Filmbranschen kräver rekordskadestånd av The Pirate Bay

Permalänk

Mmm.. alla som har laddat ner dessa filmer hade ju troligtvis köpt dem eller på annat vis betalat för att se dem om de inte hade chansen att ladda ner dem.

Liksom alla som laddar ner musik istället hade hört talas om artisten/bandet på annat vis, och köpt skivan, om de inte kunnat ladda hem den.

För mindre artister är jag HELT övertygad om att man bara tjänar på att sprida sin musik och skapar sig ett namn, via fildelning.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Perfekt!!! Sänk dom jävlarna... Är så jävla trött på dessa parasiter som tjänat grova stålar på andras arbete... HAr fildelat en del själv, så visst är jag en hycklare... Skillnaden mellan mig och andra är dock att jag är jävligt medveten om att jag begår ett fel... Har aldrig förstått hur folk kan få för sig att allt ska vara gratis??? En hel generation som inbillat sig att man inte ska betala för prylar...

Tack för att du finns! Skönt att höra att alla inte är omedvetna om att saker måste kosta pengar. Trist att samhället håller på att förvandlas till ett tjuvsamhälle.

Det är lätt att hitta på begåvade och mindre begåvade argument om varför man "har rätt" att tanka olagligt, vad ni än hittar på så kommer det aldrig rättfärdiga olagliga handlingar enligt mig, jämförelser hit och dit kvittar.

Har vi riktig otur så kommer våra bredband få en stimavgift på abonemanget... hur glada blir vi då? Speciellt vi som inte fildelar olagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Men snälla, lär er när man skriver "de" och när man skriver "dem" det är inte sofistikerat att skriva "dem"

Och vad har det me ämnet att göra??
Helt ointressant iaf dom skriver dem eller de, så länge de andra parterna förstår vad som menas.

ONTOPIC. förstår inte varför dom aldrig kan ge sig, skaffa rimligare priser och bättre distrobutions möjligheter, då kan jag tänka mig att köpa både MER filmer och musik, ja jag köper fortfarande filmer och musik även om jag laddar ner en del, men bara då det är extra pris, annars är det inte rimligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Okej jag tror nog artisterna förlåter dig för att du FÖRSTÅR att du gör fel. Du är ju jättesmart.

Så du menar att om man istället har en ideologi där man anser sig stå över systemet så är det ok??? Skillnaden mellan mig och många andra är att jag fattat att någon förlorar en massa jävla cash på på fildelningen... Med andra ord så har jag stulit någons inkomster och detta fullt medvetet...

Anser mig långt mycket smartare än många, som med luddiga teorier och flummiga resonemang inbillar sig att detta skulle vara någon slags revolution??? Folk är helt enkelt snåla och de gillar gratis snask... Om nu film och musik m.m. är så extremt dyrt nöje kan man ju fråga sig varför folk köpte skiten innan vi fick den situationen vi har idag???

Är grymt trött på en massa snorungar som med sitt eviga mantra tjatar om att nöjesindustrin tjänar för mycket pengar... Många får det att låta som om vi pratar om något vi behöver för att överleva??!?!?!

Till skillnad mot de flesta av er inser jag att jag är kriminell men å andra sidan har jag varit det långt innan denna skitcirkus drog igång...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Men snälla, lär er när man skriver "de" och när man skriver "dem" det är inte sofistikerat att skriva "dem"

ja ja besserwiser

Permalänk

90 miljoner KRONOR? torrentspy blev väl dömda till 110 miljoner dollar.. bättre kan de. Summorna är symboliskt höga för att avskräcka folk, det finns inte en människa som kan betala det i verkligheten ändå..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
90 miljoner KRONOR? torrentspy blev väl dömda till 110 miljoner dollar.. bättre kan de. Summorna är symboliskt höga för att avskräcka folk, det finns inte en människa som kan betala det i verkligheten ändå..

Nej, då blir det ofta att skaka galler istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
Man kan vända och vrida på det hur man vill. The Pirate Bay har inte heller till avsikt att sprida upphovsrätrtskyddat materiel. De gör det endast möjligt för folk att ladda upp saker. Dessa saker kan vara allt ifrån bilder på sin hund till den nya james bond-filmen. Tpb vill alltså också bara fungera som en sökmotor, "helt oberoende av vad man vill söka efter..." som du skrev

Men ärligt talat, alla i och utanför det här forumet vet mycket väl vad Piratebay har för syfte.
Bara för att jag inte kan bevisa det med en matematisk formel så vill du få det till att sidan inte alls har med piratkopiering att göra.
Jag vet att sjävla materialet inte ligger på servrarna, men idén bygger ju på att musik/spel/filmer ska spridas med hjälp av sidan.

