Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Ehm...så du tar tillräckligt mycket kulor i huvudet för att sänka en oljetanker, hukar dig bakom en tunna och vips så är du vid full vigör igen, och sedan tittar du på vraket av en pansarvagn och tänker "Vafan, det här är ju OREALISTISKT! Den där är ju inte uppfunnen än!"

Nördens vägar äro patetiskt utgrundliga...

blablabla
dom kunde ha gjort de rätt så varför inte. dom kan inte historia, dom bryr sig inte om att de blir fel, eller så kan dom historia och gör de bara för att de vill? stalingrad 1942 första man ser är en trasig tiger b. klart att man tappar respekt för spelet

Permalänk
Avstängd

CoD5 utspelas i en alternativ verklighet, därav vissa skillnader som uppstår för de som har en annan historia att utgå ifrån.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Ehm...så du tar tillräckligt mycket kulor i huvudet för att sänka en oljetanker, hukar dig bakom en tunna och vips så är du vid full vigör igen, och sedan tittar du på vraket av en pansarvagn och tänker "Vafan, det här är ju OREALISTISKT! Den där är ju inte uppfunnen än!"

Nördens vägar äro patetiskt utgrundliga...

Om du inte är intresserad av WW2 kan du gå och lägga dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
CoD5 utspelas i en alternativ verklighet, därav vissa skillnader som uppstår för de som har en annan historia att utgå ifrån.

Alternativ verklighet? Hur menar du nu? Vad jag vet så har WW2 inträffat i min verklighet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Vilken drama pga en stridsvagn, kom igen nu.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

De ville väl ha något stort och skräckinjagande på banan...
det är ett spel inte en dokumentär.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Om du inte är intresserad av WW2 kan du gå och lägga dig.

Alternativ verklighet? Hur menar du nu? Vad jag vet så har WW2 inträffat i min verklighet.

Du har rätt, man kan bli skjuten med fler skott än vad som egentligen avfyrades under hela kriget och ändå vara fullt frisk efter fem sekunder.
Det är bra att de kom ihåg sådana historiskt korrekta detaljer, för de allierades soldaters odödlighet är ett välkänt faktum.

De ska däremot ha stryk för att de placerade en utbränd pansarvagn där som du inte tycker passade in.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Avstängd

Lcars: Jag hoppas för din egen skull att du inte vill förstå. För om du inte förstår vad vi menar, ja då tycker jag väldigt synd om dig.

Orkar inte diskutera mer om det. Håller med allt Chrester har sagt. Försök förstå att vissa är intresserade av vapen och krig. Tror du skulle märka om dom skulle göra ett misstag i något av dina favoritintressen. :/

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Lcars: Jag hoppas för din egen skull att du inte vill förstå. För om du inte förstår vad vi menar, ja då tycker jag väldigt synd om dig.

Orkar inte diskutera mer om det. Håller med allt Chrester har sagt. Försök förstå att vissa är intresserade av vapen och krig. Tror du skulle märka om dom skulle göra ett misstag i något av dina favoritintressen. :/

Är inte Discovery Channel ett bättre ställe att hänga om man är ute efter historisk information om vapen?

Det finns något som kallas "Artistic License", 'nuff said.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Hedersmedlem

Ok det är en prototyp av en Königstiger som råkade hamna på fel ställe bara...Det tog säkert flera år av tester att få fram dom så allt är möjligt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns något bra "server tool" program till cod:waw?
Det inbyggda i spelet lämnar ju en del att önska liksom.

Fanns ju ett par olika till cod4 men har ingen sett till cod:waw

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Du menar typ rcon ?

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Du menar typ rcon ?

Jepp, eller vad det nu kan finnas för alternativ.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ok det är en prototyp av en Königstiger som råkade hamna på fel ställe bara...Det tog säkert flera år av tester att få fram dom så allt är möjligt.

har hittat fler vrak av königstigern i stalingrad. börjar tro att de rör sig om en hel bataljon som kört igenom där. en rimlig förklaring är väl att tyskarna lyckades bygga en tidsmaskin och skickade tillbaka en bataljon tunga stridsvagnar i tiden för att försöka förhindra vad som hände me de 6e armen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
har hittat fler vrak av königstigern i stalingrad. börjar tro att de rör sig om en hel bataljon som kört igenom där. en rimlig förklaring är väl att tyskarna lyckades bygga en tidsmaskin och skickade tillbaka en bataljon tunga stridsvagnar i tiden för att försöka förhindra vad som hände me de 6e armen

Haha, bästa förklaringen hittils! (Y)

Vem vet va de tyska forskarna hade för saker.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Jepp, eller vad det nu kan finnas för alternativ.

ok här finns det http://www.cod-rcontool.com/index2.php

heter RconTool 10

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ok det är en prototyp av en Königstiger som råkade hamna på fel ställe bara...Det tog säkert flera år av tester att få fram dom så allt är möjligt.

Lite svårt då den inte ens var påtänkt vid den tidpunkten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Är inte Discovery Channel ett bättre ställe att hänga om man är ute efter historisk information om vapen?

Discovery är ingen höjdare om du vill ha bra information. Man favoriserar oftast amerikanska vapen utan någon speciell anledning. Att även göra ett program om att Hitler var bög/pedofil utan några som helst tydliga bevis är INTE okej! Ta allt från Discovery med en nypa salt, eller två.

Sorry för Offtopic.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
ok här finns det http://www.cod-rcontool.com/index2.php

heter RconTool 10

Tack ska kolla mer när jag har tid

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd

En sak jag irriterat mig på i alla cod sen tvåan är att man är prioritet ETT för fienden. Alltid så väljer dom att skjuta på just mig och kasta 4/5 av alla granater på mig.
Att springa runt med eldkastare på japanska ön är riktigt jvla skönt, haha. Första gången jag har tagit så många liv med en eldkastare.

Ganska skönt lir faktiskt.

Juste, när man kör sniper vs sniper i stalingrad. Helvete vad irriterande det var att snubben tål 3 skott, ofta... Tog mig bra med tid att klara det. Fick byta taktik helt för att klara det, att springa fram o tillbaka o skjuta är enda sättet att klara av det.
Jag försökte hitta najs spot o plocka killen i huvudet, vilket är i princip omöjligt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
En sak jag irriterat mig på i alla cod sen tvåan är att man är prioritet ETT för fienden. Alltid så väljer dom att skjuta på just mig och kasta 4/5 av alla granater på mig.
Att springa runt med eldkastare på japanska ön är riktigt jvla skönt, haha. Första gången jag har tagit så många liv med en eldkastare.

Ganska skönt lir faktiskt.

Juste, när man kör sniper vs sniper i stalingrad. Helvete vad irriterande det var att snubben tål 3 skott, ofta... Tog mig bra med tid att klara det. Fick byta taktik helt för att klara det, att springa fram o tillbaka o skjuta är enda sättet att klara av det.
Jag försökte hitta najs spot o plocka killen i huvudet, vilket är i princip omöjligt.

du får skjut snabbare helt enkelt var vad jag fick erfara. Väldigt snabb på avtryckaren och snabbt bort. Han tålde 2 skott för mig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Tack ska kolla mer när jag har tid

Varsegod

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
du får skjut snabbare helt enkelt var vad jag fick erfara. Väldigt snabb på avtryckaren och snabbt bort. Han tålde 2 skott för mig.

Vilken svårighetsgrad?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Har klarat alla banor på Veteran utom de 3 sista

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-Zone~t§~
Varsegod

Programmet funkade skitbra
Enkelt och lättförståeligt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stor_stenen
har hittat fler vrak av königstigern i stalingrad. börjar tro att de rör sig om en hel bataljon som kört igenom där. en rimlig förklaring är väl att tyskarna lyckades bygga en tidsmaskin och skickade tillbaka en bataljon tunga stridsvagnar i tiden för att försöka förhindra vad som hände me de 6e armen

Jag har inte intelligens nog att hitta på något bättre så det får ni leva med...;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Lite svårt då den inte ens var påtänkt vid den tidpunkten.

Det går bra att hitta på det i efterhand för alla historiker tycks göra det

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fick som tradition Call of duty 5 i julklapp i år. Har fått det varje år sedan 1:an kom! Jag har alltid tyckt om singleplayer i alla men multiplayer endast i 1:an o 2:an. Gillar inte multi i dom andra.. Fråga mig inte varför:D Vi får se om jag gillar 5:an då jag inte kört igenom hela än men jag gillar det än så länge.