Funkar office 2007/2008 på en mac?

Permalänk
Medlem

Funkar office 2007/2008 på en mac?

Hittar inget om detta, någon som har en blekaste? Har för mig att 2004:an funkade, men jag vill ha nya office på den isåfall.

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Hedersmedlem

Office 2008 är den senaste mac-versionen av office. 2007 är för windows.

Permalänk
Medlem

Det har dock fått kritik för vara buggigt.
Var en riktigt OS X användare och kör på iWork eller Neooffice istället.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Det har dock fått kritik för vara buggigt.
Var en riktigt OS X användare och kör på iWork eller Neooffice istället.

Det är inte säkert att detta är ett alternativför alla kan jag säga dig.
Till dokument som bara jag själv kör så använder jag NeoOffice men till rapportskrivning till skolan så måste jag köra M$ Office då strukturen ser helt störd ut om jag skriver det i Neo och sen öppnar den i office. Samt att NeoOffice inte kan läsa kommenterar som man slänge in i M$ Office, och för min del så är detta livsviktigt då läraren alltid slänge in lite kommentarer lite här och där.

Men tillbaka till topic. Så här hittar du Office.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS...

Permalänk
Medlem

vad är det för skola du går på egentligen? Använd pdf så är det hela löst.

Permalänk

Förutom att vara buggit (som nämnt) är Microsoft Office 2008 segt nått så in i h***ete. Sen att Microsoft säger att det numera ska ha look-and-feel som vanliga (cocoa) program stämmer inte för fem öre, det enda som är cocoa-likt är "inställningar" som ser ut som OS Xs system inställningar.

Dessutom så har jag och min flickvän märkt att doc/docx filer som sparas i 2008 inte alltid ser lika dana ut när man öppnar dem i 2007 igen. Wothless..

Summa: Använd skräpet enbart om du måste, kör annars på NeoOffice eller iWork eller ännu heldre TeX.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Det är inte säkert att detta är ett alternativför alla kan jag säga dig.
Till dokument som bara jag själv kör så använder jag NeoOffice men till rapportskrivning till skolan så måste jag köra M$ Office då strukturen ser helt störd ut om jag skriver det i Neo och sen öppnar den i office. Samt att NeoOffice inte kan läsa kommenterar som man slänge in i M$ Office, och för min del så är detta livsviktigt då läraren alltid slänge in lite kommentarer lite här och där.

Men tillbaka till topic. Så här hittar du Office.
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS...

Snacka om att Svenska skolor säljer sig och uppmuntrar till piratkopiering.
Det minsta du kan göra är ändå att nämna problemet.
I 07/08 ska man ju trots allt kunna spara i odt med hjälp av ett plugin.
Annars kanske sidor som exempelvis http://www.zamzar.com/ kan konvertera bra.

Permalänk
Medlem

office 2008 är dessutom bland det rörigaste och mest blotade jag kört. Värst är entourage som är helt galet...

Openoffice kan dessutom öppna docx osv nu.
För rapportskrivningar i skolan så pdf om det är ensam inlämning och om ni skriver i grupp så Tex är bra grejer!

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem

Jag har testat Office 2008 också, det var tyvärr ingen angenäm upplevelse. Kör nu så långt det går med iWork, det är absolut inte optimalt speciellt gällande kompatibilitet men jag använder inte sådana här program så mycket så det är ok. iWork startar ju åtminstone någorlunda snabbt...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

nån som testat hur bra http://www.openoffice.org/ kompatibilitet är? i o för sig funakr det rätt bra me iwork de får gånger ja måste ha word

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag tyckte inte OpenOffice var någon höjdare till mac, vill minnas att det krånglade en hel del och inte ville fungera så som det gör på min stationära med XP.

Och Office 2008 avråder jag starkt ifrån såtillvida man inte tycker om att få magsår och krångla med värdelösa program som bara är en enda stor bugg...

Permalänk
Medlem

openoffice verkar ha bättre kompatibilitet än iwork men inte 100% ändå

Permalänk
Medlem

Själv kör jag iWork (Pages) där jag skriver alla min rapporter i, som jag sedan skickar in som PDF. Fungerar bra och är nöjd.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag arbetar självklart i pages när jag kör egna arbeten - och sen exporterar som pdf. Men behöver jag kompatibilitet med andras arbeten så kör jag annat, numer openoffice för att ms office08 buggade ur totalt för mig