Säg mig, varför heter sidan The Pirate bay?
Varför finns kategorier som "Filmer DVDR", "TV" och "XBOX360"?
För att folk ska få dela med sig av sina egenproducerade dvdfilmer, tvprogram och tvspel?
Att bädda för olaglig verksamhet och sedan frånsäga sig allt ansvar är befängt.
Och läser man http://thepiratebay.org/policy brister man ju nästan ut i skratt.
http://thepiratebay.org/legal visar dessutom deras inställning till vad som är rätt och fel.

Hur som helst vill jag inte vara någon hycklare, för även jag har fildelat.
Jag tycker inte att det går att rättfärdiga, utan ser det snarare som ett "missbruk" som jag fastnat i av ren bekvämlighet.
Med detta vill jag understryka att jag inte dömer eller ser ner på någon eftersom jag inte är bättre själv, och ska fler fildelare åka fast så är det inte mer än rätt att jag åker dit själv.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D CPU-KYLARE: Arctic Liquid Freezer II 420 MODERMODEM: MAG X670E Tomahawk WIFI GPU: Sapphire Radeon RX 7900 XTX Nitro+ Vapor-X RAM: 64GB Kingston FURY Beast DDR5-6000 DIMM CL36 PSU: 1000 Watt be quiet! Straight Power 12 CHASSI: Fractal Design Meshify 2 XL HDD: Crucial T700 2TB Gen5 NVMe OS: Win 11 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Så du menar att om man istället har en ideologi där man anser sig stå över systemet så är det ok??? Skillnaden mellan mig och många andra är att jag fattat att någon förlorar en massa jävla cash på på fildelningen... Med andra ord så har jag stulit någons inkomster och detta fullt medvetet...

Anser mig långt mycket smartare än många, som med luddiga teorier och flummiga resonemang inbillar sig att detta skulle vara någon slags revolution??? Folk är helt enkelt snåla och de gillar gratis snask... Om nu film och musik m.m. är så extremt dyrt nöje kan man ju fråga sig varför folk köpte skiten innan vi fick den situationen vi har idag???

Är grymt trött på en massa snorungar som med sitt eviga mantra tjatar om att nöjesindustrin tjänar för mycket pengar... Många får det att låta som om vi pratar om något vi behöver för att överleva??!?!?!

Till skillnad mot de flesta av er inser jag att jag är kriminell men å andra sidan har jag varit det långt innan denna skitcirkus drog igång...

jag håller med till fullo här. Allt handlar om snålhet och dagens ungdom är van att bara kunna ta det man vill ha på nätet. naturligtvis kan man diskutera många av de siffror som presenteras av ifp, piratbyrån och allt vad de nu heter, men självklart förlorar de pengar på att folk inte längre betalar för den musik de konsumerar.

jag tror nog att det snart är slut på det, åtminstonde i den öppna form det sker i nu, och då är det bara att gilla läget.

Permalänk

Skadestånd? Kan vi konsumenter begära skadestånd om vi betalt bio/köpfilm för att det var en dålig film, kanske pga förlorad tid eller liknande.

Men givetvis gör de allt för att hålla marknaden flödande av miljarder dollar. Säger samma sak i denna tråden, visa ställningstagande med dina pengar!

Själv köper jag inte all denna skräp som hållywûûd matar oss med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Så du menar att om man istället har en ideologi där man anser sig stå över systemet så är det ok??? Skillnaden mellan mig och många andra är att jag fattat att någon förlorar en massa jävla cash på på fildelningen... Med andra ord så har jag stulit någons inkomster och detta fullt medvetet...

Anser mig långt mycket smartare än många, som med luddiga teorier och flummiga resonemang inbillar sig att detta skulle vara någon slags revolution??? Folk är helt enkelt snåla och de gillar gratis snask... Om nu film och musik m.m. är så extremt dyrt nöje kan man ju fråga sig varför folk köpte skiten innan vi fick den situationen vi har idag???

Är grymt trött på en massa snorungar som med sitt eviga mantra tjatar om att nöjesindustrin tjänar för mycket pengar... Många får det att låta som om vi pratar om något vi behöver för att överleva??!?!?!

