Permalänk
Robot

kylnings anordning laptop

mitt egna lilla kyl system enda som behövs är en kyl klamp. funderade på att köpa en lap top kylare av känt märke, men hörde att dom inte kylde så bra. så jag kom på denna ide när ja tagit ett par öl och vips. sänker graderna med minst 20 grader. och den låter inte ett dugg

från,
cpu: 72c --> 50c
hdd: 47c --> 34c
moderkort: 60c --> 50c

Besök albumet: kylnings anordning laptop av val0

Permalänk
Medlem

behöver du inte byta den typ varje timme?

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

haha, fy fan va kul xD Min humor Bra poäng bara för att det var jävligt roligt

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Medlem

"så jag kom på denna ide när ja tagit ett par öl och vips."

Öl kommer att rädda världen! Eller inte. Kul idé, fast du måste väl byta kylklamp lite då och då om du sitter länge?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

hur länge håller den? haha smart idé

Permalänk
Medlem

Jag höjer bara laptopen lite i bakre änden som du gjort, det sänker mina temps med ca 20 grader på alla olika laptops, hjälper luftcirkulationen väldigt mycket. Att ha en kylklamp hade jag aldrig orkat i längden, hade det dock en varm dag i somras till min XPS:D

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Sitter med zalmans laptopkylare. Tycker den gör ett helt ok jobb. Då datorn är på 24/7 kan den behöva lite hjälp + när solen ligger på under sommaren. Tycker kanske att den kunde ha varit lite billigare men den gör ju sitt jobb och utan så vete fan hur länge hårddisken skulle hålla. Nu ligger den på 42 grader mot ca 52-55 innan. Prollen ligger mellan 47-50 beroende på belastning. Dock måste man ställa fläktarna (2x70mm) på lägsta hastigheten för att slippa höra den. Hade varit bättre med en 120 eller liknande men man kan inte få allt. Ett stort plus är att datorn vinklas me ergonomisk än om den står platt mot bordet. Bilder finns i galleriet i sign

Visa signatur
Permalänk
Medlem

typ lika onödigt som att använda el för att göra el... men men, alltid kul att hålla på med nya saker 6p

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

haha sådär måste min kompis göra när han ska spela cs på sin laptop xD

Permalänk

Kondens inne i datorn?

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Kondens inne i datorn?

nej, inte så troligt med tanke på att klampen ligger i en plastpåse...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algeron
nej, inte så troligt med tanke på att klampen ligger i en plastpåse...

Skulle snarare påstå att det är väldigt troligt, då en plastpåse knappast är 100% fukt tät.
Men troligen så kommer det vara såpass lite så att inget tar skada, men det är ändå inget jag skulle rekommendera.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det där med kondensen stämmer inte så bra, påsen har aldrig blivit fuktig eller nånting. Hmm kylklampen håller kallt i typ 5-6 timmar så det är inte så jobbigt att byta. har bara den när jag vet att datorn kommer få jobba mycket, typ när man har många processer igång. Roligt med alla svar iallafall.

Edit: när jag skrev ovanstående var klockan typ 1, och då hade jag haft kyl klampen där sen 11, och den är fortfarande kall så att den kyler :D:D

Permalänk
Medlem

Hahaha jääkligt smart Ska tipsa polaren om det där hans slaptop går gooode varmt, när han lirar bränner han sig typ i vänsterhanden

Visa signatur

-+ PaynE +-

Permalänk
Medlem

detta måste jag testa på min laptop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjogge_
Hahaha jääkligt smart Ska tipsa polaren om det där hans slaptop går gooode varmt, när han lirar bränner han sig typ i vänsterhanden

Smart på vilket sätt, vem som helst fattar väl att en varm komponent avger värme till den kallare (i detta fall isklumpen)...

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Avstängd

En klassiker! Bra att du förmedlar den!

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

ja, jag var så jävla nöjd när jag skaffade min laptop, men nu är den bara dryg.
Sådär onödigt varm hela tiden, så funderar på att skaffa stationär igen

Permalänk
Medlem

HAHA! Fett bra ju, typ den bästa kylningen

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |