Problem med Vista och Spel - Fps sjunker och mus tangentbord får delay.

Permalänk
Medlem

Problem med Vista och Spel - Fps sjunker och mus tangentbord får delay.

Hej!

Jag har precis köpt en ny dator i delar somjag byggt ihop. Det var den första datorn jag byggde ihop men det gick bra. (specs i signatur).
Jag installerade Vista 32 Bitars och allt flöt på och fungerade utmärkt. Jag installerade alla, enligt mig, nödvändiga program och fixade till inställningar.

Sedan installerade jag Steam och Counter strike source och tänkte att jag skulle spela lite (Spelar istort sett bara css). Jag drar igång spelet och För en gångs skull ligger jag stadigt över 100 fps, gentemot förra riggen. Fick Average 230 i stress testet. NÄrj ag spelat ett tag tabbade jag ner spelet för a tt göra nåt annat. NÄr jag sen tabbade upp spelet igen låg min fps på 25-30 konstant och musen och tangentbordet hade nån form av delay eller efterslängning. Även i menyn. Skulle tippa på 250 ms delay typ. I menyn funkade muspekaren som den skulle men om jag försökte flytta ett fönster (ex. consolen) så blev det delay. Jag provade sen att starta om spelet sen tabba direkt utan att vara inne på en server, å snabbt tabba upp igen. samma igen.

Har även testat andra spel och det är likadant. fps ner till 25.

Kan nu inte komma på nå mer att göra.
Det jag försökt med är:

Fixat ALLA senaste drivrutiner till alla mina komponenter(även testat med andra lite äldre för att kolla).
Söktefter virus och allt liknande.
Installerat om både css och steam.
Försökt köra med klassiska menyer.
Stänga av allt i bakgrunden.
Formaterat(installerat om vista).
Provat köra css i olika kompatibilitetslägen osv.
Klockat ner hela systemet till stock.
Provat med ett annat grafikkort (Radeon HD3650 256MB) (Drivercleaner för att ta bort drivrutiner från nvidia innan kortet installerades)

Jag har frågat runt men ingen tycks sig ha en lösning.
Om någon har varit med om liknande problem eller har en lösning så är jag Sjukt tacksam om ni vill dela med er.

Det kan inte bero på hårdvaran som är tillräckligt bra för vista plus att när jag startar css och spelar utan att tabba ner ligger jag stabilt över 150 fps!
Sista utvägen blir att installera xp.

Ni behöver inte skriva att xp är bättre och att jag ska installera det osv osv
Det är sista lösningen, men vill gärna ha vista eftersom attl annat flyter på gudomligt bra

Tack på förhand kanske.

Permalänk
Medlem

detta låter kanske dumt men det kan vara i windowed mode, körde windowed mode i WoW och då laggade det nåt fruktansvärt pga. genomskinlighets effekten, men du har testat klassisk meny vad jag förstod så det e lite skummt, men testa att tryck alt+enter efter att du har tabbat upp det igen och se vad som händer.

Visa signatur

Asus M2N-SLI Deluxe | Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 | AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ | GeForce 8800GTX OC2