Till skillnad mot de flesta av er inser jag att jag är kriminell men å andra sidan har jag varit det långt innan denna skitcirkus drog igång...

Folk piratokopierar för att folk helt enjkelt inte har råd å köpa mer film/musik än vad dom gör i dag. 250kr för e nfilm, 200Kr för en musikskiva, 600Kr för ett xbox spel, 400Kr för ett PC spel. hur många har du då råd med som säg låg eller medelinkomst tagare?

Facktum är att folk köper det dom har råd med och tankar rästen. Pga att dom tankar upptäker många nya bajnd, filmer, serier, spel mm dom gillar och sedan baserar sina nästa köp på.

Vet av egen erfarenhet och det fins undersökningar som pekar på just detta.

Så att bekämpa den allmäna piratokopierigen skulle knappast leda till mer vinster i slutändan kanske tom till förluster om piratkopierigen upphörde.

Kan ju säga att jag köpte 5st xbxo 360 spel föra lönen för ca 1800kr så länner mig inte som nån störe tjuv. Har mina favoritfilmer på DVD med och favoritband på CD.

Sedan är priserna rent absurda på skivor i dag av alla slag och branchen ligger 10-15 år efter vad det gäller distrubuerigen av multimedia.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att man kan ladda ner. Jag lägger de flesta av mina pengar på bio,hyrfilmer, spel och musik. Men jag har inte råd att se 5 biofilmer, se 20 hyrfilmer och att köpa 2 spel tex i månaden så det blir att jag laddar ner en hel del faktiskt. Men jag tycker jag gynnar både film o musik branchen då jag betalar väldigt mycket på dessa medier. Men jag drar inte o ser en kass film på bio eller betalar för ett spel som jag kanske inte vill ha.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hybinette
Men ärligt talat, alla i och utanför det här forumet vet mycket väl vad Piratebay har för syfte.
Bara för att jag inte kan bevisa det med en matematisk formel så vill du få det till att sidan inte alls har med piratkopiering att göra.
Jag vet att sjävla materialet inte ligger på servrarna, men idén bygger ju på att musik/spel/filmer ska spridas med hjälp av sidan.

Säg mig, varför heter sidan The Pirate bay?
Varför finns kategorier som "Filmer DVDR", "TV" och "XBOX360"?
För att folk ska få dela med sig av sina egenproducerade dvdfilmer, tvprogram och tvspel?
Att bädda för olaglig verksamhet och sedan frånsäga sig allt ansvar är befängt.
Och läser man http://thepiratebay.org/policy brister man ju nästan ut i skratt.
http://thepiratebay.org/legal visar dessutom deras inställning till vad som är rätt och fel.

Hur som helst vill jag inte vara någon hycklare, för även jag har fildelat.
Jag tycker inte att det går att rättfärdiga, utan ser det snarare som ett "missbruk" som jag fastnat i av ren bekvämlighet.
Med detta vill jag understryka att jag inte dömer eller ser ner på någon eftersom jag inte är bättre själv, och ska fler fildelare åka fast så är det inte mer än rätt att jag åker dit själv.

Tills en svensk domstol har dömt i fallet och funnit att uppläggning av torrenter (som leder till upphovsrättsskyddat material) är olagligt, så vet vi ju inte om det är en olaglig verksamhet. Därmed kan du ju inte säga att det ÄR olagligt ännu. (det är ju det som skall prövas)

Däremot vet både du och jag att siten (tillsammans med en massa andra) används för att sprida upphovsrättsskyddat material.
Att uppladdaren gör sig skyldig till en brottslig gärning vet vi redan, då det finns domar i frågan. Förmodligen gör sig även nedladdaren skyldig till en brottslig gärning (även om det inte varit någon som brytt sig om att försöka fälla någon än).

Frågan är om det är olagligt att tillhandahålla ett lätt sätt att hitta torrents och om det i så fall endast är i kategoriserad form det är olagligt, eller om även sökmotorfunktionen är olaglig. Om det även är sökmotorfunktionen som är olaglig, så blir det svårare, då även Google m.fl. sökmotorer kan användas för att söka efter torrents.
Att man sedan kan lägga upp torrents till lagligt material (vilket bl.a. ett flertal större speltillverkare gör med sina nya demo-releaser) komplicerar ju saker och ting än mer.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Moderator
Moderator

För att få stop på piratkopiering och illegal fildelning så måste ställa frågan varför det fildelas.

