Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk
Medlem

bump.. funderar på att förhandsboka detta spel.. men är fan inte helt säker.. kan inte bestämma mig.. älskade cod4.. dock spelade jag det endast på 360 online.. men isf blire cod5 till pc...

Tror ni det kommer vara värt ett försök?
Kommer det vara mycket svenska spelare så man kan hoppa med i svenska klaner ect?
Har PC-betan dragit igång än?
och får jag en Beta nyckel om jag förhandsbokar idag?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
bump.. funderar på att förhandsboka detta spel.. men är fan inte helt säker.. kan inte bestämma mig.. älskade cod4.. dock spelade jag det endast på 360 online.. men isf blire cod5 till pc...

Tror ni det kommer vara värt ett försök?
Kommer det vara mycket svenska spelare så man kan hoppa med i svenska klaner ect?
Har PC-betan dragit igång än?
och får jag en Beta nyckel om jag förhandsbokar idag?

räcker ju med att regga sig på cod sidan så får man en beta key .
betan ska börja imorrn om jag inte har helt fel , även om man reggar sig efter beta-launch så ska man få en key

kör betan innan du bestämmer dig för köp kan ju vara ett tips

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
räcker ju med att regga sig på cod sidan så får man en beta key .
betan ska börja imorrn om jag inte har helt fel , även om man reggar sig efter beta-launch så ska man få en key

kör betan innan du bestämmer dig för köp kan ju vara ett tips

tack.. ska göra det när jag kommer hem från jobbet..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Menar du www.callofduty.com ? jag reggade mig där nu undrar jag bara vart jag hittar bete nyckeln då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Menar du www.callofduty.com ? jag reggade mig där nu undrar jag bara vart jag hittar bete nyckeln då?

yes,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD_2020
What does the PC BETA include?

October 28, 2008 is the release date. Your FilePlanet files will not be unlocked until we officially release the BETA. They are letting you PRE-load it.

3 Maps: Castle, Makin, and Roundhouse (yes, map hole fixed). All gametypes will be available, and your level cap will be set to 40.

And of course, in case you missed the memo, there will be a fleet of Day-1 servers provided by GameServers.com to ensure you find a lag-free server right out of the gate.

I see players in servers!!!

That's us testing. We've been testing all the day-1 servers, and preparing this thing for the launch. If you saw anybody in servers over the past few days, or tonight, that's us =). The good news is, all systems are go, and I can't wait to tear it up with you guys tomorrow!!!

How will this all go down?

The minute the BETA launches, an e-mail will be sent out to every registered user on CallOfDuty.com, informing them of the launch. You will simply need to go to your Account / Profile tab of your account and your code will be right there (not just yet, when the thing goes live). You’ll also see a nice big announcement here, and some PC BETA forums will be created.

The Account / Profile page will also have a mirror listing of all known mirrors where you can download the file. The file you download will require a key upon installation, which is where you’ll enter the code you find in your profile.

But my FilePlanet download has started, what does this mean?

Nothing. It means that if you are a paid subscriber, they are allowing you to pre-load the file (it's rather large). You will not be able to play without a key, and probably won't even be able to install it until they unlock the file. So please don't get your hopes up thinking you'll be playing tonight, because you wont :(.

Stay tuned!

Regards,
-JD

JD_2020 är community manager för cod sidan

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Och tackar. Får altså ett mail med nbyckeln i morgon om jag fattat rätt.
Är det bara på fileplanet man kan tanka hem det?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Och tackar. Får altså ett mail med nbyckeln i morgon om jag fattat rätt.
Är det bara på fileplanet man kan tanka hem det?

Tycker det han skrev gav svar på båda sakerna du skrev..

"You will simply need to go to your Account / Profile tab of your account and your code will be right there (not just yet, when the thing goes live)."
Dvs, nej du får inte koderna på mail.. du får mail om att .. nu är det dags.

"The Account / Profile page will also have a mirror listing of all known mirrors where you can download the file."
Nej det är inte bara fileplanet.. det kommer finns en lista med flera alternativ. Dock de som är betalande medlemmar på fileplanet kan redan idag ladda hem det.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Och tackar. Får altså ett mail med nbyckeln i morgon om jag fattat rätt.
Är det bara på fileplanet man kan tanka hem det?

mm man ska nog få ett mail så fort betan startar , har man betalt medlemskonto på fileplanet så kan du förladda beta installationen redan nu , den är dock låst och du kan inte installera den tills dess att betan börjar .

Fileplanet är det nog det enda stället där du kan förladda , men du kommer kunna ladda ner betan på vanligt sätt från bland annat cod sidan , och antagligen från fz.se också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Tycker det han skrev gav svar på båda sakerna du skrev..

"You will simply need to go to your Account / Profile tab of your account and your code will be right there (not just yet, when the thing goes live)."
Dvs, nej du får inte koderna på mail.. du får mail om att .. nu är det dags.

"The Account / Profile page will also have a mirror listing of all known mirrors where you can download the file."
Nej det är inte bara fileplanet.. det kommer finns en lista med flera alternativ. Dock de som är betalande medlemmar på fileplanet kan redan idag ladda hem det.

Ursäkta mig at jag inte fick mvg i engelska då

Men nu är det ganska klart för mig hur de kommer bli.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

man kan ladda hem betan här ifrån: *zap*

den finns även här, inte subscribe, jag kunde ladda hem den!
http://www.fileplanet.com/193625/download/

hoppas det inte bryter mot några regler

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*
Jo kaffekopp, det bryter mot reglerna, läs på §7. Det är ovidkommande om det är en beta som inte är till försäljning, upphovsrätten gäller. Jag antar dessa upphovsmän inte har laddat upp torrentfilen själva... Hur som helst vill vi inte se några länkar till icke-officiella torrentfiler.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

vafan ja kan inte regga mig på callofduty.com .. ja går in på register kan gå igenom första fasen som heter "account creation" ... tryck på next och kommer till "Profil data" fyller i där.. sen kan ja inte gå vidare.. varje gång ja trycker på next så kommer jag bara överst på sidan.. står inget felmeddelande heller.. har provat både med IE och Firefox... !

Edit: jaha.. den köpte inte mobilnummer ... det stod ju dock inte att det va där felet låg.. jag hade nämligen skrivit mitt mobilnr med +46.. provade även utan +46 gick iaf inte... verkar bara vara amerikanska nummer den tar.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

okej, då ber jag om ursäkt!

Permalänk
Medlem

räcker det med att regga sig så får man en beta nyckel eller måste man bocka i nånstans att man är intresserad? Är iaf reggad nu.

Edit: svarar på mina egna frågor

" You will be required to enter a CD Key for the BETA, much like you will when you get the full game this November. These PC keys will be available to all registered users of CallOfDuty.com, including any new users who sign up after the PC BETA releases. These keys aren't intended to limit the BETA to a certain number of players; they are here to allow you to create these unique profile names for our Friends and Invites features. "

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag har själv fått min kod men inte hittat något lagligt ställe att tanka betan på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Jag har själv fått min kod men inte hittat något lagligt ställe att tanka betan på.

fz...

Betan ute, nycklar går ut just nu..

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Jag har själv fått min kod men inte hittat något lagligt ställe att tanka betan på.

Spelar ju knappast någon roll vart man laddar ner betan ifrån. ;P

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Spelar ju knappast någon roll vart man laddar ner betan ifrån. ;P

Jo.

Citat:

We see that you have downloaded the encrypted file for the Call of Duty PC multiplayer beta outside of the pre-load process. Please be aware that you will not be able to unlock this file without going through the correct process.
Please use the link below to download the unencrypted file

Mkt vanligt vid BETA releaser, innan de officiella mirrors släppt rellen.

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem

när ska man få mailet med cdkeyn ?

Permalänk
Medlem

Yay.. har fått min key nu.

EDIT, var visst en key till 360 versionen, -.-

EDIT 2, var visst PC_beta nyckeln!!!!

yay.. står i kö för att få ladda betan. -.-

EDIT; Fi--A!

Har installerat den nu.. men det ända som händer när jag ska starta är att detta kommer upp "

Nån annan med detta problem som vet hur man fixar?

Har testat att installera.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Yay.. har fått min key nu.

EDIT, var visst en key till 360 versionen, -.-

EDIT 2, var visst PC_beta nyckeln!!!!

yay.. står i kö för att få ladda betan. -.-

EDIT; Fi--A!

Har installerat den nu.. men det ända som händer när jag ska starta är att detta kommer upp "
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_28/24400000-24409999...

Nån annan med detta problem som vet hur man fixar?

Har testat att installera.

Ser att du kör Vista och man behöver DX9 för att spela COD: WAW och det ingår inte i Vista (DX 10 gör det), tanka och kör den här http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4... så funkar det garanterat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
när ska man få mailet med cdkeyn ?

Man ser i sin profil hos callofduty.com om man har fått en nyckel.

PC betan finns att ladda ner hos Speltorrents.se också http://www.speltorrents.se/details.php?id=1107

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Ser att du kör Vista och man behöver DX9 för att spela COD: WAW och det ingår inte i Vista (DX 10 gör det), tanka och kör den här http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4... så funkar det garanterat.

Man ser i sin profil hos callofduty.com om man har fått en nyckel.

PC betan finns att ladda ner hos Speltorrents.se också http://www.speltorrents.se/details.php?id=1107

Ok, tackar.. tankade dock ner DX9 men det fungerade ändå inte så raderade filen och började tanka om den från ett annat ställe.. får testa din lösning snart.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Äntligen en glad överraskning har varit lite kinkig sen far cry 2 släpptes som enligt mig varit en besvikelse. Men efter en 4-5 matcher World at war är jag glad igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Äntligen en glad överraskning har varit lite kinkig sen far cry 2 släpptes som enligt mig varit en besvikelse. Men efter en 4-5 matcher World at war är jag glad igen

Hur är det då? märks det att det är samma värdelösa utvecklare som till 3an?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

För mig var det en besvikelse, jag har spelat ett tag och jag gillar inte alls det jag ser eller hör.. Gillar varken spelkänslan jag får, grafiken, eller ljudet. Men jag ska ge det en chans imorgon också..men usch nej, inte kul att bli besviken. Har ju dock till del att beskylla då jag tillät hypen beröra mig så pass mycket ändå.

.. Vilken himla tur att jag har Fable 2 att falla tillbaka på

Permalänk
Medlem

Nej.. detta var nog ingen riktigt hit.. iaf inte som 4:an.

det känns bara inte rätt tycker jag. :S

Är kul och jag kommer köpa det.. men kommer nog inte sitta o nöta det nästan varje kväll som jag nu gör med Cod 4 MP.

Sen att jag är livrädd för de jädra hundarna gör det ju inte bättre. (Men dom är roliga att bussa iväg på elakingarna )

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

har riktiga problem med att connecta till servers ... beta problem ?

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Jag kommer in i servers men spelet stängs av sig själv hela tiden.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jag har testat de ett tag nu. Jag är riktigt nöjd. kul att slippa alla mordärna vapen osv.
annars är det som 4an fasst annan tid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar att WW2 is back, men...

Multiplayer :
* För små banor
* För kort speltid per bana
* Idiotisk spawn

Hoppas CO-OP är mkt bättre, annars blir det inget köp! CO-OP är så sjukt mkt roligare än Standard MP.

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.