i korgen och Q6700 är ju inte så prisvärd!

ta

XFX 780i
2 st XFX GTS 512 /1 st 9800GX2
OCZ reaper 6400 2x2 GB(TVÅ paket om du vill=8GB)
intel Q9450/Q6600
ANTEC p182
Thermalright ultra 120 extreme + arctic cooling MX 2
5 st noctua 17 DB(nayste 120MM varianten)
Calman fläktcontroller för 6 fläktar
WD raptor 150GB
WD 500 GB(2 st)
X-fi EXTREME gamer ljudkortet

och om man kör med två GTS 512 kan man ta två stycken THERMALRIGHT HR-03 GT

OBS:om man väntar kan man ta 3 stycken 9800gt KORT om de hinner komma ut! samt att 790i kanske kan löna sig om DDR3 priset hinner sjunka

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Observera att tråden skapades i oktober...
Ingen idé att fortsätta med tråden och ge några tips då datorn förmodligen redan är köpt...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Observera att tråden skapades i oktober...
Ingen idé att fortsätta med tråden och ge några tips då datorn förmodligen redan är köpt...

Du har rätt! Vad håller vi på med

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eraakfa
Du har rätt! Vad håller vi på med

Ja det kan man undra.

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.