1, Höga kostnader för filmer/spel/musik.
2, Utbudsfråga, idag vill man ha allt man kan få. Så stort utbud som möjligt.
3, Enkelt att få tag på. På mindre än trettio klick med mus & tangentbord kan du stacka nedladdningar och sedan gå därifrån. Till och med göra det på distans.
4, Globalt omfång, vissa saker går inte att få tag på i hemlandet.

Hur löser man detta?

Ingen som vet ännu.

Men, de förslag som idag tittas på är bland annat att börja sälja digitala versioner online, skippa distributionskostnaden, sänk priset (ta smällen av att inte tjäna flera tusen procent per kopia), göra det enklare och mer standardiserat att få tag på film.

PS: Steam är ett bra exempel.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Fullständigt sanslöst.. Varför inte stämma posten för att dom levererar olagliga saker som tex narkotika m.m. Eller stämma SJ för att dom har tåg som går från köpenhamn till sverige med folk som har med sig hasch. Eller stämma Stena Line som har båtar till och från öststaterna och som fungerar som en stor distributionskanal för amfetaminet som kommer in i landet.. Det är precis samma sak..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Men vad i helvete menar MPA? Dom begär mellan 222 och 261 kronor för en film eftersom den inte är krypterad och därför kan kopieras utan hinder? Problemet är ju bara det att det finns knappt nån film på dvd idag som är okrypterad så det argumentet faller ju på sin orimlighet.

Men MPA och rimlighet går nog inte ihop :rolleyes:. Föresten var det inte dom som själva kopierade en film trots att dom inte hade upphovsrättsinnehavarens tillstånd pga att det var lättare att distribuera filmen till dom som skulle titta på den inom organisationen?

Permalänk
Medlem

det roligaste e att filmerna e givetvis stulna av anställda inom branchen (oftast) så MPA kanske ska stämma Universal och Warner Bros. först för att dem delat ut filmerna.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom ska lägga ner tiden på att hitta vilka de är som gör den första kopian på deras förhands visningar. för de måste ju ändå vara ett insider jobb. eller har jag missat nått? i usa kanske almänheten har full till gång till sånt på biblan. verkar nästan så med tanke på att de läcker ut kopior på förhands visningar av nästan alla filmer idag. och har gjort i MÅÅÅNGA år.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenSammeSamme
jag håller med till fullo här. Allt handlar om snålhet och dagens ungdom är van att bara kunna ta det man vill ha på nätet. naturligtvis kan man diskutera många av de siffror som presenteras av ifp, piratbyrån och allt vad de nu heter, men självklart förlorar de pengar på att folk inte längre betalar för den musik de konsumerar.

jag tror nog att det snart är slut på det, åtminstonde i den öppna form det sker i nu, och då är det bara att gilla läget.

DAGENS UNGDOM???!!! Du är rolig du. Klart det är dagens ungdom som gör fel. Hur gammal är du? 50? SÅ länge jag kan se tillbaka så har det alltid fungerat på samma sätt för e som kunnat och fått tillgång till piratkopierat material. Dock på lagliga sätt en del gånger. Då man spelar in från radion och så vidare. Men även olagliga då man slängde in spel på 10talet disketter och tog med sig spelaen till kompisar. Bara för att de inte hadfe tillgång till att ladda ner alt de vill så betyder det inte den ungdomen var annorlunda på ågot sätt.

Det är alltid sånt snack om "Dagens ungdom" ^^ Det är ingen större egentlig skillnad från igår. bara mer teknik.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Tjao, kan ju säga som så att jag har många vänner som brukar tanka ner musik, om den inte är bra så behöver de ju aldrig lyssna på den (resulterar ju i shift+delete) Men om den är bra så drar man ju och kirrar plattan (eller alternativt filmen/spelet eller så). orkar inte göra som förut och gå på Ultraviolet på bio..... största wasten på pengar sedan 1944*....

tycker det är kul att man kan anse sig vara bättre än andra för att man medvetet begår brott istället för att ha en annan ståndpunkt.

Men vad vet jag, snubben skulle ju tydligen vara raketforskare

*, överdrift

edit: jag förstår mycket väl att skivbolad förlorar pengar när vi laddar ner synd...

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
Men snälla, lär er när man skriver "de" och när man skriver "dem" det är inte sofistikerat att skriva "dem"

Snälla, lär dig att inte diskutera saker som ej hör till ämnet och att man inte inleder meningar med "men".

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Slipsmannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Perfekt!!! Sänk dom jävlarna... Är så jävla trött på dessa parasiter som tjänat grova stålar på andras arbete... HAr fildelat en del själv, så visst är jag en hycklare... Skillnaden mellan mig och andra är dock att jag är jävligt medveten om att jag begår ett fel... Har aldrig förstått hur folk kan få för sig att allt ska vara gratis??? En hel generation som inbillat sig att man inte ska betala för prylar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Okej jag tror nog artisterna förlåter dig för att du FÖRSTÅR att du gör fel. Du är ju jättesmart.

Och dessutom heter "Johnny_Greed_" det verkar lovande .. bravo.

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

Kan ju utgå ifrån mig själv... Fram till för 4-5 år sedan hyrde jag i snitt 3-4 filmer i veckan... Detta hade jag sysslat med i kanske 10-12års tid, har förövrigt inte besökt en videobutik sedan dess... Kan ju säga att jag inte ser mindre film idag direkt...

Samma sak med musik... Brukade köpa 5-10 plattor i månaden, har inte köpt en enda skiva sedan 2002...

Spel, där ser det lite annorlunda ut då jag nästan enbart spelar online spel...

Om vi nu räknar med att det inte bara är jag som totalt förändrat mina köpvanor vad det gäller musik och film, så måste man väl inse att upphovsmännen till allt detta material till slut reagerar???

Som sagt min moral är förjävlig men det står jag för... Varför har jag detta beteende då?? Jo för att jag kan... För min del handlar det inte om pengarna utan enbart om att skiten finns där, gratis...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

komiskt

Bra filmer och låtar får bra betalt....
Se bara på Ironman en superhjälte som inte många visste om innan de haussa skiten på tv.
Den kom top 10 i försäljningsrekord och spela in 1.22 miljarder på EN VECKA när de betala lite över 700 miljoner o tillverka.
De kommer att få 4 - 5 ggr mer tillbaka på den filmen att sedan skrika att folk inte köper är ju bara ren idioti.

Låtskrivare kopierar ju beat och remixar mycket inom musikbranschen så många av dom är ju pirater som gnäller
på andra pirater! Nej inte alla betalar royalty till de som de snor för...

Släpper man något unikt och bra så betalar folk inte fan lägger jag ner pengar på något skit som man
har sett och hört 100 ggr innan i andra versioner?
Nej försök var lite mer kreativ och alla kan inte leva på sin musik, är den kass försök jobba på lager ist ^^

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kittarn
Och dessutom heter "Johnny_Greed_" det verkar lovande .. bravo.

Du menar vadå???

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Varför inte strypa till där det läcker ut istället? dvs de som kopierar förhandstittningarna etc.

Klart en serie laddas eftersom det är ca ett halvårs fördröjning från amerikansk tv till svensk.

Och dom får ju ersättning när jag betalar abonemmang

Så dom ljuger dom inte får ersättning

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst allt i tråden hittills så måste jag bara säga: Allt som tankas är inte en förlust för producenten av materialet!!! Tror ni att man någonsin i helvete skulle köpa allt som man tankar? Nej... Men eftersom man tankar betyder det att det att man har ett behov av det man tankar. Och har man ett behov finns det ett pris man är villig att betala... Och när priset för att tanka är gratis och att köpa kostar så tankar man...

Jag köper vissa skivor och några spel då och då. Men inte i helvete skulle jag haft ens 10% av den musiken jag har på datorn idag, iaf. inte med de pengar jag tjänat hittills i HELA mitt liv, och jag skulle aldrig haft råd till en ny dator att KUNNA spela på om jag var tvungen att köpa ALLA spelen också... Allt är för dyrt i mina ögon...

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem

Suck detta meningslösa krig... Ingen vinner som vanligt.
Tänk den värld där producenterna av film/musik/spel kunde se fördelana med att deras prudukter är tillgängliga 24h om dygnet och nyttjade det istället för att bekämpa utvecklingen.
Och självklart skulle konsumenterna i denna underbara värld förstå att ett 0kr ambition inte är möjligt (i alla fall inte inom överskådlig framtid).
Fast den drömen är lika långt borta som flygande grisar, världsfred, Gud m.m.

Visa signatur

Jag behöver inget krypto...
jag skriver kryptiskt, det räcker.

Permalänk
Medlem

Haha va roligt det skulle vara om dem hamna på Guantanamo

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Hur kan MPA veta att det är en olaglig film?
Då måste dom själva laddat ner den, och kollat på den... då har dom också gjort en olaglig handling.

Bara något roligt jag kom på ...