Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uxbaal
jo samma problem här. patchen bara startar om..

jag blir så jävla lack, fasen amatörer. Spelet och servrarna fungerade felfritt innan de gjorde "maintenance".

Permalänk
Medlem

fick igång det. testa att köra en av patch-ikonerna där du la spelet.

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uxbaal
testa att köra en av patch-ikonerna där du la spelet.

Det är ju det jag gör. Den scannar filerna. Laddar ned sista biten av patchen 17.4mb, sen trycker man på play, sen accepterar man avtalet, sen går den tillbaka och scannar filerna igen och laddar ned samma sista bit av patchen 17.4mb IGEN! Om och om och om igen.

Permalänk
Medlem

Men helt jävla seriöst.
Min friendlist är tömd, inga chat funktioner fungerar, inga texturer laddas, min fps ligger på 20~
.....
Sist jag läste så förlängde de maintenance 1 timme för att ALLT SKULLE FUNKA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Men de hjälps inte..

Fattar faktiskt inte vad folk klagar på, jag är snart level 20 och har blivit dödad(sist jag kolla) 13 gånger, och dödat 15(killar som hoppat på utan att vara redo på att jag faktiskt kan spela^^).

Kom till lvl 12 på Wildsoul, dog säkert 15-20ggrpå 30-40min på stranden:s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Lirade lite med Dark templar. Men det verkar ju som om det ska bli en tank class. Hatar att lira tank

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk

Någon som upptäckt om man kan fixa efternamn på karaktärerna eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Men helt jävla seriöst.
Min friendlist är tömd, inga chat funktioner fungerar, inga texturer laddas, min fps ligger på 20~
.....
Sist jag läste så förlängde de maintenance 1 timme för att ALLT SKULLE FUNKA!

Det är för att i början så var inte communication server uppe, nu är den det

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

En sak som kom upp nu när många av oss i guilden är över lvl20. Hur kan man mötas upp med de andra i guilden som är andra raser?

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
En sak som kom upp nu när många av oss i guilden är över lvl20. Hur kan man mötas upp med de andra i guilden som är andra raser?

Vill också se svaret här om någon vet. Det måste ju gå att ha olika raser i en klan/guild.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade och valde att avinstallera spelet. Får hoppas att jag kan avboka förbokningen av spelet så man slipper få det på lådan =/

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Vill också se svaret här om någon vet. Det måste ju gå att ha olika raser i en klan/guild.

Man får helt enkelt mötas upp i några av de större städerna, typ Old Portia(hete den så^^)

Conell's valley, musiken, helt sjuk underbar!!
check that shit out, hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att mötas bara för att man är olika raser.

Bara att väja rätt instans så möts man.
Klicka på pilen uppe vid kartan och välj "select instance" och ta sedan samma.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=435

En positiv tråd, i ett MMORPG's officiella forum? På över 15 sidor där alla håller med och hyllar spelet?? Den första veckan??? Det har jag minsann aldrig tidigare skådat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Det är inga problem att mötas bara för att man är olika raser.

Bara att väja rätt instans så möts man.
Klicka på pilen uppe vid kartan och välj "select instance" och ta sedan samma.

Jo självklart det gick i början. Men nu? Vart går man från sin hemstad för att mötas upp? Verkar väldigt dåligt om nu bara alla Stygians kan teama ihop i guildet exempelvis.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unholy
Det är ju det jag gör. Den scannar filerna. Laddar ned sista biten av patchen 17.4mb, sen trycker man på play, sen accepterar man avtalet, sen går den tillbaka och scannar filerna igen och laddar ned samma sista bit av patchen 17.4mb IGEN! Om och om och om igen.

Har du Vista? Isåfall välj att köra som admin. Annars har jag ingen ide

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Jag är level 17, snart 18 och har inte sett nån blivit gankad en enda gång.
Vet inte om jag bara stött på trevligt spelare som vill levla eller vad det är, men misstänker väl att det blir värre efter lvl 20

Spelar på wildsoul

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Jo självklart det gick i början. Men nu? Vart går man från sin hemstad för att mötas upp? Verkar väldigt dåligt om nu bara alla Stygians kan teama ihop i guildet exempelvis.

Kanske går via friendslisten? Eller typ /ginvite BalleKalle ?
Annars kan du va säker på att dom fixar nåt sånt kommando för att invita den närmsta veckan

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har bokat collections edition på Webhallen. Men min bror har EA.
Av det jag har sett och hör när han spelat så verkar allt mycket nice.

Fre 23/05 så blir det klassen barbar för min del (This is SPARTA!!!) på pvpserver med polarna, trotts att jag hatar att bli gankade, men men

Visa signatur

Ny dator spec kommer | Max Payne är bäst!!!

Permalänk
Medlem

Att spela på en PVE server är som att ta bort halva spelet.

Någon som har tips på någon bra sida om Conq builds och tips på hur man kan maximera skada ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Att spela på en PVE server är som att ta bort halva spelet.

Om man alltid har någon/gra att gruppa med kan nog en free-for-all pk-server vara kul.
Annars..väljer man nog en server där man kan pvp:a när man vill, inte bara när man dragit mobs /har dåligt liv / är låg lvl .

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vurpa
Har bokat collections edition på Webhallen. Men min bror har EA.
Av det jag har sett och hör när han spelat så verkar allt mycket nice.

Fre 23/05 så blir det klassen barbar för min del (This is SPARTA!!!) på pvpserver med polarna, trotts att jag hatar att bli gankade, men men

Nämen tjena vurpa!

Ja jag börjar tro att bara för att folk spelar på en PvP server tror folk att de MÅSTE döda/attackera ALLA spelare de ser..
Kan bli lite jobbigt om man står och pratar med en NPC, så kommer en osynlig assassin och poppar en i ryggen.

Permalänk

Kan man speca om på AoC? Hörde ett rykte att man inte kan speca om.

Permalänk
Medlem

Jo, det är klart att man kan det.

Permalänk
Medlem

Kostar 50c första gången man respeccar sina feats, hur mycket den avgiften sedan stiger (om den ens gör det, men det känns troligt) vet jag inte.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

50c låter mycket med tanke på att jag har 1s30c i level 17

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Någon som frapsat lite när dom slåss? (Högre res än youtube mm)
Ute efter själva UI:t då dom alltid tar bort det i trailors, previews mm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Tror ni det är hardcore spelarna som förbeställt och lirar EA och att det kommer mer avslappnade nybörjare sen? Känns som man är den enda som inte lirat WOW raider 3 ggr i veckan de senaste åren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Någon som frapsat lite när dom slåss? (Högre res än youtube mm)
Ute efter själva UI:t då dom alltid tar bort det i trailors, previews mm.

Kan bjuda på ett kort klipp från betan (spelar inte nu). Av vad jag sett så har inte ui:t genomgått nån större förändring så det spelar nog ingen roll att det inte är från retail.

http://www.vanz.se/aoc/AoC%20-%20General%20Beta%20-%2004%20-%...

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Kollade just på filmen och jag måste säga att fighterna är mer förfinade nu i EA. Mer blod som skvätter o UI't ser annorlunda ut, dock inte så stor skillnad. Ikonerna osv ser lite snyggare ut nu men som sagt får man ett hum om hur det ser ut.

En halvtaskig bild på min karaktär. Aqulonian Ranger - lvl 13 Har inga lull lull instälningar på för det klarar inte mitt grafikkort av. 1280x1024 med Bloom o AA avslaget, nästan inga skuggor osv. Sen hjälper de ju inte att bilden är ganska hårt komprimerad.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