Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ja schnel schnell englander SS hunts you

ja tyskarna vore häftigt för en gångs skull få köra tiger tanks spränga jänkare åt skogen ja ett WWII spel med ett annat "approach".

Tyskarna mot allierade där allierade får försöka försvara sig mot dne tyska övermakten. Ellr japsens djungle krigföring pearl harbour hela den biten ur japsens synpunkt

men jag antar att dessa killar ite får det ur nån sne synpunkt.

Hahaha, ja va intressant det kunde bli så. Jag skulle glatt köpa det om det vore sånt "nytänkande" i det kommande cod 5.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Ingen verkar tänka på är att, enligt artikeln som det länkas till, så kommer femman utspela sig i Stilla havet. Det enda WWII-spelet jag kommer på som utspelat sig där är Medal of Honor: Pacific Assault, och det var inte särskilt bra.

Därför ser jag verkligen fram emot det, jag är bara orolig att det kan fumlas bort när inte Infinity Ward utvecklar det.

Medal of Honor: Rising Sun och Battlefield 1942 var i stilla havet också.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

medal of honor pacific assault tog väl upp japanerna osv?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
medal of honor pacific assault tog väl upp japanerna osv?

Tog upp? Om du menar att man slogs mot dem, svar ja

Men det va va inget vidare kul om ja ska vara ärlig. Eller som jag tidigare nämnt att det va en flopp :/

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Så vad är sant är det WWII eller modern warfare? För från en ännu färskare ryktes källa så tyder det på att CoD5 kommer vara modern warfare efter Activision CEO Mike Griffith uttalande.

Permalänk

Finns det några bilder?

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Är det till PC?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har hört att de ojämna 3,5,osv delarna blir endast till konsoll medans dom jämna kommer till pc....modern warfare va bara sådär,alldeles för snabbt/grötigt o små banor..hoppas dom går tillbaka till ww2 temat o förstorar banorna igen...eller allra helst som nån skrev varför inte ww1!!! med bara single shot gevär så det krävs lite skills för att träffa,vilket det inte behövs i cod 4....

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tEan
Har hört att de ojämna 3,5,osv delarna blir endast till konsoll medans dom jämna kommer till pc....modern warfare va bara sådär,alldeles för snabbt/grötigt o små banor..hoppas dom går tillbaka till ww2 temat o förstorar banorna igen...eller allra helst som nån skrev varför inte ww1!!! med bara single shot gevär så det krävs lite skills för att träffa,vilket det inte behövs i cod 4....

För att första världskriget såg ut såhär:

Skyttegrav med fransmän/engelsmän
Skyttegrav med tyskar
Ena avancerar
Andra mejar ner dem, sen anfaller själva
Blir nermejade
Börjar om från början

Låter inte som en vidare bra spelidé

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

fanns en öst front där det hände desto mer...o dessutom måste väl tyskarna ha tagit sej till Verdun o Somme innan båda sidor grävde ned sej så det finns andra miljöer än skytte gravar att ta till... o inte att förglömma,det e ett spel så viss handlingsfrihet bör väl finnas

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
För att första världskriget såg ut såhär:

Skyttegrav med fransmän/engelsmän
Skyttegrav med tyskar
Ena avancerar
Andra mejar ner dem, sen anfaller själva
Blir nermejade
Börjar om från början

Låter inte som en vidare bra spelidé

Det är ju skitkul!

http://www.youtube.com/watch?v=EPXwpJGCabA

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
För att första världskriget såg ut såhär:

Skyttegrav med fransmän/engelsmän
Skyttegrav med tyskar
Ena avancerar
Andra mejar ner dem, sen anfaller själva
Blir nermejade
Börjar om från början

Låter inte som en vidare bra spelidé

Typiskt WWI, ingen mening med det änns.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tror att ett ww1 spel med skyttegravar skulle bli en höjdare,ctf,hq mfl skulle kräva lite taktik o sammarbete till skillnad från cod4,där man planlöst springer omkring på för små banor o skjuter på allt som rör sej. Och som jag sagt,ALLA banor behöver INTE vara skyttegravar!!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
För att första världskriget såg ut såhär:

Skyttegrav med fransmän/engelsmän
Skyttegrav med tyskar
Ena avancerar
Andra mejar ner dem, sen anfaller själva
Blir nermejade
Börjar om från början

Låter inte som en vidare bra spelidé

du glömmer väll: kasta senapsgas mot den andra och sedan vänder vinden?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
du glömmer väll: kasta senapsgas mot den andra och sedan vänder vinden?

Haha, illa om det händer Gasmask på ! !

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

cod 5 ska bli modern också

http://www.megagames.com/news/html/console/callofduty5announc...

det gamereactor har skrivit är bara bull....

Permalänk
Medlem

To bad!!:(

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
cod 5 ska bli modern också

NICE! Gillade verkligen det konceptet!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Typiskt WWI, ingen mening med det änns.

Visst hade det en mening. Bättre taktiker än när det var en gentlemans grej att kriga och man skulle stå fint uppradat på led och skjuta när man blev tillsagd.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Visst hade det en mening. Bättre taktiker än när det var en gentlemans grej att kriga och man skulle stå fint uppradat på led och skjuta när man blev tillsagd.

Haha, Amerikanska revolutionen ftw.

"Aj fan, nu är det deras tur att skjuta, hoppas dom inte träffar mig."

Permalänk

det vore ju en trevlig spel idé, lol

Men va fan...blir det inget WWII tema i CoD 5...suck. Och det hade iaf jag hoppats på.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Varför kommer det så få spel i kallakrigsmiljö? Hade sett framemot ett COD operation flashpoint.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
cod 5 ska bli modern också

http://www.megagames.com/news/html/console/callofduty5announc...

det gamereactor har skrivit är bara bull....

Va faen lämnade de WW2 för? =/ 1,2,3 = WW2 och så helt plötsligt kom en 4:a med nutid. Borde inte heta CoD.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Va faen lämnade de WW2 för? =/ 1,2,3 = WW2 och så helt plötsligt kom en 4:a med nutid. Borde inte heta CoD.

Vaa? Vadå "borde inte heta Call of Duty"?

Modern Warfare äger ju upp WWII lätt.

Och sen vill jag knappast säga att det Gamereactor sa är "bull". De levererade bara producenternas uttalanden, det är snarare producenternas fel. Finns ingen anledning att basha GR mena jag.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Personligen har jag aldrig gillat SP läget i nått av cod spelen men jag älskar MP läget i cod4 som jag inte gjorde i cod2.

Fortsätt på Cod4 linjen enligt mig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
Vaa? Vadå "borde inte heta Call of Duty"?

Modern Warfare äger ju upp WWII lätt.

Och sen vill jag knappast säga att det Gamereactor sa är "bull". De levererade bara producenternas uttalanden, det är snarare producenternas fel. Finns ingen anledning att basha GR mena jag.

Call Of Duty
Call Of Duty 2
Call Of Duty 3
+ expansionerna
= WW2-tema

Sedan kom CoD 4 som utspelas i nutid... förstår du hur jag tänker då?

Jag menar... de borde ha gett det ett annat namn eftersom de gick ifrån WW2.

Och förresten så tror jag nog också att det är just multiplayerdelen i CoD 4 som gjort att det blivit så populärt som det är. För ifall man jämför WW2-storyn med nutids-storyn, vilken är bäst och mest intressant? Det som man ser på nyheterna varje dag? xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Call Of Duty
Call Of Duty 2
Call Of Duty 3
+ expansionerna
= WW2-tema

Sedan kom CoD 4 som utspelas i nutid... förstår du hur jag tänker då?

Jag menar... de borde ha gett det ett annat namn eftersom de gick ifrån WW2.

Det har samma namn för det är samma utvecklare och/eller samma typ av gameplay i spelen.
Quake serien tex är det helt olika teman från spel till spel, förutom 2an och 4an.

edit: Sen så kör dom givetvis med samma namn eftersom varumärket nu är så starkt att dom säljer en massa spel bara på namnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Call Of Duty
Call Of Duty 2
Call Of Duty 3
+ expansionerna
= WW2-tema

Sedan kom CoD 4 som utspelas i nutid... förstår du hur jag tänker då?

Jag menar... de borde ha gett det ett annat namn eftersom de gick ifrån WW2.

Och förresten så tror jag nog också att det är just multiplayerdelen i CoD 4 som gjort att det blivit så populärt som det är. För ifall man jämför WW2-storyn med nutids-storyn, vilken är bäst och mest intressant? Det som man ser på nyheterna varje dag? xD

Jaa, jag fattar. Men jag tänkte att CoD står ju för Tjänsttillkallelse, så tänkte jag. :P.

Jaa, vad ska man säga. Sex säljer... Ehum...

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cryx
CoD står ju för Tjänsttillkallelse

Plikten kallar, skulle jag översätta det till

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE