Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Mystisk nedräkning på officiella Playstationsidan!
http://www.jp.playstation.com/scej/title/nt/

Verkar vara för något spel vågar jag tro
(jag som fick förhoppningar om Home när jag såg vad du skrev ^^)

Dryga är att jag hör inte vad de säger..

Tycker jag hör "That don't look right, what you think"

Spekuleras i Forbidden Siren III, kolla:
http://www.youtube.com/watch?v=0eoUiVAR6TY

Timern i den filmen i början är identisk ^^

Alternativt så är det en timer för kankse, Heavy Rain.

Känns som ett horrorspel iaf, inget snack om saken imo.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att demos måste installeras? På xbox360 brukar demos fungera direkt. Inget större bekymmer för mig visserligen utan bara intresserad av den tekniska lösningen

Permalänk
Sötast

Jag vet inte, och vet inte om någon egentligen vet 100%

Men jag kan tänka mig att PSN tankar en komprimerad fil (typ zip) som måste packas upp

Medans live troligtvis drar ner filer en och en, eller packar upp on the go.

Om det är en och en som dras ner på live så kan det kanske vara en anledning till att nerladdningarna är något långsammare men fungerar direkt.

Medans på PSN så går det lite snabbare att ladda ner, men måste sedan packas upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Mystisk nedräkning på officiella Playstationsidan!
http://www.jp.playstation.com/scej/title/nt/

Fick lite Silent Hill vibbar. Och femman är ju på väg.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag vet inte, och vet inte om någon egentligen vet 100%

Men jag kan tänka mig att PSN tankar en komprimerad fil (typ zip) som måste packas upp

Medans live troligtvis drar ner filer en och en, eller packar upp on the go.

Om det är en och en som dras ner på live så kan det kanske vara en anledning till att nerladdningarna är något långsammare men fungerar direkt.

Medans på PSN så går det lite snabbare att ladda ner, men måste sedan packas upp

Det låter rimligt, ytterligare en sak som stärker din tes är att nerladdningar avbryts när man spelar på 360 (krävs ju lite cputid att packa upp filer on the fly) medan de fortsätter under spelande på ps3 om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borat
Det låter rimligt, ytterligare en sak som stärker din tes är att nerladdningar avbryts när man spelar på 360 (krävs ju lite cputid att packa upp filer on the fly) medan de fortsätter under spelande på ps3 om jag inte minns fel.

Tror att det är så att när man spelar offline så laddar den hem, om du spelar något spel online så laddar den inte hem samtidigt.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Menar du 360 nu eller ps3? Vill minnas att 360 alltid avbryter, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Fick lite Silent Hill vibbar. Och femman är ju på väg.

Njae...mer heavy rain eller forbbiden siren III, mest Forbidden då timern är skrämmande lik från klippet jag skrev i tidigare inlägg

Men hoppas på Heavy rain, vill se mer av det spelet, hehe.

Silent hill har jag svårt att tro.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borat
Menar du 360 nu eller ps3? Vill minnas att 360 alltid avbryter, eller har jag fel?

Precis, men PS3an gör inte det, sålänge man spelar offline spel.. (jag pratade om ps3an )

Men detta har jag bara för mig, finns det någon som kan bekräfta eller dementera mina påståenden?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Eftersom filerna är identiska i storlek tror jag mer att det handlar om signering med lite DRM grejer.
360 bryter nerladdningar när man kör Online, för att det inte skall lagga. Går utmärkt att titta på film, spela etc under tiden man tankar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att PS3 gör det för att vara extra säkert eller något sånt.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror inte att ps3 tankar när man spelar på nätet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Jag tror inte att ps3 tankar när man spelar på nätet..

Nope, det gör den inte. Men om du bara spelar spel som Uncharted så laddar den ner.

Permalänk

På tal om Uncharted fick jag låna det av en kompis, helt sjukt bra faktiskt. Så jädra snyggt och handlingen verkar mycket spännande också. Spelade bara i nån timme men jag ser fram emot att spela mer senare.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Mystisk nedräkning på officiella Playstationsidan!
http://www.jp.playstation.com/scej/title/nt/

Här e svaret!

http://www.ps3fanboy.com/2008/04/16/siren-for-ps3-confirmed-c...

