Min Nya Benq SkÄrm Är Cp!?

Permalänk
Medlem

Min Nya Benq SkÄrm Är Cp!?

Sådär hoppas det väckte uppmärksamhet lol...

ne men seriöst har ett problem som jag inte förstår mig på!
Min skärm funkar inte förrän jag är inne i Windows?

Alltså sätter jag på datorn lyser lampan rött för skärmen... tills jag loggas in på Windows / hör det i hörlurarna.. och då går skärmen på och lyser grön lampa. Och det står DVI detected etc etc..

Jag måste få den och funka i DOS, Bios osv... hur gör jag?

varför beter den sig så? korkade monitor!

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk

Kan inte säga om detta gäller i ditt fall, men jag minns att samma sak hände för en vän. I hans fall var det så att skärmen inte hade stöd för DOS-upplösningen.

Det var en Mac-skärm dock (men kopplad till en PC), så jag har svårt att tro att någon gör en Benq som inte klarar 640x480 (eller vad det nu är).

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem

Hej

Känner inte till ditt moderkort, men det låter som om du inte får digital signal förrens windows har laddat drivrutinerna till grafikkortet.
Har du ett intergrerat grafikkort på moderkortet så prova att disable det i bios och sätt ditt existerande grafikkort som primär.

// Honda600

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit