Går inte att installera msn!

Permalänk
Medlem

Går inte att installera msn!

Tjena tjena,

Har precis fått igång min nya dator men när jag ska installera msn så går det inte.

Jag tankar ner programmet från msn's offeciella hemsida men vid installationen kommer denna bilden upp:

Läste mer om det på deras hemsida där dom uppmande mig att stänga av windows b randvägg/tillåta en sida för msn.

Jag testade både och men resultatet blev detsamma.

Har aldrig haft något liknanade problem så vore tacksom för hjälp!

MVH

Permalänk
Medlem

Händer om du laddar ner uppdateringar eller instalerar något, så vänta tills dint dator är helt fri och sen ska det funka.

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Medlem

Har du rätt tid/datum på datorn?
för det har strulat för mig...

Permalänk
Medlem

Jag har redan uppdaterat allt som går och det går smärtfritt =/
Klocka och datum är som det ska, grymt frustrerande detta

Permalänk

Prova igen flera gånger... det löste problemet för mig!

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

Hehe har redan provat typ 10 ggr:)

Permalänk
Medlem

Prova att inaktivera "automatiska uppdateringar" och prova installera efter det.

Permalänk
Medlem

Fick samma problem när jag installerade om windows xp. Då jag först drog ner service pack 3 och sen skulle installera msn. Det gick inte heller att ta ner några andra uppdateringar till windows efter installationen av SP3. Alla installationer misslyckades.

Sen installerade jag om XP på nytt och den här gången tankade jag ner msn först sen valde jag att tanka ner alla säkerhets uppdateringar för sig. Och inte SP3. Hela 81 Stycken blev det och inga problem än så länge. Far åt *^*^* med SP3:an

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej problem löses inte genom att ominstallera systemet. Problem löses genom en enkel googling.

http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/showarticle....

Den guiden funkade fint för mej när jag hade samma problem.