Permalänk
Medlem

ddr2 @800MHz för SLI?

Hej alla glada!
Jag kommer beställa ett nytt system i veckan och insåg att jag kanske kunde spara några hundralappar beroende på vilket minne jag köper.
Jag kommer köpa två stickor a två gig och hade från början tänkt mig dessa:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBKDDR2...

Men så såg jag dessa corsairminnen:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=4GBTWXD2...

Mellanskillnaden blir ju 140 kr. Ingen jättesumma kan tänkas men vill pressa varje krona på datorn!
Så vad tror ni? Vad bör man välja för minnen för mitt kommande SLI-system? Spelar det ens nån roll vilket man väljer mellan dessa två (eller andra pc2-6400 för delen!) minnen?
(Om ni förövrigt har några bättre förslag som ligger inom samma prisnivå så har jag inget emot att få höra det )

MVH// Johan

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll, så länge stickorna håller god kvalitet. Om det vet jag inte om så är fallet.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Bra kvalitet säger du.. hmm.. ja det vet jag heller inget om, men OCZ har jag hört folk snacka om förut. Jag fortsätter köra på dom då (sen äre ju inte sämre heller av att dom e snygga!)

Permalänk

OCZ klart överlägset, klarar CL5 ( 5-4-4-15 )

Permalänk
Medlem

Kör samma ocz stickorna i 4-3-3-8 på rek volt så jag skulle köra på dem

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Jag kan ju inflika att SLI inte har nånting med vilka minnen du använder, så det är ingenting du behöver tänka på. Att minnen är "SLI-ready" är mest bara för att det låter bra, och gör egentligen ingen skillnad i verkligheten.