Permalänk
Medlem

jag den enda som läst om MGO premiär betan?

Vi i europa får ju tydligen en openbeta, släpps inatt på PSN store och från och med 21:e april så ska de vara spelbart så jag fattat det, om inte annat så hamrar jag konamis hemsida för att få ett Konami ID

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
jag den enda som läst om MGO premiär betan?

Vi i europa får ju tydligen en openbeta, släpps inatt på PSN store och från och med 21:e april så ska de vara spelbart så jag fattat det, om inte annat så hamrar jag konamis hemsida för att få ett Konami ID

Meh så det krävs regg? Trode det skulle gå utan. Är det någon tid spikad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Meh så det krävs regg? Trode det skulle gå utan. Är det någon tid spikad?

Det ska gå utan så jag fattat det.

men försöker tillsammans med resten av världens ps3-ägare fixa ett konami ID..Man vet aldrig, men iaf så jag läst mig till så är det 100% open för europa, bara att tanka och köra.

Ska släppas nu inatt till PSN store, och den 21:e är det good to go, tror jag det var.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Haze släpps den 23 maj:

Demot kommer tidigare samma månad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Haze släpps den 23 maj:
http://pici.se/pictures/nJLzBwCGV.jpg

Demot kommer tidigare samma månad.

Ska bli fett

Ser fram emot det, 4 player Coop kommer ju vara drömmen!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

MGO betan ligger uppe nu på psn.
men testet startar tyvärr inte förens den 21e

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
MGO betan ligger uppe nu på psn.
men testet startar tyvärr inte förens den 21e

Tack för information iaf

Suttit på jobbet och undrat som fan nu, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag är krasslig idag, så tankar ned det just nu. PSS renderar ikonerna betydligt snabbare nu med (när alla jobbar?).

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Jag är krasslig idag, så tankar ned det just nu. PSS renderar ikonerna betydligt snabbare nu med (när alla jobbar?).

De ska ju ha uppdaterat sina servrar nu, där av så funkar psn store mycket bättre.

Hur snabbt tankar du MGO btw, folk har klagat på tiden

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
De ska ju ha uppdaterat sina servrar nu, där av så funkar psn store mycket bättre.

Hur snabbt tankar du MGO btw, folk har klagat på tiden

Serveruppgraderingar? Nice. MGO gick snabbt att få ner ifrån PSS, men uppdateringen (v1.01) till MGO antar jag att du snackar om? Uppdateringen går mycket långsamt och jag har ännu inte fått ned den. Det finns både HTTP (kom ej in) och BT-baserade P2P-överföring som val. Valde P2P och tankade ned i 80 kb/s och upp i 200 kb/s med mitt BBB 100/10 Mbit/s. På 14% lade uppdateringen helt av och det stod "Starta om spelet och förösk igen" (översatt).. duh, dktigt Konami!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

hmm patchen startar inte alls på bt nu men jag ska ge http ett försök.
men det kommer i vilket fall som dröja en vecka innan vi kan börja spela.

edit: nej det funkade inte med http än.
men det lär väl vara lite lagom överbelastat nu så jag väntar ett tag med att försöka få igång det hela.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
hmm patchen startar inte alls på bt nu men jag ska ge http ett försök.
men det kommer i vilket fall som dröja en vecka innan vi kan börja spela.

edit: nej det funkade inte med http än.
men det lär väl vara lite lagom överbelastat nu så jag väntar ett tag med att försöka få igång det hela.

Mhm, precis. Alltid överbelastat... va fan. Börjar bli lite less på sådant här. Kan inte spelutvecklare och eller Sony förstå att det behövs bandbredd och serverkapacitet i "överflöd"? Alltid siktar de för lågt...

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk

Nån som har tänkt på att det står: "Metal Gear Solid 4" på betan och inte "Metal Gear Online"?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Fungerar Team Fortress 2 med mus/tangentbord som Unreal Tournament 3 gör?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Vad jag vet är UT3 det enda som fungerar med tangentbord.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W