Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Är det 22:00 som dom kör igång igen eller?Denna jäkla tidszonen gör mig förvirrad

Ja. Lägg på 2 timmar på deras tider (GMT). Vi kör GMT +1 och sen har vi sommartid (DST), vilket resulterar i GMT +2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Ja. Lägg på 2 timmar på deras tider (GMT). Vi kör GMT +1 och sen har vi sommartid (DST), vilket resulterar i GMT +2.

Ok tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gidde78
Ok tackar

Varsågod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheDawg
måste man instalera om conan sen när dom släpper dx10 då?

? DX10 fungerar bra i nuvarande EA

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Kom precis hem från jobbat och såg fram imot att lira...där sket sig det..Har tenta på torsdag och måste tidigt till skolan...arrgghhh!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
? DX10 fungerar bra i nuvarande EA

Har du provat att jämföra mellan DX9 och DX10 och se om det är någon skillnad? Det kan ju vara så att alternativet finns där men att det inte gör något.

Det ska vara en skillnad mellan de två som man ser ganska tydligt.

Permalänk
Medlem

Snacka med polare i USA och en del har redan fått sina CE-boxar och där var det DX10 iaf.Så det är väl samma här i Europa då.Tills den 23 typ.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Redan? Lite i förskott då alltså?

Permalänk

Jaha då ska man vänta igen då
kan hu fixa hygienen i guess efter 36 timmar utan sömn typp (däcka dock i 3 timmar vid 11 tiden på morgonen lol), Det är helt galet hur folk kan vara 40+ redan dock :S

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Finns det 40+ ? Aww, jag som har fastnat mellan Mausoleum och White Sands Isle.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Har du provat att jämföra mellan DX9 och DX10 och se om det är någon skillnad? Det kan ju vara så att alternativet finns där men att det inte gör något.

Det ska vara en skillnad mellan de två som man ser ganska tydligt.

O ja, jag ser sjukt mycket skillnad mellan dessa två!
Framförallt vid ljuskällor som till exempel en fakla fast på en vägg, ger en otrolig skuggeffekt. Och även vid spegelbilden på vatten, ser riktigt realistisk ut ibland!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Kör du med allt på fullt eller? Hade tänkt skaffa ett 8800gts, och om ditt 8800gt kan så kan gts det ännu bättre

Permalänk
Medlem

Kanske inte var någon som fattade mig eller så är jag trög, (antagligen alternativ nr 2), men spelet släpps för alla den 23:e men om man bokade det på t.ex webhallen så skulle man få börja 3 dagar innan (20:e) så när kan vi då ladda ner klienten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
O ja, jag ser sjukt mycket skillnad mellan dessa två!
Framförallt vid ljuskällor som till exempel en fakla fast på en vägg, ger en otrolig skuggeffekt. Och även vid spegelbilden på vatten, ser riktigt realistisk ut ibland!

Hur mycket skiljer det prestandamässigt i fps mellan dx9 och dx10?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Kanske inte var någon som fattade mig eller så är jag trög, (antagligen alternativ nr 2), men spelet släpps för alla den 23:e men om man bokade det på t.ex webhallen så skulle man få börja 3 dagar innan (20:e) så när kan vi då ladda ner klienten?

Gäller endast om du köpte Early Acces, och den ändrades till 6 dagars försprång. Så du får vänta till 23.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harlock
Hur mycket skiljer det prestandamässigt i fps mellan dx9 och dx10?

Det vill jag också jättegärna veta!!

Permalänk
Medlem

OM man har EA instalerat patchat och klart , måste man instalera om spelet med skivorna när dom kommer?
Vore ju mycket smidigare om man slapp skivorna:P

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon information om det någonstans, men det kanske bara jag som har missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cp_sVen
OM man har EA instalerat patchat och klart , måste man instalera om spelet med skivorna när dom kommer?
Vore ju mycket smidigare om man slapp skivorna:P

Det enda man behöver göra är att skriva in koden från retail version i dina account uppgifter så låses allt upp(Mount osv)Så du slipper skivorna.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Verkar inte kunna logga in på forumet, har updatat min login på account-sidan flera gånger, men det står fortfarande att det är fel acc/pass.

Om jag trycker på "Forgot pass" så står det att min email inte finns i deras databas.

Det funkade innan de gjorde om forumet igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
Verkar inte kunna logga in på forumet, har updatat min login på account-sidan flera gånger, men det står fortfarande att det är fel acc/pass.

Om jag trycker på "Forgot pass" så står det att min email inte finns i deras databas.

Det funkade innan de gjorde om forumet igår

Jag försöker logga in med mitt acc/pass som jag har på EA men kommer inte in, är det samma problem som du har eller?

Någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Kör du med allt på fullt eller? Hade tänkt skaffa ett 8800gts, och om ditt 8800gt kan så kan gts det ännu bättre

Jag kör på maxade inställningar, allt på förutom Bloom och AA.
Kan sätta AA på 8x när jag är inomhus men utomhus är det lite för mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harlock
Hur mycket skiljer det prestandamässigt i fps mellan dx9 och dx10?

Jag har då inte märkt nån stor skillnad i FPS mellan dx9 och dx10, båda körs bra helt enkelt

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag kör på maxade inställningar, allt på förutom Bloom och AA.
Kan sätta AA på 8x när jag är inomhus men utomhus är det lite för mycket.

Jag har då inte märkt nån stor skillnad i FPS mellan dx9 och dx10, båda körs bra helt enkelt

TACK!

Vilken upplösning kör du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Jag försöker logga in med mitt acc/pass som jag har på EA men kommer inte in, är det samma problem som du har eller?

Någon som vet varför?

Nej jag försöker inte logga in med mitt EA acc/pass. Försöker logga in med det som man skriver in på "Create or update my forum login" på account sidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lukaxx
Nej jag försöker inte logga in med mitt EA acc/pass. Försöker logga in med det som man skriver in på "Create or update my forum login" på account sidan

Det är väl ändå inte det man ska använda?

Permalänk
Medlem

Får se hur pass föresenat det blir nu med uppstarten ikväll

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Får se hur pass föresenat det blir nu med uppstarten ikväll

Hoppas det kommer igång vid 10 så man får lira lite innan man måste lägga sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Det är väl ändå inte det man ska använda?

Det var det man använde innan dom gjorde om forumet igår

Permalänk
Medlem

Jo jag hoppas också på att det kommer igång vid tio, men om det inte gör det så är det inte hela världen. Bara de fixar buggarna som t ex att man fastnar i White Sand Isles och buffs/debuffs stannar kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Jo jag hoppas också på att det kommer igång vid tio, men om det inte gör det så är det inte hela världen. Bara de fixar buggarna som t ex att man fastnar i White Sand Isles och buffs/debuffs stannar kvar!

hmm, det har jag inte märkt av än iaf..

Älskar dock att buffs är kvar fall man dör i pvp så man slipper kasta om dem.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow